Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ingen read på FI.

Inledande spel 1552960674.

ctman sitter vid 0 med $22,20.

Fibonaci sitter vid 1 med $19,25.

MrLikely sitter vid 2 med $43,80.

HERO sitter vid 3 med $44,80.

MrPoupi sitter vid 4 med $20,10.

Luksen sitter vid 5 med $5.

Dealern sitter vid 1.

MrLikely lägger en blind på $,15.

HERO lägger en blind på $,25.

(HERO ges Jk Js.)

Före floppen:

MrPoupi foldar.

Luksen foldar.

ctman synar med $,25.

Fibonaci foldar.

MrLikely synar med $,10.

HERO satsar $,75.

ctman synar med $,75.

MrLikely synar med $,75.

Floppen kommer upp

2s 9s 7h.

MrLikely checkar

HERO satsar $3.

ctman foldar.

MrLikely synar med $3.

Turnkortet kommer upp 6k.

MrLikely checkar

HERO satsar $9.

MrLikely synar med $9.

Riverkortet kommer upp 3h.

MrLikely går all-in med $30,80.

HERO synar med $30,80.

Undrar om synen var rätt där?

Ser för mig ut som stark bluff efter missat färgdrag... ser ni samma sak?

Detta kanske är en självklar syn, men undrar om mitt spel är rätt då det gått lite snett på sistondet =/

Postad

Lite read här hade väl kanske hjälpt.

Frågan jag ställer mig är varför din motståndare skulle få för sig att ställa in på river när du klart och tydligt säger till honom att du har något på tidigare gator.

Det som känns troligt är för att han slår ett par.

Jag hade nog orkat vika om jag inte tiltgrindade 12 bord.

Postad

Större raise pre. Sålunda starkare bett på floppen, tycker dock det är bra att du inleder med bet. Mer read på din motståndare plz.

Dock förstår jag inte hans linje alls. Kan inte sätta han på en hand. Ser helt sjukt ut.

Syn syn och sen allin. Med set så borde han ju slå om, kanske inte nödvändigtvis på floppen men iaf på turn. Vad ska du syna allin på river med? Vad ska han ha? Jag tycker det är svårt att analysera så här låga nivåer, för folk spelar helt oregelbundet, mest pga att dom inte vet hur dom ska maximera sina vinster. Inte ovanligt att folk synar till rivern med top2 eller set. Har aldrig förstått varför. Eller dessa minibets, helt oförståeliga också.

Posta gärna resultatet.

Jag hade blixtsynat ~15 på rivern. 30, ja kanske. Pga av att jag inte förstår vad han ska ha.

Postad

Jag hade nog foldat, vill jag tro i alla fall, för jag tror du är slagen. 4s5s ser väl ut som en tänkbar hand, men han skulle säkert lika gärna kunna spela så med 22, 77, 99 eller 97.

Postad

8T, 97, floppat set eller då ibland missat färgdrag. Nu kanske han hade missat drag just den här gången, tror dock inte att han har det tillräckligt ofta för att en syn ska betala av sig.

Postad

Tack för svaren, här kommer resultatet:

Kortvisning:

MrLikely visar

4s 6s

6k 6s 9s 7h 4s

Par i sexor

HERO visar

Jk Js

Jk Js 9s 7h 6k

Par i knektar

HERO vinner potten på ($85,60).

Denna gången visade det sig att jag hade rätt i att han sökte färgdrag, eller så kanske han fick för sig att tro att jag ba hade höga kort och att hans par i 6or skulle räcka. Som sagt så hade jag rätt denna gången och jag var glad, men i efterhand började jag tvivla om denna syn verkligen var rätt i längden. Tänkte att om han hade en bättre hand tidigare så borde han ju raisat för att JAG ska folda färgdrag så efter att tänka "va fan ska han ha" i 1 sekund tryckte jag till synen direkt.

Tack för svaren och det där med större bet på flopp/pf ska jag försöka trycka in. Trodde dock d va bra med pot bet hela tiden, men jag kanske borde fundera på lite större bet, speciellt när det finns färgdrag på brädan =)

Jag har även visats vara väldigt tight på mina bord och en del använder det mot mig genom att beta på de flesta brädorna, jag som mest bara spelar med bra händer brukar folda om jag inte får träff och checka om jag är först ut och därefter folda mot bet. Försöker att variera detta spel men känns onödigt o slänga pengar ifall någon slowspelar en träff, men jag kanske tänker lite fel här och borde kö lite mer aggro på starka händer med kass bräda?? =/ (starka händer i detta fall menar jag höga kort mot låg bräda som nu, fast de gångerna då man inte sitter med PP), Är rädd för att bygga för stor pott utan att ha träffat något...

Mvh,

Aldrin