Gå till innehåll

Lånade ut mitt pokerkonto


TheoneXXL

Recommended Posts

Jag lånade ut mitt pokerkonto till en kompis pga att han trodde att hans konto var riggat. LOL

 

Jag gick med på det och bestämde mig för att ta 5% rake

 

Nu har han vunnit ca 100 000 SEK På mitt konto och har begärt att ta ut dom

 

Pengarna kommer om några dagar och jag ska föra över dom till han via internetbanken. Det jag funderar på nu är kommer Skatteverket eller någon annan myndighet fråga varför jag föröver så mkt pengar till honom ? Pengarna har vunnits på Svenska spel

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Han vill spela på ditt konto eftersom hans är riggat.

Sen vinner han 100k.

mmm, hoppas bara att han känner kontolånaren väl, då tror jag mer på mina tidigare ider(spelar från utlandet/inte skriven i sverige)

Men e de bara nån halv känd som frågat att få låna kontot är de inte omöjligt han blivit målvakt i nån härva för att få ut pengar(jfr med dom som ställer upp på att upplåta sina bankkonton så pengar från bankbedrägerier kan flyttas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vän en väldigt duktig pokerspelare kan/ville inte spela på sitt konto under sitt nick spelade på mitt konto istället... Spelar det någon roll ? Tråkigt med avundsjuka människor !

 

Min fråga var bara om det är något problem att jag tar ut summan från SS och överför till honom...... Tänkte att staten kanske tycker det är konstigt att jag vinner 100k och sedan överför till någon annans konto.

 

Sedan kan jag tillägga att denna personen är en nära vän till mig och att han inte gjort något olagligt då jag ibland själv suttit och kollat hemma hos honom när han spelar ! Han drog in 100k på 3 månader.. Whats the big deal ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vän en väldigt duktig pokerspelare kan/ville inte spela på sitt konto under sitt nick spelade på mitt konto istället... Spelar det någon roll ? Tråkigt med avundsjuka människor !

 

Min fråga var bara om det är något problem att jag tar ut summan från SS och överför till honom...... Tänkte att staten kanske tycker det är konstigt att jag vinner 100k och sedan överför till någon annans konto.

 

Sedan kan jag tillägga att denna personen är en nära vän till mig och att han inte gjort något olagligt då jag ibland själv suttit och kollat hemma hos honom när han spelar ! Han drog in 100k på 3 månader.. Whats the big deal ??

 

Får du in 100k från espelsida och sen för det till ett konto i utlandet kommer du få problem, men inom sverige så spelar det ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till brumma

 

Du antar det ?? På vilka grunder ? Att min kompis är en duktig spelare som drar in deg och spelar högre blinds än dig ? Och antagligen är du bara avundsjuk

 

 

Men det är inget som jag vill diskutera här utan önskade bara svar på min fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret jacobmal

 

Nickar du jAkielool på SS ?

 

Vad ska jag säga då ifall dom frågar ? Banken kan ju se att den kille tidigare överfört till mig och att jag satt in på SS och sedan tagit ut en större summa från SS och överfört till honom....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min vän en väldigt duktig pokerspelare kan/ville inte spela på sitt konto under sitt nick spelade på mitt konto istället... Spelar det någon roll ? Tråkigt med avundsjuka människor !

 

Min fråga var bara om det är något problem att jag tar ut summan från SS och överför till honom...... Tänkte att staten kanske tycker det är konstigt att jag vinner 100k och sedan överför till någon annans konto.

 

Sedan kan jag tillägga att denna personen är en nära vän till mig och att han inte gjort något olagligt då jag ibland själv suttit och kollat hemma hos honom när han spelar ! Han drog in 100k på 3 månader.. Whats the big deal ??

 

No big deal, och inget vi kan göra nåt åt iaf :)

Lät bara väldigt mystiskt, 100k på annans konto osv.... men om du vet att du kan lita på honom så. Borde ju inte bli nåt problem eftersom det är skattefritt, betalningen kommer inte från utlandet osv.

Det enda problemet jag kan se är väl SvS och deras regler.

 

Vad ska jag säga då ifall dom frågar ? Banken kan ju se att den kille tidigare överfört till mig och att jag satt in på SS och sedan tagit ut en större summa från SS och överfört till honom....

- e de inte bara att säga som det är, behöver väl inte hitta på nån story?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol en spelare som tror på riggade konton och vinner 100k.

 

Btw så är svenskaspel skattefritt

 

Jag har vunnit betydligt mer än så och är övertygad om att rigg existerar. Särskilt på microgaming. Jag körde Spybot Search&Destroy på datorn och den hittade ett litet malware från microgaming i min eurolinxmapp! Det var solklart en riggfil eller nåt så jag tog bort den och såg fram emot att spela riggfritt en kväll. Then BAM! Herpes.

 

Riggen måste ligga på deras servrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...