Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

PokerStars Game #10550459065: Tournament #52923831, $50+$5 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2007/06/21 - 17:27:36 (ET)

Table '52923831 20' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Assassinato (2205 in chips)

Seat 2: INW85 (4000 in chips)

Seat 3: Sucubes (3390 in chips)

Seat 4: cuffa09 (5195 in chips)

Seat 5: paino60 (2140 in chips)

Seat 6: NeoRaven (3000 in chips)

Seat 7: fatjim (2800 in chips)

Seat 8: chatboxer (2695 in chips)

Seat 9: smiff (3955 in chips)

INW85: posts small blind 15

Sucubes: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to INW85 10 of Clubs10 of Hearts

cuffa09: folds

paino60: folds

NeoRaven: folds

fatjim: folds

chatboxer: folds

smiff: raises 60 to 90

Assassinato: folds

INW85: raises 195 to 285

Sucubes: folds

smiff: calls 195

*** FLOP *** 10 of DiamondsKing of HeartsAce of Spades

INW85: bets 400

smiff: calls 400

*** TURN *** 10 of DiamondsKing of HeartsAce of Spades7 of Diamonds

INW85: bets 1000

smiff: calls 1000

*** RIVER *** 10 of DiamondsKing of HeartsAce of Spades7 of Diamonds2 of Hearts

INW85: bets 2315 and is all-in

smiff: calls 2270 and is all-in

*** SHOW DOWN ***

INW85: shows 10 of Clubs10 of Hearts (three of a kind, Tens)

smiff: shows Jack of DiamondsQueen of Diamonds (a straight, Ten to Ace)

smiff collected 7940 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 7940 | Rake 0

Board 10 of DiamondsKing of HeartsAce of Spades7 of Diamonds2 of Hearts

Seat 1: Assassinato (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: INW85 (small blind) showed 10 of Clubs10 of Hearts and lost with three of a kind, Tens

Seat 3: Sucubes (big blind) folded before Flop

Seat 4: cuffa09 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: paino60 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: NeoRaven folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: fatjim folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: chatboxer folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: smiff showed Jack of DiamondsQueen of Diamonds and won (7940) with a straight, Ten to Ace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ur alla turneringar rätt tidigt. Ingen som helst inspiration. Ska sluta slaska MTTs from now on och bara spela söndagsturneringarna istället.

Länk till kommentar

tycker dina filmer är roliga att se. får hoppas på fler

bra lirat mannen^^

Kul att du tycker det!

Få hoppas på lite kommentarer om händerna oxå!

Länk till kommentar

Såg just din film, tycker du lirade solitt. Var en hand bara som jag reagerade på nämligen i slutet när du har T9 o floppar tvåpar.

Jag satt o tänkte samtidigt när jag såg den hur jag skulle gjort och tycker check på flopp var riktigt bra, han checkar bakom, du betar ut på turn. Han synar snabbt o du sätter han på ett drag.

Jag tänkte att han mkt väl kan ha 9 eller T där kanske även bottenparet och tro att du är inne på en bluff + lite småtiltad över JT handen innan. Men däremot tror jag att han synar många ggr en allin på river där med en sämre hand. Hade han bara ett drag kommer han förmodligen inte syna din värdebet heller.

I övrigt tycker jag som sagt bra spel, en del flyt är alltid fint :)

Länk till kommentar

Såg just din film, tycker du lirade solitt. Var en hand bara som jag reagerade på nämligen i slutet när du har T9 o floppar tvåpar.

Jag satt o tänkte samtidigt när jag såg den hur jag skulle gjort och tycker check på flopp var riktigt bra, han checkar bakom, du betar ut på turn. Han synar snabbt o du sätter han på ett drag.

Jag tänkte att han mkt väl kan ha 9 eller T där kanske även bottenparet och tro att du är inne på en bluff + lite småtiltad över JT handen innan. Men däremot tror jag att han synar många ggr en allin på river där med en sämre hand. Hade han bara ett drag kommer han förmodligen inte syna din värdebet heller.

I övrigt tycker jag som sagt bra spel, en del flyt är alltid fint :)

Hmm...Hade han inte mindre än ett pottbet kvar på river?

--------

Mer kommentarer vore kul!

Länk till kommentar

Dåligt med updates från mig här.

Helgen gick mindre bra. I lördags brände jag $150 på 2/4-5/10 limit. Jag suger på det så frågan är varför jag spelade :). I söndags spelade jag några MTTs, Stars warmup åkte jag efter knappt två timmar (?) med TT vs QQ AI pf. Boss 100k minns jag inte riktigt hur jag åkte ur men det var efter ett par timmar där med tror jag.

Igår spelade jag massa $100 HU SnGs. Det var en sådan dag då det var kämpigt hela tiden (inte så konstigt kanske efter rushen i i onsdags/torsdags förra veckan). Låg som mest ca $600 back men vände till +$43,5. Totalt blev det 30-27.

Idag har jag bara spelat 10 st än så länge, dock med de fina sifforna 7-3 och ett plus på $355. Ska spela lite mer nu tänkte jag.

Nästa månad ska jag spela mycket mindre MTTs. Framförallt kommer jag inte spela en massa mindre MTTs när jag är oinspirerad, bara slöseri av tid och pengar. Ligger ca $800 back på MTTs denna månad och det är främst pga dessa små MTTs jag ofta spelar i massor när jag är trött :-( . Boss söndagsturnering kommer jag dock försöka spela varje vecka, kanske även warmupen om jag orkar (har alltid motrigg där / spelar dåligt så kanske vore lika bra att skita i den). Återstår att se.

Den 1:a juli kommer jag även överge TGF Poker och börja spela på Redbet istället (inom Boss såklart) av lite olika anledningar. Har haft lite kontakt med deras support de senaste dagarna och de verkar oerhört tillmötesgående. Tummen upp för dom so far!

Länk till kommentar

Förresten, det har varit lite dåligt med kommentarer på filmen jag gjorde tycker jag.

Har för mig att det var en del som gärna ville se mig göra en $100 HU SnG-video och då räknade jag såklart med en del kommentarer oxå. No offence randomforumiter :), men som det är nu så kan jag lika gärna skicka mina videos till de diverse MSN-kontakter och få kommentarer den vägen istället.

Det finns en del som jag gärna ser kommentarar filmen dock (självklart vill jag att alla som har sett den ska göra det oxå) och dessa är bla kfluffie, Klyka, illilvilja och fredyr. Ni har alla skrivit bra stratposter i dagboken som jag tagit till mig av och jag skulle som sagt gärna se er kommentera filmen om ni har tid.

Länk till kommentar

Jag får kolla igenom den igen och ge lite comment, lite tight med tid just nu, dock så han jag spela ett par händer och denna måste jag of course visa:

1 out för att stacka honom, tyvärr så stackade jag honom handen precis innan så jag hann inte reloada fullt but still =)

Seat 2 is the button. Small Blind $0.50, Big Blind $1

Note: seat IDs range from 1 to 2

Seat 1 (playing) : KFluffie, amount $78.70, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $163.60, amount bet $0, penalty (None)

Player 2: Small Blind ($0.50)

KFluffie: Big Blind ($1)

** Dealing Down Cards **

Dealt to KFluffie: [4h, 5h]

Player 2: Raise ($3)

KFluffie: Call ($2)

** Dealing Flop **

Community cards: [8h, 9s, 7h]

KFluffie: Check ($0)

Player 2: Bet ($4)

KFluffie: Call ($4)

** Dealing Turn **

Community cards: [6h]

KFluffie: Bet ($8)

Player 2: Call ($8)

** Dealing River **

Community cards: [6c]

KFluffie: Bet ($30)

Player 2: Raise ($64)

KFluffie: Call ($33.70)

** End Round **

** Evaluate **

Player 2: Show Cards ($0)

KFluffie: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $156.40, Rake $1

Side pot #1 $0.30, Rake $0

Summary KFluffie: bet $78.70, won $156.40, net $77.70, HoleCards [4h, 5h], HiHand [a straight flush, fyra to åtta] [8h, 7h, 6h, 5h, 4h], won $156.40 from main pot

Summary Player 2: bet $79.50, won $0.30, net $-79.20, HoleCards [Kh, Ah], HiHand [a flush, ess high] [Ah, Kh, 8h, 7h, 6h], won $0.30 from side pot #1

Länk till kommentar

Jag får kolla igenom den igen och ge lite comment, lite tight med tid just nu, dock så han jag spela ett par händer och denna måste jag of course visa:

1 out för att stacka honom, tyvärr så stackade jag honom handen precis innan så jag hann inte reloada fullt but still =)

lol, nh :)

Förresten, är det på WPX du spelar NL100 HU?

Länk till kommentar

lol, nh :)

Förresten, är det på WPX du spelar NL100 HU?

Jag har tidigare efterfrågat HU på WPX för ett tag sedan, då SNG, och nu skulle jag kolla in lite ifall klienten har ändrats, hur många onlinelirare (350-400 ungefär när jag har lirat idag) samt ifall de har fått in HU och det hade de. Upp till NL100.

Inga HU-SnG dock.

Lite dåligt trafik men väntar man lite granna så kommer det ett par och spelar ibland och 100% RB är inte fyskam. 35$ RB idag.

Mvh, KF

Länk till kommentar

Jag har tidigare efterfrågat HU på WPX för ett tag sedan, då SNG, och nu skulle jag kolla in lite ifall klienten har ändrats, hur många onlinelirare (350-400 ungefär när jag har lirat idag) samt ifall de har fått in HU och det hade de. Upp till NL100.

Inga HU-SnG dock.

Lite dåligt trafik men väntar man lite granna så kommer det ett par och spelar ibland och 100% RB är inte fyskam. 35$ RB idag.

Mvh, KF

Okey, det låter fint!

Har du någon koll på spelarnivån? Som vanligt när det gäller WPX så lär väl spelarna vara aningen bättre än average.

Länk till kommentar

Okey, det låter fint!

Har du någon koll på spelarnivån? Som vanligt när det gäller WPX så lär väl spelarna vara aningen bättre än average.

Tycker dock inte de är bra dock. Ganska passiva alt. helt fiskiga. Har inte lirat så mycket dock, bara lite under dagen.

Stängde din omröstning, vet dock inte hur man tar bort den ... =/

Länk till kommentar

Tycker dock inte de är bra dock. Ganska passiva alt. helt fiskiga. Har inte lirat så mycket dock, bara lite under dagen.

Stängde din omröstning, vet dock inte hur man tar bort den ... =/

Ok, nice. Kanske man ska testa då, om jag kan komma på vad jag nickar där :)

--------------

11-5 nu idag och +$528. Tänkte gå till Statoil och köpa nåt att äta men jag belönar mig själv med en kebabpizza. Hemkörning ftw!

Länk till kommentar

"Illuminati" kanske kan passa någon som kallar sig Conspiracy.

Ja, det skulle passa som handen i handsken, men det finns väl nån svensk "känd" spelare som nickar det. Känns lite copycat bara. Hmm, något att fundera på ändå kanske :)

Länk till kommentar

Sån tilt...

lyckades gå fårn 60 till ~500, får se hur det går :)

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 juni 2007 22:51:20

Heads up $100 NL (Real/Tournament)

Seat 1: darasxxxx (1470.00)

Seat 2: insta$$$=) (1530.00)

darasxxxx post SB 15.00

insta$$$=) post BB 30.00

** Deal **

darasxxxx [N/A, N/A]

insta$$$=) [Qs, As]

*** Bet Round 1 ***

darasxxxx Call 30.00

insta$$$=) Raise to 90.00