Gå till innehåll

NLT200SH - Dåligt spelat?


Recommended Posts

FI är 18/12/4. FI har spelat stabilt och har bråkat en del med mig preflop, trebebettat nästan alla mina höjningar och visat upp A-10 och 88 som sämst. Verkar kapabel till att göra en hel del moves och hjältesyner.

På turn verkar han riktigt svag och när riverkortet kommer försöker jag presentera stål för att få honom att lägga eventuella överpar. Jag känner mig ändå hyffsat stark och tror att FI ofta synar ner mitt bet med A-9 / 44- 88 här, kanske t.o.m AK. Dock känns mitt spel på river riktigt dåligt såhär i efterhand. Checksyna är väl att föredra här? Flame on!

 

 

Seat 1: HERO ($267.75 in chips)

Seat 2: Xerxes09 ($98 in chips)

Seat 3: Kasparoso ($82.75 in chips)

Seat 4: Pelarn ($236 in chips)

Seat 5: Fralle ($267.50 in chips)

Seat 6: mr.frog ($118.50 in chips)

Fralle: posts small blind $1

mr.frog: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO10 of Spades 10 of Diamonds

HERO: raises to $8

Xerxes09: folds

Kasparoso: folds

Pelarn: raises to $28

Fralle: folds

mr.frog: folds

HERO: calls $20

----- FLOP ----- 9 of Diamonds3 of Spades3 of Clubs

HERO: checks

Pelarn: bets $46

HERO: calls $46

----- TURN ----- 9 of Diamonds3 of Spades 3 of Clubs7 of Clubs

HEROl: checks

Pelarn: checks

----- RIVER ----- 9 of Diamonds3 of Spades3 of Clubs 7 of Clubs4 of Clubs

HERO: bets $100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?!

Kanske lite flummigt skrivet men känner att han ofta har en marginell hand här som han förmodligen kommer syna ner mitt riverbet med. Men som du säger ser det jag skrivit konstigt ut, och det är därför jag är tveksam till mitt riverbet. Jag kommer ju i princip aldrig få bort honom från en bättre hand eller ett eventuellt överpar och därför kanske checksyna river eller få en billig showdown är att föredra? Dock känns det ju som att jag leder här 60-70% av gångerna och det är därför jag är så tveksam till om mitt bett är bra eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite flummigt skrivet men känner att han ofta har en marginell hand här som han förmodligen kommer syna ner mitt riverbet med. Men som du säger ser det jag skrivit konstigt ut, och det är därför jag är tveksam till mitt riverbet. Jag kommer ju i princip aldrig få bort honom från en bättre hand eller ett eventuellt överpar och därför kanske checksyna river eller få en billig showdown är att föredra? Dock känns det ju som att jag leder här 60-70% av gångerna och det är därför jag är så tveksam till om mitt bett är bra eller inte.

 

Det konstiga är att du tror att han lägger ett överpar, men synar med sämre händer. Eller missförstår jag dig?

 

Men som du säger verkar han svag och fyran hjälpte honom knappast. Bästa möjligheten att få ut mer ur handen är om han bluffar, så check/syn är nog bättre än bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag måste säga att jag inte är helt införstådd med river mekaniken här.

 

När jag väljer linjen som din Fi väljer så bettar motståndaren ofta ut ett 50-75% bet på river. Jag synar givetvis nästan aldrig dessa bets om jag inte har bra read på att Fi skulle kunna ha flushdrag eller dyl.

 

Frågan är vad man vinner med riverbettet egentligen. Det ända positiva jag kan se är i princip att man slipper visa upp handen i showdown samt att man kan balansera för att då och då dra en riverbluff med brustet drag.

 

Checksyn ger istället möjligheten att inducera en bluff (iofs långsökt att Fi skulle bluffa i detta läge).

 

Om Fi skulle sitta AA och slowspelat med check check turn, hur förlorar man då minst pengar? Om du checkar får du nog räkna med att dem flesta skulle betta ca 60% pot, dvs 90$ i detta fallet. Då förlorar du alltså ungefär lika mycket som du gör i detta fallet.

 

Anyway jag vet faktiskt inte vad jag tycker man ska göra på river i Heros sits

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...