Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FIs HD: AT+, 99+, KJs+, KQ (eller?)

Synar: AJ-, TT- , KQs-KTs, QJ, SC 78+ ugefär

Pushar: AQ+(AJ), TT+,

Ska tillägga att HU SnG inte är mitt främsta spel, men alltid skojj att diskutera lite.

Tänker vi ungefär samma?

Är det inte onödigt att pusha ässen om man ändå synar med såpass mycket händer?? Kanske även KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iom att Fi's spelstil är okänd för mig så är det svårt, det jag vet är att han är regular och troligen duktigt. Men är han en jätteaggro regular eller normalaggro?

Jag förutsätter att Fi trebettar relativt light och jag gillar nog inte att syna med något egentligen. Jag är inne på att pusha typ 66+, KQ, AT+ eller nåt.

Förresten, det är jag som är Fi i handen. Jag hade AA och trebettade som sagt pf. Fi pushade med 55 och jag synade. Gillar hans spel tror jag.

Btw, kul med lite input i dagboken! Har varit lite dåligt med det tidigare (jag har iofs inte bidragit med så mkt spännande själv heller). Bör väl finnas en hel del HU SnG (och även HU cash)-spelare här på forumet.

Men vad är din öppningsrange på knappen då? Om du viker allt utom 66+, KQ, AT+ så kommer du ju ev vika upp mot 75-80% av din HD (beroende på vad du öppnar med förstås). Då gör ju dessutom motståndaren rätt i att trebetta snorlight.

Länk till kommentar

Men vad är din öppningsrange på knappen då? Om du viker allt utom 66+, KQ, AT+ så kommer du ju ev vika upp mot 75-80% av din HD (beroende på vad du öppnar med förstås). Då gör ju dessutom motståndaren rätt i att trebetta snorlight.

Min öppningsrange på knappen ligger väl mellan 60-70% ungefär. Har inga exakta siffror, men grovt uppskattat.

Iom att BB är okänd så vet jag ju inte hur brett han trebettar. Med tanke på att stackarna är så grunda (startstack 50BB) så känns det dumt att syna bort nästan 1/3 av stacken. Kanske borde jag pusha bredare när Fi trebettar, men som sagt, iom att han är okänd så känns det dumt.

Om det vore cashgame skulle jag såklart spela helt annorlunda, såklart.

Länk till kommentar

lol, kan någon mod banna mig om jag någonsin sätter mig på ett 6-max bord igen?

Gick even eftersom jag turade som fan nyss...aja :) Spelar 15k gtd på Prima just nu. Dubblade rätt nyligen när jag fick in allt på floppen med OESD vs A högt.

Länk till kommentar

Min öppningsrange på knappen ligger väl mellan 60-70% ungefär. Har inga exakta siffror, men grovt uppskattat.

Iom att BB är okänd så vet jag ju inte hur brett han trebettar. Med tanke på att stackarna är så grunda (startstack 50BB) så känns det dumt att syna bort nästan 1/3 av stacken. Kanske borde jag pusha bredare när Fi trebettar, men som sagt, iom att han är okänd så känns det dumt.

Om det vore cashgame skulle jag såklart spela helt annorlunda, såklart.

Om du öppnar m 60% så viker du alltså 83% av din HD om du vara pushar 66+, KQ, AT+. Jag håller med om att syna bort 1/3 av stacken inte är nån höjdare och din push-range tror jag är rätt rimlig equitymässigt mot motståndarrangen, så det borde vara öppningsrangen som man får justera.

Övervägt öppningslimp när stackarna är så här grunda?

Länk till kommentar

Om du öppnar m 60% så viker du alltså 83% av din HD om du vara pushar 66+, KQ, AT+. Jag håller med om att syna bort 1/3 av stacken inte är nån höjdare och din push-range tror jag är rätt rimlig equitymässigt mot motståndarrangen, så det borde vara öppningsrangen som man får justera.

Övervägt öppningslimp när stackarna är så här grunda?

Kanske att öppningsrangen är lite för bred. Har tightat till mig rättså mkt senaste dagarna och det har fungerat bra känns det som. Kanske att min uppskattning ovan inte riktigt stämmer.

Öppningslimpar gör jag nästan aldrig. Isf på 25/50 eller 50/100. Jag brukar dock minska raisesizen något istället, framförallt om någon av oss är halvkort. Brukar säga 2.5BB istället då och på 50/100 faktiskt miniraisa en del.

EDIT: Vad tror du om att ha 2.5BB som standardopenraise även på 15/30 med lika stackar?

Länk till kommentar

Jag tycker man kan få en rätt bra bild av hur aggro en motståndare är genom att öppningslimpa och se om man får mothugg under de första händerna. Dessutom brukar jag vilja hålla potterna små i början för att få lite känsla för motståndet.

Mixar man in lite öppningslimp i början så ser det inte så uppenbart vekt ut på senare högre blinds-nivåer. Men man får förstås limpa med bra händer emellanåt också.

Att raisa mindre än pott pre tror jag definitivt är en bra ide, särskilt med så grunda startstackar som 50bb. 2.5bb låter väl bra och min-raise på de högsta nivåerna låter rätt vettigt.

Men du, när kommer $100-HU-sng videon? Jag som röstade på den och allt :-)

Länk till kommentar

Jag tycker man kan få en rätt bra bild av hur aggro en motståndare är genom att öppningslimpa och se om man får mothugg under de första händerna. Dessutom brukar jag vilja hålla potterna små i början för att få lite känsla för motståndet.

Mixar man in lite öppningslimp i början så ser det inte så uppenbart vekt ut på senare högre blinds-nivåer. Men man får förstås limpa med bra händer emellanåt också.

Att raisa mindre än pott pre tror jag definitivt är en bra ide, särskilt med så grunda startstackar som 50bb. 2.5bb låter väl bra och min-raise på de högsta nivåerna låter rätt vettigt.

Men du, när kommer $100-HU-sng videon? Jag som röstade på den och allt :-)

Ja, det kan helt klart vara värt att testa att öppningslimpa. Jag är trots allt rättså färsk när det gäller HU SnGs så jag är villig att testa det mesta :)

Tänkte faktiskt göra en $100 video idag men det blev inte av. Planen blir att göra en imorgon dock! :)

Länk till kommentar

Jag är också relativt ny på HU-sngs. Jag kör på Everest, ursprungligen var tanken att köra $52.50-orna, men det har blivit mest $21 för att komma in i spelformen ordentligt utan att behöva känna av så jättemycket varians.

Edit: Everest har f.ö. INGA nivåer mellan 21 och 52.50, vilket är lite småtiltande.

Länk till kommentar

Just det, månaden är ju slut så en liten snabb resultatsammanfattning kanske vore bra. Har spelat rätt lite denna månad känns det som, inte varit så jättemotiverad tyvärr.

En massa blandade nivåer och jag redovisar nivå för nivå, mest så jag får lite koll själv.

NL $0.5/1 Heads-Up:

Antal händer: 8877

Resultat: +$1665

NL €1/2 Heads-Up:

Antal händer: 200

Resultat: +€489

NL $0.5/1 6-max:

Antal händer: 1773

Resultat: +$8

NL $1/2 6-max:

Antal händer: 799

Resultat: -$427

$50 HU SnGs:

Antal spelade: 364

Resultat: +$1170

Winrate: 55,77 %

ROI: 6,11 %

$100 HU SnGs:

Antal spelade: 55

Resultat: +$852

Winrate: 60 %

ROI: 14,83 %

9-manna SnGs

Antal spelade: 4 st

Resultat: -$240

MTTs:

Vet inte exakt men uppskattningsvis runt even. Kanske lite plus, kanske lite back.

Bonus/RB:

Vet faktiskt inte, har missat skriva upp det. Uppskattningsvis +$600.

---------------------

TOTALT (inkl bonus/RB):

+$3628

+€489

--------------------

I juni blir det mkt mer struktur på spelet. Ska fokusera på HU SnGs och försöka sluta spela $50s och fokusera på $100s istället. Siktar på +$6k i juni.

Länk till kommentar

Skickade in $200 på Stars idag för att spela satelliter till million och warmup. Är lite för snål för att köpa in mig i båda :)

Spelat 2 st $11+R turbo hittills. Första gick åt helvete och jag va inne för hela $61, inte smart direkt.

Andra gick bättre och lyckades kvala för endast $21.

Ska spela fler imorrn eller kanske inatt och förhoppningsvis lyckas jag kvala in till warmupen oxå.

Kommer bli en del turneringar imorgon oavsett.

Hade tänkt mig:

* Prima 250k (eller vad det nu är?)

* Boss 100k

* Mansion 100k

* Stars Sunday Million

(* Stars Sunday Warmup om jag lyckas kvala)

Jag har ingen direkt koll på andra nätverk men om någon vet bra turneringar i $100-klassen så tipsa gärna så kanske jag kör de oxå!

Länk till kommentar

turbosatelliter i slutet av rebuyperioden ftw!

PokerStars Game #10241103886: Tournament #51449929, $10+$1 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/06/02 - 22:38:35 (ET)

Table '51449929 3' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: Farsides (2000 in chips)

Seat 2: fs225 (3465 in chips)

Seat 3: 1Aronshd (1305 in chips)

Seat 4: $$$-Bibo_GEr (1975 in chips)

Seat 5: INW85 (1360 in chips)

Seat 6: shg18 (700 in chips)

Seat 7: 1GIO (800 in chips)

Seat 8: ABADAN-GOLO (8405 in chips)

Seat 9: golfsoc (2785 in chips)

1GIO: posts small blind 100

ABADAN-GOLO: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to INW85 Jack of SpadesKing of Hearts

golfsoc: folds

Farsides: folds

fs225: folds

1Aronshd: raises 400 to 600

$$$-Bibo_GEr: calls 600

INW85: raises 760 to 1360 and is all-in

shg18: calls 700 and is all-in

1GIO: calls 700 and is all-in

ABADAN-GOLO: folds

shg18 re-buys and receives 1000 chips for $10.00

1Aronshd: calls 705 and is all-in

$$$-Bibo_GEr: calls 760

*** FLOP *** 7 of Diamonds10 of Hearts6 of Hearts

*** TURN *** 7 of Diamonds10 of Hearts6 of HeartsJack of Hearts

*** RIVER *** 7 of Diamonds10 of Hearts6 of HeartsJack of Hearts4 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

$$$-Bibo_GEr: shows 6 of Diamonds6 of Spades (three of a kind, Sixes)

INW85: shows Jack of SpadesKing of Hearts (a flush, King high)

INW85 collected 110 from side pot-3

1Aronshd: shows 7 of Clubs9 of Clubs (a pair of Sevens)

INW85 collected 1515 from side pot-2

1GIO: shows King of Clubs10 of Clubs (a pair of Tens)

INW85 collected 400 from side pot-1

shg18: shows Jack of Clubs6 of Clubs (two pair, Jacks and Sixes)

INW85 collected 3700 from main pot

1GIO re-buys and receives 1000 chips for $10.00

fs225 said, "wowow"

INW85 said, "sick"

1Aronshd has timed out while disconnected

1Aronshd is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot 5725 Main pot 3700. Side pot-1 400. Side pot-2 1515. Side pot-3 110. | Rake 0

Board 7 of Diamonds10 of Hearts6 of HeartsJack of Hearts4 of Hearts

Seat 1: Farsides folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: fs225 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: 1Aronshd showed 7 of Clubs9 of Clubs and lost with a pair of Sevens

Seat 4: $$$-Bibo_GEr showed 6 of Diamonds6 of Spades and lost with three of a kind, Sixes

Seat 5: INW85 showed Jack of SpadesKing of Hearts and won (5725) with a flush, King high

Seat 6: shg18 (button) showed Jack of Clubs6 of Clubs and lost with two pair, Jacks and Sixes

Seat 7: 1GIO (small blind) showed King of Clubs10 of Clubs and lost with a pair of Tens

Seat 8: ABADAN-GOLO (big blind) folded before Flop

Seat 9: golfsoc folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar

Blev en 31:a plats i Primas 250k, fick $875.

Låg riktigt bra med i Boss 100k oxå men kom ~120:e, 100 ITM.

Inräknat alla turneringar (även satellitkostnaderna för million) så gick jag +$500 på MTTs i helgen! Känns bra!

Nu blir det sängen och sen en jävla massa $100 HU SnGs imorrn!

gn.

Länk till kommentar

Jag har ingen direkt koll på andra nätverk men om någon vet bra turneringar i $100-klassen så tipsa gärna så kanske jag kör de oxå!

iPoker hade sin $100k gtd igår med $200 i inköp... blev faktiskt övervärde i den även om det inte var superstort... (blev runt 450 anmälda)

Länk till kommentar

iPoker hade sin $100k gtd igår med $200 i inköp... blev faktiskt övervärde i den även om det inte var superstort... (blev runt 450 anmälda)

Oh ok...Har faktiskt aldrig spelat MTTs på iPoker. Kanske läge att testa nån gång :)

Länk till kommentar

Tänkte grinda lite nu men såg på Eurosport att Hewitt-Nadal går så det blir att lägga grinden på is några timmar :)

Såg slutet av Moya-Björkman, synd att det inte gick vägen men ändå sjukt bra att ta sig till åttondel.

Länk till kommentar

Oh ok...Har faktiskt aldrig spelat MTTs på iPoker. Kanske läge att testa nån gång :)

iPoker-MTTs är nöten, klonkade in $1200 igår på första försöket*. :)

Annars kanske du ska prova daily (nightly kanske) 50 grand på Stars.

Edit: *Var iofs inte mitt eget konto, måste varit det som var grejen, alla mina egna konton är konstant motriggade...

Länk till kommentar

• Skapa nytt...