Gå till innehåll

NL50 4SH Svårt turnbeslut med AQ


Recommended Posts

Jag skulle ha slängt redan på flop

 

Din pos är bra men du har två spelare som före flop säger att de har något då de synar din höjning sen på flop säger spelare 1 Jag har en hand. Sen säger spelare 2 det har jag oxå. Och du har vadå? två överkort varav ett mycket väl kan bilda en stege för en av de andra två spelarna.

 

Är du uppe mot en triss eller två par drar du nästan dött

 

Folda flop. Spela nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo du har ju i bästa fall 6 outs behöver då ett odds på ca 7:1 för lönsam syn (inkl implicita)

 

Sen har du ingen aning om hur pass levande dina outs är. Man brukar räkna överkort som 1 out var om man gör det har du ju bara 2 outs vilket gör att du behöver 22:1 i implicita odds för att göra synen lönsam. :Ad: är ju långt ifrån någon säker out. Alla Damer kan oxå vara dåliga.

 

Jag synar inte där med två överkort. Om jag inte bestämt kan sätta fi på sämre överkort eller drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda flopp tycker jag känns kallt med pottoddsen, känns kallt också att sätta fi på set rakt av, kan även ha JJ-AA, förvisso känns det som en mjölkbet. 2 par skulle va ultra fiskigt.

 

det är ofta ultrafiskigt på den nivån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop betten från FI är vek, om du valt att spela handen så skulle du nog ha raisat i förhoppning att minska fältet och bara få en motståndare, inducera en bluff och hoppas på ett ointressant kort på turn så du kan beta ut honom om inte -> vik.

Men fold hittas nog allt som oftast.

 

Och som handen spelades=fold på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...