Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

50k på stars och 40k på prima idag. Så otroligt kall på Prima så det va sjukt så där e jag ute. Har 8,8k på Stars vilket är ungefär dubbla average.

Spelar även en 22/180 på stars där jag har lite mindre än average, inte hållit på så länge en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Railade lite $1000 samt $2000 HU-sng och det var ett jävla limpande på tidiga levels. Kanske dom känner att dom kan spela ut varann efter floppen?, ingen aning..

Är ju typ det vi har diskuterat, att det är där limp är bra, på högre nivåer. Som en jämviktsstrategi där Raise/Fold-strategin kommer att exploateras av respektive Fi emot varandra ...

Mvh, KF

Länk till kommentar

Är ju typ det vi har diskuterat, att det är där limp är bra, på högre nivåer. Som en jämviktsstrategi där Raise/Fold-strategin kommer att exploateras av respektive Fi emot varandra ...

Mvh, KF

Fan, nu måste man börja limpa oxå...tilt. :)

Shahin, limpar han?

Länk till kommentar

Fan, nu måste man börja limpa oxå...tilt. :)

Shahin, limpar han?

Inte de jag har sett han spela. Att man vårdar sin stack bättre högre upp har man märkt, om det betyder att man skall limpa mer i slutändan har jag inte förstått än i sådant fall. Mycket har väl med spelstilen och göra. Hur skulle det se ut om alla hade samma

Ett scenario som jag tycker limp passar är mot synstationer mest i sådant fall.

Hade en nu då jag raisar 6BB OOT med 88 ändå hittar FI synen med J2o, och så var sagan slut för mig ;)

Länk till kommentar

Inte de jag har sett han spela. Att man vårdar sin stack bättre högre upp har man märkt, om det betyder att man skall limpa mer i slutändan har jag inte förstått än i sådant fall. Mycket har väl med spelstilen och göra. Hur skulle det se ut om alla hade samma ?

mm, sant..

Sylar, nice...vilken blir nästa nu då?

Länk till kommentar

Åh nej! Har inga pengars, så kan inte chatta.. =/

Akta dig för str8$$$homey, han är SNGicons-kille...!

mm, jag vet...pudge714 på 2p2. Duktig.

Länk till kommentar

gah, blir så trött på att jag ska busta hela tiden när jag är rätt nära ITM...suck.

PokerStars Game #10468319320: Tournament #52348198, $50+$5 Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2007/06/16 - 17:43:02 (ET)

Table '52348198 153' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: TrueblueStar (9925 in chips)

Seat 2: benjim (19206 in chips)

Seat 3: goodvibe1 (20365 in chips)

Seat 4: Tri9T (7852 in chips)

Seat 5: 3.Eye.Fish (28516 in chips)

Seat 6: Rounder_KGB7 (8084 in chips)

Seat 7: mAdmoZaRt (22464 in chips)

Seat 8: INW85 (7065 in chips)

Seat 9: GDAW (17140 in chips)

TrueblueStar: posts the ante 50

benjim: posts the ante 50

goodvibe1: posts the ante 50

Tri9T: posts the ante 50

3.Eye.Fish: posts the ante 50

Rounder_KGB7: posts the ante 50

mAdmoZaRt: posts the ante 50

INW85: posts the ante 50

GDAW: posts the ante 50

Tri9T: posts small blind 400

3.Eye.Fish: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to INW85 Ace of HeartsQueen of Diamonds

Rounder_KGB7: folds

mAdmoZaRt: folds

INW85: raises 6215 to 7015 and is all-in

GDAW: folds

TrueblueStar: folds

benjim: folds

goodvibe1: folds

Tri9T: folds

3.Eye.Fish: calls 6215

*** FLOP *** Ace of Diamonds4 of Diamonds7 of Clubs

*** TURN *** Ace of Diamonds4 of Diamonds7 of Clubs5 of Clubs

*** RIVER *** Ace of Diamonds4 of Diamonds7 of Clubs5 of Clubs10 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

3.Eye.Fish: shows 7 of Diamonds7 of Spades (three of a kind, Sevens)

INW85: shows Ace of HeartsQueen of Diamonds (a pair of Aces)

3.Eye.Fish collected 14880 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 14880 | Rake 0

Board Ace of Diamonds4 of Diamonds7 of Clubs5 of Clubs10 of Diamonds

Seat 1: TrueblueStar folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: benjim folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: goodvibe1 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Tri9T (small blind) folded before Flop

Seat 5: 3.Eye.Fish (big blind) showed 7 of Diamonds7 of Spades and won (14880) with three of a kind, Sevens

Seat 6: Rounder_KGB7 folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: mAdmoZaRt folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: INW85 showed Ace of HeartsQueen of Diamonds and lost with a pair of Aces

Seat 9: GDAW folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar

Okej, nu har jag läst din tråd (Bättre sent än aldrig!) och jag håller med dig i ditt statement ovan nu (speciellt nu när jag förstår de krångliga orden! =) )

För att klargöra och verifiera att jag har tolkat rätt:

Raise/Fold är en icke-optimal (spelteoretisk betydelse) stil iom att den är väldigt lätt exploaterbart (bara för Fi att börja Pounda tillbaka mera (typ)) men det är väldigt bra ur ett exploativt strategisk synpunkt iom att Fi för så många misstag (synar löst OOP främst).

Typ så.

Grejen är ju att vi inte vet vad den optimala strategin är. Det är mkt möjligt att den inte innehåller limp, men jag tycker det känns mer troligt att den gör det.

Om man då vill få till en optimal strategi (gillar inte heller ordet optimal där faktiskt) så är helt klart Limp väldigt viktigt att få in, för att inte göra sig själv exploaterbar (ibland med DC, ibland med stål of course).

Sen så fokuserar ju även en optimal strategi på att plocka värde - att inte pllocka värde är ju ett omvänt sätt att göra sig oexloaterbar, så att säga.. Och jag tror helt enkelt att det finns värde i att limpa även om fi spelar optimalt, vilket isf innebär att vår optimala strategi mot hans optimala strategi kommer att innehålla limp.

Några skäl till att limp skulle kunna ha ett värde har tidigare berörts i tråden.

Grejen är väl att "optimal strategi", i våra ord, borde kunna bytas ut emot Jämviktsstrategi eller dy.?

Denna fråga skickar jag vidare till KimHartman eller nån annan som känner sig manad och förmögen att svara.

Jag har på känn att det inte är riktigt samma sak, men jag undviker att använda ordet jämnviktsstrategi därför att jag helt enkelt inte vet. Jag tror dock att "optimal strategi" är ett vidare begrepp än "jämnviktsstrategi".

Länk till kommentar

Jag tror helt klart limp har sin plats i rätta tidpunkter... och speciellt mot vissa motståndare... dock utnyttjar jag det inte ofta...

Jag försöker ha det som en del i mitt spel, men jag är inte helt säker på att värdet jag tappar på att limpa riktigt bra händer, som skulle krävas för att inte bli för exploitad helt vägs upp. Mot spelare jag spelat mycket mot och där jag kan spelet är limp en naturlig del, där vet jag att jag har en post flop edge, men mot en random kille så försöker jag undvika det...

Dock spelar jag ju mest HU CG så stackarna är djupare...dock har jag nu funderingar på att ge mig på att spela mer HU SNG, men har lite funderingar på var det är bäst... Ska söka i forumet nu, för antar ngn skrivit ngt om det, men kan ju fråga här med...

VIlken sida är "bäst" i förhållande till trafik, struktur och nivå på spelare...

Jag har testat en del lite grann runt om kring. SvS har lustigt nog en trevlig struktur på deras långsamma turneringar, vilket jag uppskattar. Dock gör det ont i hela själen att behöva spela där, och vet inte hur det är med trafiken när man kommer upp på vettiga nivåer (tänkte lägga ett seriöst HU SNG test runt $30-$100 nivån, mål att spela 25-50 matcher per dag).

2000 startmarker och 10/20 blinds, 8 minuters blinds känns helt ok för min del..

Länk till kommentar

Skiter i Primas stora ikväll, orkar inte med rebuy.

Spelar istället warmupen och Boss 100k. Antar att Mansion 100k går ikväll oxå, eller är det nåt WSOP-kval istället?

Länk till kommentar

Consp vet du hur man avreggar sig från SNGicons.com? Har provat att maila dem men jag får inget svar. Eller ska man säga upp sin prenumeration via Paypals hemsida?

Vet inte. Jag köpte bara en eller två månader och det har gått ut tror jag.

Hur länge köpte du?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...