sulla Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Han är inte rädd för potten, 180K knappt nämnvärt större än de pengar han satser i en relular hand. Och det finns bra mycket händer som är tvungna att syna ner honom här som han slår. Dessutom finns det liten/ingen risk att gold skulle checka en nöthand på river för att Sammy skulle få betta ut då de båda är nära commited som jag vill minnas det. Citera
elvis77 Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Handen är ju så otroligt idiotiskt spelad på river så det går knappt att spekulera i varför han inte ställer. Hur man än vrider och vänder på det hela gäller det att hitta en lika idiotisk anledning till varför han gör som han gör. - Han fick tillfällig amnesia och trodde han satt med JJ - Sammy och Gold är ett hemligt kärlekspar och Sammy ville inte vara utan den obligatoriska kvällsavsugningen. - Sammy och Gold har investerat 40% i varandra. - Felklipp i produktionen korten på bordet är från en annan hand. - Sammy tyckte att han såg Gold flasha en tia när han kollade på korten. - Sammy tog ett sidebet mot Brunsson på $500 000 att Gold har KK. - Gold har lovat Sammy att vara med i någon ny TV-produktion - Sammy fick en hjärnblödning Alla alternativ kan vara lika troliga som att Sammy läser Gold för att ha en bättre hand än AA. Citera
eurythmech Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 sulla är uppenbarligen galen, det ligger, om jag inte missminner mig, redan ca 300k i potten, får han in degen är potten på tre kvarts miljon - det är ganska mycket större än att göra nån skitsyn för 30k pre. Citera
Cleburne Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 sulla är uppenbarligen galen, det ligger, om jag inte missminner mig, redan ca 300k i potten, får han in degen är potten på tre kvarts miljon - det är ganska mycket större än att göra nån skitsyn för 30k pre. Nja, potten var på nästan 400k och Sammy hade 185k kvar i stacken. Med tanke på hur handen spelades kan han ju aldrig tro att han är slagen. Gold skulle ju aldrig checka turn OCH river med ett set eller en 10:a. Varför han checkar är ju en gåta modell större. Seriöst hjärnsläpp eller nåt... Citera
eurythmech Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Ja, hjärnsläpp. Eller så tror han att han kan vara slagen. Citera
Cleburne Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Ja, hjärnsläpp. Eller så tror han att han kan vara slagen. Gold stoppade in 100k mörkt, checksynade 100k på turn och checkade rivern. Vad skulle han kunna ha som slår Sammy? Edit: "Mörkt" ska väl egentligen vara preflop, bet in the dark och allt sånt. Citera
gazzaflush Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Gold stoppade in 100k mörkt, checksynade 100k på turn och checkade rivern. Vad skulle han kunna ha som slår Sammy? Tack att någon är med mig i det här resonemanget. Citera
sulla Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 sulla är uppenbarligen galen, det ligger, om jag inte missminner mig, redan ca 300k i potten, får han in degen är potten på tre kvarts miljon - det är ganska mycket större än att göra nån skitsyn för 30k pre. Med tanke på Sammys spelstil så är han galen om han inte degar in ÄVEN om han han tror att han är slagen. Vi har en spelare som är galet lösaggro både pre och på flop. Ingen eller liten respekt för pengar, han sitter på nöten pre. Visst är gold vansinnigt lös synare preflop men som handen spelas kan jag aldrig se en normal Sammy undvika bettet om inget annat störde honom. Dessutom har jag 4-5 ggr sett Sammy slänga in 40 K pre utan att rycka på maschetten, och då VET han ofta att han är underdog och försöker dra ut, nu VET han att han leder Citera
LykkaSiGya Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Är inte tjurig, möjligen dum, men det stod så i din text om varför. Men liksom... hur troligt är det att jag för fram ond och bråd död som ett allvarligt menat argument för Sammys check... tänk lite. Hur som, ekonomiskaskäl är föga troligt... Vi får möjligen komma överens om att det andra du nämner är det avgörande... Skriver och/eller mellan alternativen. Asså klart det är omöjligt att lägga fram bevis för nånting. Man får ju helt enkelt anta det man tycker verkar mest rimligt. Att lägga fram några direkta bevis för det ena eller andra är som du kanske förstår ganska svårt. Vi får alltså titta på sannolikhetskalkyler. Du citerar mig som om du tyckte annorlunda men sen skriver du precis likadant som mig fast med dina egna ord. Twilight zone Citera
ulaf Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Så klantigt av Gold att försöka vara ball och beta mörkt efter att han bara har synat pre för att spela litet. hmmm... eller tänkte han checkraisa $100k och sen syna all in på floppen? Citera
Cleburne Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Så klantigt av Gold att försöka vara ball och beta mörkt efter att han bara har synat pre för att spela litet. hmmm... eller tänkte han checkraisa $100k och sen syna all in på floppen? Öh, han checkraisade ju floppen "mörkt" och synade omslaget till 90k. Citera
sturedenstore Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Du citerar mig som om du tyckte annorlunda men sen skriver du precis likadant som mig fast med dina egna ord. Twilight zone Var inte meningen att citera dig, måste tryckt på fel knapp. Menade förmodligen att citera den du citerat eller nåt trassligt. Citera
Supertequila Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Här är lite tankar utan någon riktig grund kring Farha-Gold handen. Av vad jag har förstått så blir Gold inbjuden till rätt många High Stakes homegames med rika amatörer (Hollywood, Beverly Hills, Oljeshejker, mm) med anledning av hans status som världsmästare. Jag har för mig att jag har läst någonstans att han rensar de spelen rätt bra. Vidare har jag också för mig att han brukar ta med sig Mattusow, med anledning av deras nyblivna vänskap, och att han stejkar Mattusow under dessa matcher. Jag kan tänka mig att möjligheten att få hänga med Gold och få komma in på dessa spel är värt en hel del pengar, och Farha, den sluga räv som han är, insåg nog att den tacksamhetsskuld Gold skulle känna mot honom när han checkar ner, skulle kunna ge upphov till mångdubbelt mer intäkter om han får följa med på dessa spel. Han nämner också typ 1000 ggr att Gold är skyldig honom en jättetjänst. Skulle inte förvåna mig om han rätt snart efter inspelningarna antyder för Gold att han vill följa med på dessa homegames. Jag tror däremot inte för en sekund att Farha checkar ner handen för han tror att han ligger efter. Han ligger dessutom back i spelet och då tar han mycket större risker för att bli even. Citera
Supertequila Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Guy spelar varenda hand helt fel. Jag skulle kunna ge ena kulan för att få bli stejkad och spela en veckosession mot honom. Jag menar träffar man bra en gång och han sitter på nåt marginellt som toppar lr överpar så finns inte en chans att han kommer undan. Får se om det straffar sig under HSP. Vidare nämnde nån i Pokermagazine att Brad Booth i förra säsongen av HSP spelade med Guys pengar och därför spelade så lösaggro då han inte riskerade något själv. Det ger ett annat perspektiv kring hans push mot Iveys KK. Nämnda Booth verkar ha blivit riktigt nära polare med Guy och Big Game-spelarna verkar inte uppskatta det. I ett avsnitt av Poker After Dark diskuterade några spelare att Booth hade sagt till Guy att inte spela props mot Big Game spelarna då han inte hade edge mot dem, då han sov många av sina props, medan Big-Game-spelarna nästan aldrig missade nåt. De tyckte att det var idiotisk av Booth att ge ett sånt råd till Guy. Citera
Sylwester Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Ganska kul skvaller. Du borde starta en "Supertequilas NVG-tråd" eller liknande. Citera
Sylwester Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=gossip&Number=13062259&page=0&fpart=all Citera
lost Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 avsnitt 15 har läckt så ni vet d (youtube-kvalite) förra avsnittet var 13. edit, du hann före Citera
hampulito Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 OK, vill du spela ett spel med mig? Vi sätter 100 000 var och kastar en tärning med 1000 sidor, 999 av dem vinner jag på och en av dem vinner du på. Förutsättningen är att du får 1000 ggr pengarna när din sitter, alltså ett marginellt +EV, vi får sluta spela när vi vill. Vill du vara med? Det låter otroligt dumt då du absolut inte har täckning för det spelet. Och nej jag skulle ändå inte gambla med halva rullen på ett spel med så hög varians och så liten edge. Ditt exempel är ju bara korkat det är ju ev- för dig hur du än vrider och vänder på det. Citera
hampulito Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Var ju lite min poäng att demonstera att trots +EV finns det lägen där man inte vill ingå bettet pga variansen Grejen är inte att det är ev+ att dra rivern 2-3 gånger det är exakt samma värde hur många gånger man än gör det. Det är ju bara ett sätt att minska variansen. Citera
kravmärkt Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 bra att daniel är tillbaka, kanske det blir lite roligare än att kolla på stoneface antonius Citera
eurythmech Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Med youtubeavsnittet så blir det bara så sjukt mycket mer uppenbart att det bara blir kalkonpoker när dom höjer upp stejksen så här. Citera
sturedenstore Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Ska iaf kolla på Ep15 nu, vem kan hålla sig? Citera
Othello Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Ja inte fasen kunde jag det. Bra avsnitt. Citera
garpen Postad 21 November , 2007 Rapport Postad 21 November , 2007 Med youtubeavsnittet så blir det bara så sjukt mycket mer uppenbart att det bara blir kalkonpoker när dom höjer upp stejksen så här. Håller med, tråkigt! Citera
Recommended Posts