Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu ska vi se...

Var tillsammans med en tjej i 3-4 månader. Jag gjorde slut och vi hade knappt någon kontakt i 1 månad. Sedan var det hon som tog initiativet till KK-förhållandet och jag har varit noga med att inte pressa henne på något sätt, då jag inte kan vara säker på om hon ändå har känslor kvar.

Nu har vi varit KKs (töntigt uttryck) i typ 5 månader och jag har tröttnat på det. På senare tid har det bara varit hon som har föreslagit våra.. erhm... sammankomster och jag har inte sagt nej då jag iofs fortfarande vill ha det som ett KK-förhållande går ut på.

Men jag är lite orolig för att hon har fått tillbaka känslorna och känner därmed att det är bäst att avsluta alltihop.

Nu vill jag ha tips och förslag främst av er som har varit i en liknande situation, men andra är självklart välkommna att ge råd :D

• Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Enkel metod:

Sluta knulla med henne....

Omständig metod:

Sätt dig ned med henne och förklara situationen, att du inte längre känner för ett fortsatt KK-förhållande. Givet är ju att förklara "varför" men kan du inte det så säg att du vill träffa någon som du har en framtid med, och då ni redan försökt det och det inte funka, så är ett KK-förållande nu inte intressant längre.

p.s Så som du förklarat situationen så lär hon bli sårad hur du än gör.

Postad

Tja, jag kan ju säga vad du inte ska göra. Du ska inte:

Planera en fest, låta henne "sova över" natten före och hjälpa till att fixa allt, bjuda din nuvarande flickvän samt en tjej som du hoppas är din blivande flickvän. Jag provade det konceptet en gång för många år sedan och det bästa jag kan säga är att det blev en intressant kväll... Ont gjorde det också - fysiskt alltså.

Postad

Jag tycker nog att Bikerns inlägg säger det mesta.

Har själv haft ngt konstigt KKförhållande med en väldigt bra tjejkompis. Det funkade typ 10månader eller så. MEN - under denna tid så hade nog både hon och jag lite känslor fram och tillbaka för varandra. Det finns nog alltid ngn i ett KKförhållande som igentligen vill mera än det man har. Ta du och prata med henne om hur du själv känner (precis som Bikern nämde). Är du även kompis med henne föresten, eller är det "bara" fysiskt som ni träffas?

ps. Mtt fd KK är fortfarande min "bästis".

Postad

Tack så mycket för svaren.

Det var väl ganska självklart att jag måste prata med henne, men hoppades på någon mirakelmetod så att jag skulle slippa detta ^^

Följdfråga samt svar på Appels fråga:

Hur gör jag för att slippa vara kompis med henne efter samtalet?

(vilken stor hög med skit jag är :()

Postad

Följdfrågan är nog rätt enkel att svara på tycker jag. Berätta för henne att du tycker det är jobbigt att det finns känslor med i bilden (att det är hennes eller dina behöver man inte ta upp) och att du känner att det är bättre att ni inte träffas. Visst kan det vara lite jobbigt för henne (och antagligen dig med) i början, men det är bättre att vara helt ärlig rakt ut (även om man kan linda in sanningen i lite bommul)

Postad
Följdfrågan är nog rätt enkel att svara på tycker jag. Berätta för henne att du tycker det är jobbigt att det finns känslor med i bilden (att det är hennes eller dina behöver man inte ta upp) och att du känner att det är bättre att ni inte träffas. Visst kan det vara lite jobbigt för henne (och antagligen dig med) i början, men det är bättre att vara helt ärlig rakt ut (även om man kan linda in sanningen i lite bommul)

Fast med det upplägget så finns det en risk att hon kärar ned sig ännu mer. Om du verkligen vill slippa henne (och hon inte ingår i någon gemensam bekantskapskrets) så är det nog enklast att helt enkelt ignorera henne. Om hon tar kontakt så snoppar du av henne - och ta inte kontakt med henne över huvud taget. De gånger som jag har trasslat in mig med tjejer som jag inte vill ha att göra med så har det fungerat bra.

Postad
Fast med det upplägget så finns det en risk att hon kärar ned sig ännu mer. Om du verkligen vill slippa henne (och hon inte ingår i någon gemensam bekantskapskrets) så är det nog enklast att helt enkelt ignorera henne. Om hon tar kontakt så snoppar du av henne - och ta inte kontakt med henne över huvud taget. De gånger som jag har trasslat in mig med tjejer som jag inte vill ha att göra med så har det fungerat bra.

Jag är nog allt för empatiskt töntig för att bara strunta i ngn. Tycker nog att man ska iaf nämna för henne att man inte vill träffas ngt mera. Det brukar funka bra tycker jag. Hur gammal är tjejen föresten vs hur gammal är du? (kroonan alltså)

Postad
Jag är nog allt för empatiskt töntig för att bara strunta i ngn. Tycker nog att man ska iaf nämna för henne att man inte vill träffas ngt mera. Det brukar funka bra tycker jag. Hur gammal är tjejen föresten vs hur gammal är du? (kroonan alltså)

Vi är 18 år båda två.

Kör nog på din linje och pratar ut ordentligt, med nogrant valda kommentarer som till slut leder fram till att vi inte kan träffas mer..

Tack så mycket allihopa. (kul skämt btw (?))