Gå till innehåll

NL40 - Vekt vik?


Recommended Posts

Precis när fi ställde på flop kändes det som ett solklart vik, men nu i efterhand får jag second thoughts...

Folden är baserad på PT-stats där fi har följande: VP$IP: 11%, PFR: 2%, PostFlopAF: 0.8, detta på 141 händer. Enkel vik mot dessa stats eller gjorde jag bort mig totalt?

 

 

** Game ID 1401xxxxx4 starting - 2007-05-23 00:54:55

** Fredag [Hold 'em] (0.20|0.40 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Fraaans sitting in seat 1 with $25.70

- LiikeSm00th sitting in seat 2 with $58.60

- casual_79 sitting in seat 3 with $39.40 [Dealer]

- FI sitting in seat 4 with $33.25

- sputnik4000 sitting in seat 5 with $87.59

- HERO sitting in seat 6 with $110.85

 

FIposted the small blind - $0.20

sputnik4000 posted the big blind - $0.40

** Dealing card to HERO: Jack of Clubs, Ace of Hearts

HERO raised - $1.60

Fraaans folded

LiikeSm00th folded

casual_79 folded

FI called - $1.60

sputnik4000 folded

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, 9 of Spades, 3 of Clubs

FI checked

HERO bet - $3.10

FI went all-in - $31.85

HERO folded

FI mucks:

FI wins $38.25 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att nästan alla anser att vik är korrekt. I efterhand när jag anayserade i PT så tyckte jag att det var sjukt vekt och precis som vissa har påpekat så är det inga drag ute, men det känns ändå verkligen som jag inte har något att hämta i den handen.

 

En fråga till boman bara; var har du fått Turbo ifrån?

 

 

Preflop raise på 2%?. Då är det kungar och ess man höjer med och damer någon gång ibland om man känner för att gambla.

 

:lol:

 

Tack för responsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold är väl inte helt fel kanske, men frågan är väl vad han vill med sin höjning all-in....

 

All-in $32 i en pott på $6 efter du cb:at $3... vill han att du ska syna, lr vill han att du ska lägga?

 

Händer som har dej slagen: AA KK QQ JJ 99 33 J9 J3 93

 

AA o KK: Verkar väl vara de enda händerna han höjer med pre, som nån sa tidigare, och troligast slår han väl även om din raise med dom pre.

 

JJ 99 33: Jag tror inte att han smäller på All-in med set på den "ofarliga" brädan... Då borde han göra en mer normal raise anser jag för att inte skrämma bort dej... Samt att sannolikheten talat emot JJ...

 

J9, J3 o 93: Knappast troligt va?

 

QQ: Troligast av händerna som slår dej, verkar ju inte omöjligt att han bara synar den pre, sen vill han ju ogärna se överkort på turn o river...

 

Av tidigare egna erfarenheter på liknande nivå har jag dock ofta(st?) stött på KJ QJ i liknande situationer...

 

QQ KJ QJ skulle jag gissa på, eller QT för stegdraget, men därifrån till att verkligen ta synen, tja... känns som det kommer bättre/roligare lägen... Speciellt som han verkar vara en tightis...

 

Men jag tror du leder oftare än va andra verkar tro här...

 

Btw så har jag inte riktig koll på PT statsen vad dem betyder (då jag inte använder PT) mer än att pfr är sjukt tight... Så jag kan ju ha missat nått väsentligt, kanske man borde ta reda på innan man börjar tycka o tänka iofs... :roll:

 

Kanske någon vänlig själ kan tyda dessa åt mej? VP$IP och PostFlopAF, försöker tänka men satan va still de står..

 

Samt att jag bara är en av fiskarna i stimmet och inte någon som helst expert... Tänkte dock att jag skulle försöka mej på ett för min del, avancerat svar, o inte bara en enda mening :-)

 

Fruktansvärt Off-Topic: Nyss vann Milan CL, och Italien vann VM senast, fotbollen måste uppleva sin tyngsta period på mycket längen nu, damfotboll suger, men det är 142 ggr roligare än Italiensk fotboll... Okej, såga mej nu... men jag måste få det ur mej! :evil:

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold är väl inte helt fel kanske, men frågan är väl vad han vill med sin höjning all-in....

 

All-in $32 i en pott på $6 efter du cb:at $3... vill han att du ska syna, lr vill han att du ska lägga?

 

Händer som har dej slagen: AA KK QQ JJ 99 33 J9 J3 93

 

AA o KK: Verkar väl vara de enda händerna han höjer med pre, som nån sa tidigare, och troligast slår han väl även om din raise med dom pre.

 

JJ 99 33: Jag tror inte att han smäller på All-in med set på den "ofarliga" brädan... Då borde han göra en mer normal raise anser jag för att inte skrämma bort dej... Samt att sannolikheten talat emot JJ...

 

J9, J3 o 93: Knappast troligt va?

 

QQ: Troligast av händerna som slår dej, verkar ju inte omöjligt att han bara synar den pre, sen vill han ju ogärna se överkort på turn o river...

 

Av tidigare egna erfarenheter på liknande nivå har jag dock ofta(st?) stött på KJ QJ i liknande situationer...

 

QQ KJ QJ skulle jag gissa på, eller QT för stegdraget, men därifrån till att verkligen ta synen, tja... känns som det kommer bättre/roligare lägen... Speciellt som han verkar vara en tightis...

 

Men jag tror du leder oftare än va andra verkar tro här...

 

Btw så har jag inte riktig koll på PT statsen vad dem betyder (då jag inte använder PT) mer än att pfr är sjukt tight... Så jag kan ju ha missat nått väsentligt, kanske man borde ta reda på innan man börjar tycka o tänka iofs... :roll:

 

Kanske någon vänlig själ kan tyda dessa åt mej? VP$IP och PostFlopAF, försöker tänka men satan va still de står..

 

Samt att jag bara är en av fiskarna i stimmet och inte någon som helst expert... Tänkte dock att jag skulle försöka mej på ett för min del, avancerat svar, o inte bara en enda mening :-)

 

Fruktansvärt Off-Topic: Nyss vann Milan CL, och Italien vann VM senast, fotbollen måste uppleva sin tyngsta period på mycket längen nu, damfotboll suger, men det är 142 ggr roligare än Italiensk fotboll... Okej, såga mej nu... men jag måste få det ur mej! :evil:

 

Lycka till!

 

Tänkte ungefär i liknande banor efter handen, därför jag postade tråden.

 

VP$IP: Voluntary Put $ In Pot, dvs hur ofta FI degar in pengar frivillig ej räknat på blinds

 

PFAF: Post Flop Aggression Factor, där allt över 1.5 räknas om aggressiv och under 0.8 som väldigt passiv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...