Gå till innehåll

Fråga angående Sit and Go


Jenki

Recommended Posts

Hej!

 

Har helt enkelt en fråga angående en Sit and Goe situation.

 

Har QQ i en 50+5 kr SAG (1000 startmarker blindar 10/20, första handen) på svenskaspel. En person höjer upp till 60, 3 personer synar. När det är min tur att agera så går jag all in för att det blir svårt för som och syna utan AA och KK, samt att det blir svårt spel efter floppen för mig om det kommer ett ESS eller en KUNG på floppen. jag förlorade mot en person som synade med AK. Gjorde jag rätt eller fel enligt er, hur skulle nu gjort ?

 

Tacksam för konstruktiv kritik.

 

//Jenki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa in i detta läget innebär att du bara får syn av bättre händer (möjligtvis AK på denna nivån) och det läget vill man inte ha i en så pass liten pott.

Säg att alla lägger sig. Då vinner du 240. Jämför detta med att om du får syn så åker du antagligen ut.

 

Mitt förslag är att antingen syna eller höja till 300-350.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa in i detta läget innebär att du bara får syn av bättre händer (möjligtvis AK på denna nivån) och det läget vill man inte ha i en så pass liten pott.

Säg att alla lägger sig. Då vinner du 240. Jämför detta med att om du får syn så åker du antagligen ut.

 

Mitt förslag är att antingen syna eller höja till 300-350.

 

ehh forstätt på din linje QQ e push!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna finns enligt mig inte på kartan, smeta på en höjning i detta läge. På detta vis får du en liten aning om hur din hand står sig i jämförelse med de övriga på bordet. Kommer floppen med A eller K hög, bli inte rädd, beta ändå ut för att även här se hur du ligger till. All-in kan ju vara OK, men då måste du vara beredd att 1. Möta bättre hand, 2. Åka ur turneringen!

 

Kom även ihåg att en allin är det bästa som kan hända för AK då han får se alla fem kort, istället för att måsta lägga sig på en oträffad flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna finns enligt mig inte på kartan, smeta på en höjning i detta läge. På detta vis får du en liten aning om hur din hand står sig i jämförelse med de övriga på bordet. Kommer floppen med A eller K hög, bli inte rädd, beta ändå ut för att även här se hur du ligger till. All-in kan ju vara OK, men då måste du vara beredd att 1. Möta bättre hand, 2. Åka ur turneringen!

 

Kom även ihåg att en allin är det bästa som kan hända för AK då han får se alla fem kort, istället för att måsta lägga sig på en oträffad flop.

 

Varför skulle man inte kunna syna så här tidigt i en SnG? Hela pokersverige är allergiska mot floppar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pusha pre eller raisa till runt 300 och ställ på typ alla floppar.

 

Jag gillar en höjning till 350 och sen dega in på floppen.

 

Bara onödigt att höja sen pusha. Du kommer inte undan och du kan få me en fisk med AJ, AQ eller nått och låta han sätta A. Kanske inte är jätte dåligt men fins ingen anledning till att göra så istället för all in.

 

 

Ja, för att få syn av en hand som AJ eller AQ som vi har massa equity mot är livsfarligt. Eh, ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man inte kunna syna så här tidigt i en SnG? Hela pokersverige är allergiska mot floppar...

 

Och vad är du allergisk mot? Värdehöjningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker push e det bästa alternativet här. På såhär låga nivåer är det stor chans att du förrutom AA och KK även får syn av AQ, AJ, 77+...ja lite hursom. Ifall det var en högre nivå circus 200kr+ är nog raise att föredra. Menmen, bra spelat.

 

Ja, om vi får syn av AQ, AJ, 77+ vid push så kan vi ju pusha.

 

Generellt så gillar jag dock push bättre på högre buy-ins eftersom det balanserar för händer som AK, JJ osv som är rätt bra $EV+ pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den här nivån (50+5skr) så kommer du säkert få en 1 till 2 syn när det höjts till 3ggr bb och 3 till har gått med. Folk kan syna AI med A10+ och de flesta pockets på såna här nivåer....

Visst har man ett gyllene läge att dubbla upp direkt...men ser det ändå som en lite gambling så här tidigt. Lite senare in i sng'n hade det inte varit lika svårt.

Jag skulle kunna bara syna och hoppas på en låg flopp och sen trycka, vid en låg flopp kan man få händer som AK att vika...men pre får man det inte första handen på svenska spels 50+5.

Ger inte detta som ett råd på nåt sätt för det kan som sagt vara åt helvete fel....men så tänker jag. Jag kanske tänker alldeles för passivt....men jag håller oxå på o lära mej lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den här nivån (50+5skr) så kommer du säkert få en 1 till 2 syn när det höjts till 3ggr bb och 3 till har gått med. Folk kan syna AI med A10+ och de flesta pockets på såna här nivåer....

Visst har man ett gyllene läge att dubbla upp direkt...men ser det ändå som en lite gambling så här tidigt. Lite senare in i sng'n hade det inte varit lika svårt.

Jag skulle kunna bara syna och hoppas på en låg flopp och sen trycka, vid en låg flopp kan man få händer som AK att vika...men pre får man det inte första handen på svenska spels 50+5.

Ger inte detta som ett råd på nåt sätt för det kan som sagt vara åt helvete fel....men så tänker jag. Jag kanske tänker alldeles för passivt....men jag håller oxå på o lära mej lite :)

 

Man bör inte få syn av A-10 och helst inte A-J, inte så jåg nivå ändå...

Kan ju hoppas att få syn av A-Q, A-J eller lägre par hehe, men jag skulle inte ställa in i det läget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul o ställa in på floppen om ett ess kommer ?

Nästan självmord jue....

 

Jag menade på en låg flopp. Om ett A kommer känns push lite dumt. Bättre att c/c eller kanske c/f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade pushat.

 

Potten är ju ganska fin redan nu, och det finns så pass mycket tomtar på låga nivåer som ställer med ATC i första handen att man mycket väl kan få syn av någon med JJ- och AQ- och ännu sämre händer också för den delen.

 

Och dessutom kommer det alltid A på floppen när jag höjer måttligt med KK/QQ och får syn. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade pushat.

 

Potten är ju ganska fin redan nu, och det finns så pass mycket tomtar på låga nivåer som ställer med ATC i första handen att man mycket väl kan få syn av någon med JJ- och AQ- och ännu sämre händer också för den delen.

 

Och dessutom kommer det alltid A på floppen när jag höjer måttligt med KK/QQ och får syn. ;-)

 

haha samma gäller mig xD

Ja va all in med en shortstackad kille pre flop nyss, ja hade K-K, han hade J-Q , han träffar "running queens" , självklart. ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om vi får syn av AQ, AJ, 77+ vid push så kan vi ju pusha.

 

Generellt så gillar jag dock push bättre på högre buy-ins eftersom det balanserar för händer som AK, JJ osv som är rätt bra $EV+ pushar.

 

Du borde gilla push på låga buyins lika mkt, eftersom man där får syn av allt från 44 till J9s.

 

EDIT: Push har dessutom fördelen att det ser ut som du "snor" potten. Ojojoj vad folk inte gillar att bli utbluffade på dessa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det ligger mest värde i att höja upp till 350-400 som det har sagts. Folk på dessa nivåer är så jävla nyfikna på att se floppar med sina AJ, JT, 87 eller vafan som helst, däremot att syna en push med samma hand är inte så roligt (vilket i sig är obegripligt eftersom de ofta potcommitar sig redan preflop).

 

Visst, vi får räkna med att bli utdragna ibland, men jag tror att vi oftare får in hela stacken som stor favorit postflop, eller att vi tar ner en hel hög med marker när de inte träffar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...