Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vem citerar du? :) Hittar inte posten ju

Haha juggler hann ta bort posten. Snubben hävdade att HU är lägre värde än SH eftersom vid all in SH får man 5 stackar ist för bara en. :D :D :D

Jag hoppas att han verkligen tror på det, men det var nog ett försök att vara lustig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha juggler hann ta bort posten. Snubben hävdade att HU är lägre värde än SH eftersom vid all in SH får man 5 stackar ist för bara en. :D :D :D

Jag hoppas att han verkligen tror på det, men det var nog ett försök att vara lustig.

Doh, därför nästan alla spelar 6-max antar jag.

---

Andra sessionen för dagen gick kasst, 4-6. Inte särskilt mkt att prata om, ett mongo som tyckte 95s var jättebra att syna en re-raise allin med vann ett par matcher mot mig. Däremot vann jag mot det bättre motståndet, vilket känns bra för självförtroendet :)

Kör ett gäng till nu med en gång. Hade tänkt att spela 30 st idag oxå men det kanske blir 40 eftersom jag körde min första session så tidigt. Får se hur jag känner mig!

Länk till kommentar

Hur många lirar du samtidigt?

Förstår det där med svårt vs dåligt motstånd hade tre igång samtidigt vann två mot regulars sen kommer denna mot fisken.

NL Texas Hold'em $200 Buy-in + $8 Entry Fee, Level:3 Blinds(25/50-(no ante)) - Wednesday, August 22, 18:17:57 GMT 2007

$200+$8 NL Holdem #1033415

Table 1 2-max (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of active players : 2

Seat 1: Kraclob ( 1,380 )

Seat 2: misterNOSE ( 1,620 )

Tourney Level:3 Blinds(25/50-(no ante))

Kraclob posts small blind [25]

misterNOSE posts big blind [50]

** Dealing down cards **

Dealt to Kraclob [ Qc, Qh ]

Kraclob calls [25]

misterNOSE raises to [150]

Kraclob goes all-in

Kraclob raises to [1,380]

misterNOSE calls [1,230]

** Showdown **

Kraclob shows [ Qc, Qh ]

misterNOSE shows [ Qs, Jh ]

** Dealing Flop ** [ As, 6s, 8d ]

** Dealing Turn ** [ Ts ]

** Dealing River ** [ 3s ]

** Hand Conclusion **

misterNOSE wins 2,760 from main pot with a Flush

************ Game 242758838 ends ************

motrigg deluxe, just när man behöver den...NOT!

Länk till kommentar

Kraclob,

Jag spelar nästan alltid 2 st åt gången. Om jag ser en jättefisk sitta reggad medan jag har två uppe så kan det bli tre ibland. Känner dock att två är det ultimata by far för mig.

----

Vidrigt dåligt går det nu. 3-7 denna session och totalt 15-15 idag, samt en förlust i en $50 vilket ger knappt $200 back totalt. Tror faktiskt jag ska köra 10 till, känner mig inte tiltad eller nåt och det är en massa fiskar inne och spelar så dumt att avstå :)

Länk till kommentar

Färdigspelad för dagen nu. Sista sessionen bestod av tilt, utdragningar, comebacks och klonk :) Dagen slutar 22-19 på $100s, 0-1 på $50s och $30 i bonus.

Det ger totalt +$93 för dagen. Tråkigt mtp att jag låg $500 upp i början men bra eftersom jag låg $500 ner i slutet :-D

Nu blir det sängen!

(Om det är någon forumit som nickar elvis399 på Boss, wp)

Länk till kommentar

Invigde ett nytt Bosskonto idag med en match mot får favoritmoderator Kfluffie! Han lyckas med bedriften att få in allt på floppen med holk vs mitt TPTK. Han har efter den handen 90 kvar och lyckas med en jättecomeback och vinner över mig :). Hatten av för KF! Funderar över vilken statistik han har mot mig, troligen 9-1 eller nåt.

Den handen är jag riktigt jävla stolt över :oops:

Hade ju nöttilten på mina axlar!

Min tankegång på floppen:

"Hmm, vi degar in allting och hoppas att han har typ KK/JJ/TT (Bräda AQx (Jag: KT, Cons: AK) eller något annat skit som han ska hålla på och 3-betta med bara för att flasha och tilta mig ännu mera! Annars har jag ju outs!!"

Men sedan med 90 kvar och lite rigg så slutade det med 4-bett av dig med A7o vs min AJo som stog följt av en kort chattsekvens:

KF: Tiltad?

Cons.: mmm

=)

Mvh, KF

Länk till kommentar

Den handen är jag riktigt jävla stolt över :oops:

Hade ju nöttilten på mina axlar!

Min tankegång på floppen:

"Hmm, vi degar in allting och hoppas att han har typ KK/JJ/TT (Bräda AQx (Jag: KT, Cons: AK) eller något annat skit som han ska hålla på och 3-betta med bara för att flasha och tilta mig ännu mera! Annars har jag ju outs!!"

Men sedan med 90 kvar och lite rigg så slutade det med 4-bett av dig med A7o vs min AJo som stog följt av en kort chattsekvens:

KF: Tiltad?

Cons.: mmm

=)

Mvh, KF

Ditt minne är inte det bästa! :)

A7 vs AJ var i hundringen vi spelade senare, då var jag tokmonstertiltad :). När du gjorde comebacken från 90 så var jag otiltad eftersom det var första matchen för dagen ;)

Länk till kommentar

Just det, gårdagen var inte särskilt intressant. Spelade väldigt få och slutade back $50 ungefär. Idag åker jag hem till Vingåker och hälsar på familjen lite. Mormor fyller 82 år så det blir restaurang med henne :)

Åker tillbaka på söndag så det blir troligtvis en 100% pokerfri helg. Länge sen jag hade uppehåll i mer än en dag men det ska bli jävligt skönt att försöka fokusera på viktigare saker ett tag, även om det bara är för några dagar :)

Länk till kommentar

Kom hem till Jönköping igår. Har varit skönt med några pokerfria dagar (även om det inte var särskilt många :)).

Har precis avslutat dagens grind och det gick rätt fint. Spelade lite okoncentrerat i slutet tyvärr men men...

Siffrorna blev:

6-4

7-3

5-5

-----

Totalt 18-12 och +$465, samt $20 i bonus (har en $600 signup bonus som motsvarar 20% RB och utöver får jag RB där bonusen inte dras av, nice nice).

Nu blir det en kort promenad och sen lite filmgrind.

Länk till kommentar

Tänkta ta och köpa en 42" plasma inom kort men jag har jättedålig koll på vad som är bra osv. Kommer kolla mkt TV (genom kabelutbudet, bor i lägenhet, ingen digitalbox) och en del DVD. Ska väl ta och köpa en PS3 oxå men prion är att TVn ska fungera bäst för... TV-tittande :)

Usch vad osammanhängande jag skrev men jag är trött. Om någon vänlig själ vill hjälpa mig i djungeln så mottager jag MER ÄN GÄRNA tips på TV i prisklassen 10-15k kr.

Länk till kommentar

Om du ska ha plasma, lägg till några k och köp en pioneer, dom är bäst. Annars är det panasonic som gäller.

Jo, har hört att Pioneer ska vara bra men jag vill helst inte lägga mer än 15k. Kanske dumt men men...

Länk till kommentar

Spinner vidare lite på Platt-TV.

Varför skall man välja en Plasma idag ? Själv har jag funderingar på en Samsung LCD 40" med 7000 kontrast för ca 13.500-15000 kr.

Trodde plasmor var på väg bort, men jag kanske är helt fel ute ?

Jag är inte särskilt insatt (därför jag behöver hjälp :)) men plasmor lämpar sig väl bäst för TV/film-tittande medan LCD är nöten om man ska koppla in datorn eller liknande.

Vad tror ni om dessa?

Panasonic TH-42PV70

Samsung PS-42Q96HD

Länk till kommentar

Segt idag...14-16 och -$335 samt $30 i bonus. Spelade helt okey tycker jag men backdagar kommer ju ändå. Känns okey ändå.

Nu blir det filmtittande innan sängen!

Länk till kommentar

Småsegt lir idag men lite plus ändå, 17-13 +$265 samt $30 i bonus. Resultatet är väl okey men det har varit lite kämpigt.

En HH från igår:

$100 HU SnG på Boss, har aldrig spelat mot Fi tidigare så inga reads.

Inte särskilt intressant hand egentligen men jag vill ändå ha input.

När Fi donkar turn så synar jag oftast bara* och tar ett nytt beslut på river huruvuda jag vill syna eller värderaisa.

Att jag höjde turn nu var främst för att hans bet är så litet...Aja, inte så intressant men skriv gärna om ni tycker...

* = Det kanske låter jättepassivt men jag tycker inte TP är en jätteskoj hand att raisa här rent generellt. Raisar gör jag mycket hellre med luft/drag/stål.

Heads up $100 NL (Real/Tournament)

Seat 1: maller75 (1545.00)

Seat 2: Miss Lohan (1455.00)

Miss Lohan post SB 15.00

maller75 post BB 30.00

** Deal **

maller75 [N/A, N/A]

Miss Lohan [9:heart:, A:spade:]

*** Bet Round 1 ***

Miss Lohan Raise to 90.00

maller75 Call 90.00

*** Flop(Board): *** : [2:diamond: A:heart:, K:heart:]

*** Bet Round 2 ***

maller75 Check

Miss Lohan Bet 120.00

maller75 Call 120.00

*** Turn(Board): *** : [2:diamond: A:heart:, K:heart: 5:spade:]

*** Bet Round 3 ***

maller75 Bet 120.00

Miss Lohan Raise to 450.00

maller75 Call 450.00

*** River(Board): *** : [2:diamond: A:heart:, K:heart: 5:spade:, 7:diamond:]

*** Bet Round 4 ***

maller75 Check

Miss Lohan All-in 795.00

EDIT: Glömde mörka mitt SN men whatever. Finns väl kanske två forumiter som spelar på sajten ändå :)

Länk till kommentar

Småsegt lir idag men lite plus ändå, 17-13 +$265 samt $30 i bonus. Resultatet är väl okey men det har varit lite kämpigt.

En HH från igår:

$100 HU SnG på Boss, har aldrig spelat mot Fi tidigare så inga reads.

Inte särskilt intressant hand egentligen men jag vill ändå ha input.

När Fi donkar turn så synar jag oftast bara* och tar ett nytt beslut på river huruvuda jag vill syna eller värderaisa.

Att jag höjde turn nu var främst för att hans bet är så litet...Aja, inte så intressant men skriv gärna om ni tycker...

* = Det kanske låter jättepassivt men jag tycker inte TP är en jätteskoj hand att raisa här rent generellt. Raisar gör jag mycket hellre med luft/drag/stål.

Heads up $100 NL (Real/Tournament)

Seat 1: maller75 (1545.00)

Seat 2: Miss Lohan (1455.00)

Miss Lohan post SB 15.00

maller75 post BB 30.00

** Deal **

maller75 [N/A, N/A]

Miss Lohan [9:heart:, A:spade:]

*** Bet Round 1 ***

Miss Lohan Raise to 90.00

maller75 Call 90.00

*** Flop(Board): *** : [2:diamond: A:heart:, K:heart:]

*** Bet Round 2 ***

maller75 Check

Miss Lohan Bet 120.00

maller75 Call 120.00

*** Turn(Board): *** : [2:diamond: A:heart:, K:heart: 5:spade:]

*** Bet Round 3 ***

maller75 Bet 120.00

Miss Lohan Raise to 450.00

maller75 Call 450.00

*** River(Board): *** : [2:diamond: A:heart:, K:heart: 5:spade:, 7:diamond:]

*** Bet Round 4 ***

maller75 Check

Miss Lohan All-in 795.00

EDIT: Glömde mörka mitt SN men whatever. Finns väl kanske två forumiter som spelar på sajten ändå :)

Han hade lämpligtvis slagit om med AQ, AJ på flop men kan ha valt en passiv linje med AT. Det är fortf många ess du slår, A3, A4, A6, A8. Inga tvåpar checkar turn. A/K-7 kan checka river för value mot din linje. Dragen blixtfoldar.

Jag kan ibland variera genom att beta 200 på river och försöka inducera en bluff om han sätter mig på missat färgdrag o han själv har missat. Men känns som din linje där borde ha ganska bra EV.

Rent generellt så sitter FI med bustat färgdrag när han donkar ut för 120 på turn in i 420 efter att ha flacallat flop på 2-färgbräda.

Vad är det du funderar på angående handen? =) Eller rättare sagt avd ville du ha input på, ser ganska standard ut.

Länk till kommentar

Han hade lämpligtvis slagit om med AQ, AJ på flop men kan ha valt en passiv linje med AT. Det är fortf många ess du slår, A3, A4, A6, A8. Inga tvåpar checkar turn. A/K-7 kan checka river för value mot din linje. Dragen blixtfoldar.

Jag kan ibland variera genom att beta 200 på river och försöka inducera en bluff om han sätter mig på missat färgdrag o han själv har missat. Men känns som din linje där borde ha ganska bra EV.

Rent generellt så sitter FI med bustat färgdrag när han donkar ut för 120 på turn in i 420 efter att ha flacallat flop på 2-färgbräda.

Vad är det du funderar på angående handen? =) Eller rättare sagt avd ville du ha input på, ser ganska standard ut.

Håller med om att det inte är en särskilt intressant HH :). Det enda alternativet är väl egentligen att syna turn och låta Fi bluffa river. Om Fi hade gjort ett mer normalt turnbet - typ 200-300 - så är jag mer benägen att syna.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...