Skumdum Postad 24 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2007 OT: hur får du HH från ipoker? pokertracker? Jepp. Citera
fred93 Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 Den där ekwall kan ju inte spela poker. Ingen som såg när han var med i pokermiljonen? Folden är dock enkel ju med en hand som är under average. Antingen en missclick med en random hand som är värd att höja till $12 med eller en medveten hög raise med typ AK. Citera
dlinder Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 Men ärligt talat, ni måste väl ändå inse att Hero inte vill spela tillbaka här baserat på sin egen handstyrka? Vilket tjat om "below average"... Tanken är att Fi har missclickat och inte tillräckligt ofta ska ha en hand att vara villig att spela om stackar preflop med. Citera
ebisumaru Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 Den där ekwall kan ju inte spela poker. Ingen som såg när han var med i pokermiljonen? Folden är dock enkel ju med en hand som är under average. Antingen en missclick med en random hand som är värd att höja till $12 med eller en medveten hög raise med typ AK. hihi Citera
cG_ Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 finns väll inte mkt att fundera på, är det inte lite väl mkt att pusha? menar ta nästa hand och om han börjar göra det igen så får du väll tänka om.. möjligt han bara försöker reppa ett missklick med KK QQ lr AA också. Citera
greywolf Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 push - du ha implied tilt odds på din sida om han vaknar upp med ett monster Citera
Skumdum Postad 26 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2007 Men ärligt talat, ni måste väl ändå inse att Hero inte vill spela tillbaka här baserat på sin egen handstyrka? Vilket tjat om "below average"... Tanken är att Fi har missclickat och inte tillräckligt ofta ska ha en hand att vara villig att spela om stackar preflop med. tack Citera
Nidson Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Men ärligt talat, ni måste väl ändå inse att Hero inte vill spela tillbaka här baserat på sin egen handstyrka? Vilket tjat om "below average"... Tanken är att Fi har missclickat och inte tillräckligt ofta ska ha en hand att vara villig att spela om stackar preflop med. Det är ändå intressant vad vi har för equity vid syn och då är handstyrkan av stor vikt. Citera
dlinder Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Det är ändå intressant vad vi har för equity vid syn och då är handstyrkan av stor vikt. Självklart är det av betydelse, men det är knappast den springande punkten för diskussionen. Alltför många inlägg har lydit nått i stil med "du har below average, solklar fold". Citera
Klyka Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Självklart är det av betydelse, men det är knappast den springande punkten för diskussionen. Alltför många inlägg har lydit nått i stil med "du har below average, solklar fold". Visst, men däremot vore "du har below average, och din FE är inte särskilt stor, solklar fold" ett ganska vettigt svar, förutsatt att man har vettiga argument för de olika leden i resonemanget. Beroende på hur stor FE man har mot hans raise-HD så kan SD equity vara av mkt stor betydelse. Faktum är att FE inte torde vara sådär jäättestor som vissa tycks hävda, eftersom fi får ganska fina pot-odds. Och då är handstyrkan ganska relevant. Citera
dlinder Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Visst, men däremot vore "du har below average, och din FE är inte särskilt stor, solklar fold" ett ganska vettigt svar, förutsatt att man har vettiga argument för de olika leden i resonemanget. Beroende på hur stor FE man har mot hans raise-HD så kan SD equity vara av mkt stor betydelse. Faktum är att FE inte torde vara sådär jäättestor som vissa tycks hävda, eftersom fi får ganska fina pot-odds. Och då är handstyrkan ganska relevant. Handstyrkan i sig är relevant, men just att den är under genomsnittet ser jag inte vad det spelar för roll. Man kan fråga sig om det går något slags magisk gräns just där? Jag tror att vissa har uppfattat det som att vi ska "trappa" Fi med vår Q3, och det då därför är dåligt (så klart) att vår hand är sämre än hans i snitt, även om han höjt med any2. Resonemanget är naturligtvis helt åt skogen. Intressant är hur stor FE man har (verkligen en öppen fråga) samt hur just Q3 står sig mot den synande HDn. Men det känns som det förra är den överskuggande frågan. Citera
Klyka Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Ja, equity är ju endast en sekundär fråga, och dess vikt helt beroende av FE:n, så där har du naturligtvis rätt. Och att Q3 är en medelhand är ju också fullkommligt irrelevant om man inte antar FE 0. Citera
kaTTla Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 hade jag missklickat så o du hade ställt hade jag synat i ren tilt oavsett hand:mrgreen: Citera
Frenter Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Även om Hero pusha tror ni inte han synar p.g.a. pot odds? Speciellt då han inte har en random hand eftersom han har valt att höja preflop?? Citera
DrRoland Postad 27 Maj , 2007 Rapport Postad 27 Maj , 2007 Tycker också det är solklar fold. Det är på gränsen att du har någon FE överhuvudtaget. Citera
bossbaver Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 lite OT kanske, men är det bara jag som "missklickat live" en gång? satt med monsterklonk på floppen, och då mitt favvoutryck "check" bara slank ur mig högt och tydligt, fick jag stå fast vid mitt ord... -Dooohhh! Citera
Skumdum Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2007 Det som är lite intressant är att alla säger att det mycket väl kan vara en fejkad missclick, däremot är det ingen som tycker att HERO skulle visa styrka om han höjer all-in? Hur stor är sannolikheten för FI som möter en okänd att HERO ställer med en random hand i ett sånt här läge? Uppenbarligen är det inte ju särskilt många här som skulle göra det. Alltså borde han ju tolka det som att jag har en bra hand om jag ställer och därmed folda rätt många händer han höjer med på knappen HU eftersom han, om han sätter mig på en bra hand, inte alls har potodds. Jag menar, en normal spelare höjer väl sc, onegappers, låga pp o.s.v i det här läget.. Är han tight kan man nog lägga till ett gäng händer han skulle kunna folda. Citera
Spelgalen Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 solklar fold. och givetvis är handstyrkan i högsta grad relevant. Citera
hnat Postad 28 Maj , 2007 Rapport Postad 28 Maj , 2007 Jag menar, en normal spelare höjer väl sc, onegappers, låga pp o.s.v i det här läget.. Är han tight kan man nog lägga till ett gäng händer han skulle kunna folda. Tycker väl det här är nyckelfrågan. Är han normal HU så kommer han väl höja minst bortåt 30% av sina händer, och synar han sen med AT+, 88+ så har vi ju foldat ut 2/3 av hand HD. Vete fan om folk vågar syna så mkt lösare, han får ju inte galet bra odds heller som vissa verkar tycka. Citera
Recommended Posts