Gå till innehåll

FLTSH 15/30 AKs action på turn


hajen

Recommended Posts

Vad väljer man för linje på turn och river här. postar resultatet senare

 

PokerStars 15/30 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

Preflop: Hero is SB with kc.gif, ac.gif.

1 fold, MP raises, 1 fold, Button calls, Hero 3-bets, 1 fold, MP caps, Button calls, Hero calls.

 

Flop: (13 SB) jc.gif, 3h.gif, kd.gif(3 players)

Hero bets, MP calls, Button calls.

 

Turn: (8 BB) 4h.gif(3 players)

Hero bets, MP calls, Button raises, Hero calls, MP calls.

 

River: (14 BB) 2c.gif(3 players)

Hero checks, MP checks, Button checks.

 

Final Pot: 14 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan sitter MP med? Spelar kanske ingen roll, draghand QT (raisar han MP med QT?) eller XXh får du ändå inte bort, AQ borde du få bort men det vill du inte (sååå ofta blir man inte 4-outad), likaså AJ. Jag hittar ingen logisk hand att sätta honom på. Mest troligt är han en sån som messynar ned med mellanpar även i en flervägspott.

Lutar åt en 3-bet på turn just för dubbeldraget som är ute (alltså hämta värde på gatan där du sannolikt fortfarande leder). Med den ofarliga 2c blir det betsyn på river (och ser MP vinna potten med 22 på handen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan sitter MP med? Spelar kanske ingen roll, draghand QT (raisar han MP med QT?) eller XXh får du ändå inte bort, AQ borde du få bort men det vill du inte (sååå ofta blir man inte 4-outad), likaså AJ. Jag hittar ingen logisk hand att sätta honom på. Mest troligt är han en sån som messynar ned med mellanpar även i en flervägspott.

Lutar åt en 3-bet på turn just för dubbeldraget som är ute (alltså hämta värde på gatan där du sannolikt fortfarande leder). Med den ofarliga 2c blir det betsyn på river (och ser MP vinna potten med 22 på handen).

 

nästan rätt bjorn knappen som raisar turn satt med QJh och MP var tomten som cappade Preflop med J10o

Jag blev förvånad över turnraisen och tog mig en liten tankeställare hmmm set? AK-AQ färgdrag + en MP som kallsynat mitt flopbet då han själv cappat preflop. Det är som du säger, man blir lost i handen och då tyckte jag det var onödigt att öka på potten. Att button raisar turn gör ju att han kanske får en fri SD

Men det var betryggande att se att AK stog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...