Gå till innehåll

Wsop main event


cyberkungen

Recommended Posts

Om man vinner en plats är det då möjligt att ta pengarna istället för WSOP-biljetten?

 

Jag vet att på Stars så får du ta pengarna, för där har du själv ansvar att anmäla dig till main event. Det enda dom gör är att sätta in cashen på ditt konto sen har du fritt fram att göra vad du vill med pengarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att på Stars så får du ta pengarna, för där har du själv ansvar att anmäla dig till main event. Det enda dom gör är att sätta in cashen på ditt konto sen har du fritt fram att göra vad du vill med pengarna!

 

Helt säker på att man får välja att ta pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt säker på att man får välja att ta pengarna?

 

Siter som vänder sig till amerikanska spelare (stars och full tilt) tillåts inte att registrera spelare i WSOP så de sätter in pengar på kontot så att man själv får registrera sig. Om man vinner ett 12k säte på stars sätter de in 10 eller 11k på kontot och man får resten sen. Väljer man att köpa ett säte till nåt annat WSOP event i deras VIP shop så får man 85% (nåt sånt) innan och resten efter att man har bevisat att man spelat eventet.

 

Delvis pga denna procedur tror jag det inte blir lika många i maineventet i WSOP detta år, tror många hellre tar pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siter som vänder sig till amerikanska spelare (stars och full tilt) tillåts inte att registrera spelare i WSOP så de sätter in pengar på kontot så att man själv får registrera sig. Om man vinner ett 12k säte på stars sätter de in 10 eller 11k på kontot och man får resten sen. Väljer man att köpa ett säte till nåt annat WSOP event i deras VIP shop så får man 85% (nåt sånt) innan och resten efter att man har bevisat att man spelat eventet.

 

Delvis pga denna procedur tror jag det inte blir lika många i maineventet i WSOP detta år, tror många hellre tar pengarna.

 

Behöver de ha ft / ps klader pa sig? Ps ger 1 million dollar om man vinner main, Ft skriver att om man vinner wsop genom de, sa ger de 10mil extra.

Ska man bevisa det ocksa sa far man pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver de ha ft / ps klader pa sig? Ps ger 1 million dollar om man vinner main, Ft skriver att om man vinner wsop genom de, sa ger de 10mil extra.

Ska man bevisa det ocksa sa far man pengarna?

 

Måste väl ha deras kläder om man vill ha 1k i fickpengar (eller hotell) tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver de ha ft / ps klader pa sig? Ps ger 1 million dollar om man vinner main, Ft skriver att om man vinner wsop genom de, sa ger de 10mil extra.

Ska man bevisa det ocksa sa far man pengarna?

 

Om man vinner WSOP är det nog lite svårt att bluffa om att man haft logga-kläder på sig om man inte haft det.

 

Om man vinner plats i WSOP via en sajt skriver man rimligtvis ett kontrakt med sajten. Jag vann plats i WSOP 2006 och skrev gladeligen på kontraktet där jag förband mig att under spel i lokalerna ha "branded apparel" på mig, alltså saker med sajtens logga på (T-shirt eller skjorta, och gärna keps). Och så lite om vad deras motprestation var, bonus om jag skulle komma ITM, finalbord o s v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det för dig i WSOP?:P

Jag spelade i logo-Tshirt och keps, efter att ha strukit över .COM på ryggen eftersom det blev ett plötsligt förbud mot all .COM-reklam för spelsajter (men inte .NET). Det gick åt mycket färgad tejp för de större sajterna tills de fixat fram bättre ersättning, nya tröjor eller klistermärken med .NET på.

 

Började spela på lördagen kl 12, ute strax efter 22 (vet vad som fick min stack att minska: AA mot QQ och Q flopp, samt att dyrt jaga nötfärg och nötstege varav ingendera kom på turn eller river). Jag varade längre än Phil Hellmuth (åkte ut vid 17-tiden) och Doyle Brunson (åkte ut tio minuter innan mig). Min materiella vinst från WSOP var två T-shirtar, en keps och en mindre sammankomst med gratis mat&dryck från sajten och ett sittunderlag som alla ME-spelare fick, samt köpte lite souvenirer i shoppen och plockade på mig gratisprylar på pokermässan. Sen var det ju upplevelsen med USA, Las Vegas och bara att vara där. Ovärderligt.

 

För att gå tillbaka till ursprungsfrågan: Tycker det ser ut som om ALLA sajter har Guaranteed-turneringar till WSOP. Oftast kanske bara ett fåtal platser per turnering, men... "Alla" har minst 1-2 platser i veckan på spel. Allt från "buy-in betalt" till det vanliga paketet med $2000 i res- och fickpengar till "WSOP, fickpengar, hyrt eget flygplan, limo, svit".

 

Full Tilt har nämnts tidigare i tråden, sjuttonde juni (Main Event börjar 6 juli om jag minns rätt) ska de ha en turnering med "100 Seats Guaranteed".

 

Guaranteed alltså, det kan bli fler. Buy-in till denna Guaranteed är $500 och så finns det satelliter för spottstyvrar.

 

Nyligen gick FTOPS, Full Tilt Online Poker Series, och där var också buy-in $500, Guaranteed $1,5 miljoner men det blev 3798 deltagare och mer än 1,5 i prispotten, så jag tror att det blir fler än 100 platser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...