Gå till innehåll

Stoppa shortstackarna!


folder

Recommended Posts

Nu får det vara nog!

 

Spelar just nu på SvS och det är rentutsagt olidligt med alla dessa shortstackar. Va är meninngen med att ha 200bb buy-in när den effektiva stackstorleken alltsom oftast är 20-40bb.

 

Jag har börjat sitta ut när shortisarna kommer till bordet och försöker leta upp ett nytt bord. Pokern blir dock lidande efetrsom det tar så mycket tid. Det är antingen det eller anpassa sitt spel och spela trist shortstack poker bläää.

 

Jag har mejlat Svenska Spel och uppmanar alla andra som vill spela riktig poker att görta detsdamma. Gör 100bb til minimum i inköp på borden och skapa nya shortstack bord för alla nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eller så gör du så att du lär dig spela mot shortstackarna? Shortstackade spelare har ju ofta en tendens att antingen lira snortight tills de plockar upp en hyffsad hand och dega in. Eller dega in stup i kvarten med i stort sätt vad som helst. Bör väll vara rätt lätt att exploitera?

 

Det var en period då jag letade efter bord med shortstackar på just pga detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det vara nog!

 

Spelar just nu på SvS och det är rentutsagt olidligt med alla dessa shortstackar. Va är meninngen med att ha 200bb buy-in när den effektiva stackstorleken alltsom oftast är 20-40bb.

 

Jag har börjat sitta ut när shortisarna kommer till bordet och försöker leta upp ett nytt bord. Pokern blir dock lidande efetrsom det tar så mycket tid. Det är antingen det eller anpassa sitt spel och spela trist shortstack poker bläää.

 

Jag har mejlat Svenska Spel och uppmanar alla andra som vill spela riktig poker att görta detsdamma. Gör 100bb til minimum i inköp på borden och skapa nya shortstack bord för alla nybörjare.

 

Jag håller med! Stör mig som fan på det. Helt plötsligt sitter man på ett bord med 4 shortstacks och det är jävligt trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det vara nog!

 

Spelar just nu på SvS och det är rentutsagt olidligt med alla dessa shortstackar. Va är meninngen med att ha 200bb buy-in när den effektiva stackstorleken alltsom oftast är 20-40bb.

 

Jag har börjat sitta ut när shortisarna kommer till bordet och försöker leta upp ett nytt bord. Pokern blir dock lidande efetrsom det tar så mycket tid. Det är antingen det eller anpassa sitt spel och spela trist shortstack poker bläää.

 

Jag har mejlat Svenska Spel och uppmanar alla andra som vill spela riktig poker att görta detsdamma. Gör 100bb til minimum i inköp på borden och skapa nya shortstack bord för alla nybörjare.

 

Du har mailat SvS? Lol...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

 

Många svar och som jag misstänkte finns det två läger här.

 

Ni som älskar shortstackare för att det tillför värde på borden och några som håller med mig :-D .

 

Visst, shortstackspelarna ör ofta usla spelare och tillför värde till borden. Men bara om man spelar optimalt mot dem d.v.s. spelar shortdstackpoker. Om man försöker spela optimalt mot de med stora stackar på borden förlorar man värde till shortstackaren. Och på ett bord med både short och storstackar vill man hälst spela storstackpoker och då finns det ett enormt övervärde i att spela med liten stack om man vet vad man håller på med. Det är inte rättvist mot oss som vill spela riktig poker.

 

Problemet med shortstack all-in poker är att den är så förbannat träkig i längden. Är det fel att vilja ha bord som är skyddade från dessa parasiter så att några av oss kan får spela riktig poker? räcker det inte med SnG om man vill spela all-in poker?

 

En bra lösning på probelmet vore att skapa speciella shortstackbord där alla nybörjare kan spela. Och så alla ni som ör ute efter övervädet förståss :twisted: och inte har något probblem med shortstackpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte hur ni kan störa er på detta. Shortstackarna är ju de sämsta spelarna. Drar all-in med 73off med noll fold equity stup i kvarten tex. Man slipper stor varians mot dom också.

 

Vore det inte bra om alla fanns samlade på speciella bord då kanske med en fisk som icon i lobbylistan. Då blir det lättare att hitta dem :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också det överlag är lättare att lira mot shortisar.

 

Shortastackpoker är lättare.Knappt någon finness alls. Det är inte det som är problemet här, Problemet är att det inte finns någonstans att spela djupstackat för de som viill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till dig då. Du verkar ju gilla shortstackpoker. Men var ska jag spela då?

 

oftast måste DU själv anpassa dig eller helt enkelt byta bord. instämmer med att det är annat spel mot shortstackar och djupstackar och därefter får man ändra/anpassa sitt spel.

de flesta sidor har väl denna möjlighet (mininköp 40BB och max 100BB där SvS skiljer sig lite som tillåter 200BB). oftast är det väl "skottande" spelare som snabbt vill dubbla upp och sen springa mao de förstår inte riktigt själva hur dåliga/konstigt de är/spelar och bör helt enkelt gå ner nivå.

men kort och gott, anpassa spel mot resp. stack alt byt bord. bara o kämpa på! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shortastackpoker är lättare.Knappt någon finness alls. Det är inte det som är problemet här, Problemet är att det inte finns någonstans att spela djupstackat för de som viill.

 

Det är precis det här som är kärnan. Alla snackar om att det är lätta pengar och jag har inga större problem att möte shortstackar heller. Grejen är att om jag avsätter 2h för att spela så vill jag SPELA och därmed också spela mot liknande stackar för att få ett bättre netto värde. Jag tar hellre variansen åt båda hållen än att spendera tid mot shortstackar som inte ger mig direkt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi inte förbjuda alla dåliga spelare också?är så trött på att bli utdragen när jag får in pengarna med AA preflop...

 

Bra initiav. Sätt en rating på spelarna och skapa speciella bord för oss som vill spela riktig poker. Så man slipper alla jävla nollor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...