Gå till innehåll

Om insamling till Grebban (rp)


Recommended Posts

Insamlingen till grebban..

 

Visst är det underbart att ni samlar in pengar till folk som har problem.

Det skall ni ha beröm för, ni som samlar in till han kommer verkligen få VIP-pass rätt in genom pärleporten.

Men frågan är fall ni kommer att få träffa insamlingsobjektet där uppe!! Tror han har enkelbilljet till helvetet!!!

 

Varför skriver jag detta?

Nu finns det ju 2 läger ang Grebban de som älskar han och de som tycker mindre om han.

 

Ni som älskar han tycker han har gjort allt för er som har med poker och göra, visst inte ens jag kan sticka under stolen med vad han har gjort för Livepoker i Sverige, all beröm till grebban för det.

Men att inte ta sitt fulla ansvar när det börjar bränna till lite, är väl lite svinaktigt, och bara komma med lögn efter lögn, De är väl inte åtalade för mord eller. Gå in i rättsalen med huvudet högt, men den biten är ju redan bortkopplad tyvärr.

 

En insamling till vadå? En utblottad hjälte?

Utblottat är väl det sista man kan kalla han just för tillfället, men inom snar framtid kanske.

Många har fått tillbaka mellan 1700-1900kr av sina inköp men de som ej har fått det. De är en hel del, vi räknar med att det är 100 st som ej har fått tillbaka sina inköp.(är mer men lättare att räkna )

100 x 2400 = 240.000 sek

Så tar vi de som har fått tillbaka sin del. Det är då 300 st. och de fick tillbaka 1700-1900kr

Det blir ca 600kr per person som han tog i Rake, 300 x 600 = 180.000 sek

 

Nu skall vi se här 240.000 + 180.000 = 420.000sek FYRAHUNDRATJUGOTUSEN KR

 

Klart killen har det tufft i nuläget. Så min undran till er som bidrar med pengar till stödkontot

Vad skall pengarna gå till?

 

Advokatkostnader? Nä! den är ju gratis den betalar vi med skattepengar, så det sket sig.

Bensinpengar? Va!?!? Klart killen skall kunna köra runt i sin nya Peugeot cab -07, betald och klar kontant.

Elräkningen? För en ny LCD platt tv drar ström, bara i stanby läge är 500 kr per år, ajajaja… dyrt,

Vattenräkningen? Vadå vattenräkning, hur mycket kommer det ej att kosta att fylla upp en utomhuspool men plats för 15 personer? Den räkningen skulle jag inte vilja ha. Undra fall man tänker på det innan man köper en pool för 60K.

 

Klart killen skall ha en insamling! Men inte en krona från mig.

men i nuläget är en insamling överkattad, han har lite pengar kvar, så han klarar sig allt.

 

Nu har jag skrivit till lägret som Älskar Grebban.

 

Nu skall jag skriva till er som inte tycker om han :allt jag kan säga är jag förstår er!

 

Tack för mig….

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bensinpengar? Va!?!? Klart killen skall kunna köra runt i sin nya Peugeot cab -07, betald och klar kontant.

Elräkningen? För en ny LCD platt tv drar ström, bara i stanby läge är 500 kr per år, ajajaja… dyrt,

Vattenräkningen? Vadå vattenräkning, hur mycket kommer det ej att kosta att fylla upp en utomhuspool men plats för 15 personer? Den räkningen skulle jag inte vilja ha. Undra fall man tänker på det innan man köper en pool för 60K.

 

Är detta exempel eller saker han faktiskt köpt den senaste tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du att Grebban sitter på ~420 000 som han har tjänat på turneringen? Annars hela ditt inlägg väldigt platt.

 

man behöver ej vara raktetforskare för att räkna ut det, räkna som jag gjorde så kommer vi alla fram till samma sak.

Pengar har han, iofs lite mindre nu. men han har pengar.

 

P.s 420.000 sek då har jag räknat i underkant.

jag vet att han sitter på de pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur vet du det? Detta kan du ju utan några problem lätt hitta på. Vill inte låta dryg eller så men det är lite svårt att tro på dig då hela ditt resonemang bygger på att du "vet" att han har en massa pengar. Och du "vet" att han har köpt saker som han egentligen inte har råd med. Och då är väll det en ganska berättigad fråga, hur kan du vet det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur vet du det? Detta kan du ju utan några problem lätt hitta på. Vill inte låta dryg eller så men det är lite svårt att tro på dig då hela ditt resonemang bygger på att du "vet" att han har en massa pengar. Och du "vet" att han har köpt saker som han egentligen inte har råd med. Och då är väll det en ganska berättigad fråga, hur kan du vet det?

 

Grebbestad/tanum är väldigt litet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrattat högt åt de som samlat in pengar till detta.

 

 

finns en del barn i u-länder jag hellre skulel skänak pengar till än någon mupp som anordnar en olgalig pokerturnering och annonserar ut det över hela sverige. får ju skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hans privata ekonomi är ju helt orelevant i denna frågan, såvida inte hans enda förklaring till att EJ betala tillbaka pengarna är att den att de ej finns kvar och han har ej råd. Det intressanta här är ju hans argument till VARFÖR han ej kan betala tillbaka dessa 420k SEK som fattas, och inte förrän han ger en bra orsak till varför kan man börja ifrågasätta hans trovärdighet som pokerarrangör.

 

T.ex är hans pengar från turneringen låsta? är de i hans ficka, och han vill inte ge dem tillbax? är pengarna någon annanstans? Men jag håller med trådskaparen om att något börjar lukta illa i denna histora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur skall jag annars få ut det på forumet? man måste vara reggad för att kunna skriva.

och varför jag gör det? Tycker synd om de som de personer som betalar till en insamling till en som redan har deras egna pengar.

 

 

hehe av alla dumma pokerspelare måste de iofs vara de allra dummaste.

 

vem vet, detta kanske var en stor scam planerat av grebban från början?

 

varför har han inte betalat tillbaka pengarna? var ju ett tag sedan nu...

 

 

liksom hur kunde han tro att polisen INTE skulle komma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hans privata ekonomi är ju helt orelevant i denna frågan, såvida inte hans enda förklaring till att EJ betala tillbaka pengarna är att den att de ej finns kvar och han har ej råd. Det intressanta här är ju hans argument till VARFÖR han ej kan betala tillbaka dessa 420k SEK som fattas, och inte förrän han ger en bra orsak till varför kan man börja ifrågasätta hans trovärdighet som pokerarrangör.

 

T.ex är hans pengar från turneringen låsta? är de i hans ficka, och han vill inte ge dem tillbax? är pengarna någon annanstans? Men jag håller med trådskaparen om att något börjar lukta illa i denna histora.

 

hans privatekonomin är mååååånga pinnhål ner.

det är EPC spelarnas pengar han bränner till 110%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus att jag vill ha lite mera info innan jag tror på dina påståenden.

 

Vad vill du ha för info?

det är inga påståenden det är fakta.

jag kommer inte försöka göra så alla tror på mig, ni får läsa och tolka det hur ni vill. det jag vill ha fram bara är att jag tycker synd om de som betalar in till ett konto, till en som redan har deras pengar.

visst kan det vara folk som betalar in som ej var med på EPC, det kan jag mycket väl tänka mig, det är en snygg gest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att han har pengarna på kontot. Att han har köpt saker för pengarna t.ex.

Sedan undrar jag hur du helt plötsligt från ingen stans ifrån kan komma till pf.nu och veta så mycket :P Gissar på en annan användare som är för feg för att säga sitt namn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att han har pengarna på kontot. Att han har köpt saker för pengarna t.ex.

Sedan undrar jag hur du helt plötsligt från ingen stans ifrån kan komma till pf.nu och veta så mycket :P Gissar på en annan användare som är för feg för att säga sitt namn ?

 

vart skall jag annars gå? aftonbladet, snyggast.se, mullemekbyggerflygplan.org

jag har kött på benen så jag kan kommentera det ni skriver. och att reggar mig just idag kan jag ej svara på, i går hann jag inte, i morgon är för svårt för att hinna med idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar fortfarande hur du har fått tag på informationen. Inge vidare svar att alla känner alla. Eller har kanske grebban sagt det till dig ?

 

har ej pratat med grebban.

som jag skrev tidigare. det är upp till enskild person att tolka det jag har skrivit hur dom vill, du tolkar det på ditt sätt.

 

jag har ej skrivit att alla känner alla, vad jag skrev var att grebbestad/tanum är litet.

om det var det du mena med att alla känner alla, så visst, vi tolka det 2 olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...