Gå till innehåll

HSP, säsong fyra, inget piratsnack!


Suron

Recommended Posts

Jag ställer samma fråga efter att sett detta avsnitt som jag ställde efter förra: Vart får sammy sina pengar ifrån? Han måste ju vara helt söndertiltad. Han synar cphöjningarna utan en tanke med skräp hela tiden. Okej, så träffade han ju duktigt med 75an, men överlag så läcker han ju som en segelbåt som blivit träffat av ett kärnvapen. För mig så är han posterboy för uttrycket FISK! Skulle varenda kotte spela sådär online så hade ju till och med jag kunnat bli proffs ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag ställer samma fråga efter att sett detta avsnitt som jag ställde efter förra: Vart får sammy sina pengar ifrån? Han måste ju vara helt söndertiltad. Han synar cphöjningarna utan en tanke med skräp hela tiden. Okej, så träffade han ju duktigt med 75an, men överlag så läcker han ju som en segelbåt som blivit träffat av ett kärnvapen. För mig så är han posterboy för uttrycket FISK! Skulle varenda kotte spela sådär online så hade ju till och med jag kunnat bli proffs ;)

 

Han äger/delägare nog hel del företag skulle jag tro, likaså eli, han sägs ju vara way rikast av alla i The big game, tror jag hört att han äger ca 50 "företag" i Las Vegas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farha kan ju som vanligt ha lite vad som helst, men tior, knektar, damer, kungar och ess på river är skrämselkort.

Det ligger dubbla färgdrag ute och en 4a på river gör en stege, så det är ju över halva kortpacken som han inte vill se på river.

Jag tycker pushen var bra.

 

nice ramzi-citat där.

 

iad håller med om vad du säger. starkt spel av hellmuth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han äger/delägare nog hel del företag skulle jag tro, likaså eli, han sägs ju vara way rikast av alla i The big game, tror jag hört att han äger ca 50 "företag" i Las Vegas.

 

Det förklarar ju en del.... Då kan man säga att dessa företag måste ha ett fett "nöjeskonto" för att pleasea sammys gambling-karriär ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hoppades väl på att isolera Sammy som ju är på monstertilten och kan betta med vad som helst i det läget. Sen att Eli har raketerna och hittar synen på en livsfarlig bräda var ju rätt kallt.

 

Givetvis ett riktigt tomtespel ändå...

 

Att han ville isolera sig mot Sammy är ju ganska givet, men att göra det med KQ utan träff på den brädan tycker jag är extremt kallt. Synen av Eli är väl inte så dålig ändå? Sammy är som sagt på jättetilten och Baxter skulle absolut spela likadant med tp i de läget, klart han inte jublar över läget men fold skulle väl ändå inte vara ett bra spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han ville isolera sig mot Sammy är ju ganska givet, men att göra det med KQ utan träff på den brädan tycker jag är extremt kallt. Synen av Eli är väl inte så dålig ändå? Sammy är som sagt på jättetilten och Baxter skulle absolut spela likadant med tp i de läget, klart han inte jublar över läget men fold skulle väl ändå inte vara ett bra spel?

 

 

Håller med. Gissar att han (Baxter) sätter Sammy på luft/par och han då har hålpipedraget och 2 överkort. Sen tror jag han tänker att Eli spelar vad skit som helst när Sammy är i potten så han kommer vika, speciellt med tanke på vad som ligger på brädan. Han måste ju tro att antingen jag eller Sammy har set/färdig stege?

 

Sen e det klart att inte Eli viker men han hade ju kunnat ha en skräphand.

 

Tycker oxå det är ett iskallt spel, men gissar att hans tankegångar gick nåt sådant. Kanske har jag redan bäst hand och om inte så har jag minst 9 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elis syn med AA är jättestandard. Sen att försöka förklara Baxters spel när han uppenbart bara är där för att gambla är ganska lustigt.

 

 

Jo men jag tycker att Baxter spelat ganska disciplinerat fram till härdsmälte handen. Därför är det ju extra intressant att försöka förstå varför han gör ett sådant tokspel.

Men visst kan det vara så att han bara kastar in och håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Sammy hade pushat AI med AK mot Phils 99 hade han hittat syn då? Det tror inte jag... Eller så hade Phil redan på flopp bestämt sig för att spela handen till döden på låg bräda.

 

Efter att Phil stekt en bra stund så sätter äckel-Gold klockan på honom, eller frågar iaf när man får göra det. När Phil går AI så mumlar äckel-Gold: -Han skulle gå all in hela tiden han showar bara. Fy fan sicket svin han är den mannen. Sen hans rövslickeri mot Sammy när han lackar för att Jamies polare sitter bakom ryggen på honom. Jag vet inte vad det är med den mannen men jag vill bara slita till honom så svårt...

 

Han är alltid dryg och äcklig när man ser honom. Usch!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja han är väldigt inställsm och vill vara en i gänget.

 

phil ska ha tait typ 10minuter på sig men jag tycker det är fine och skulle inte säga något själv, vet inte riktigt var gränsen går men 10minuter för att ta ett 100K+-beslut kan ju inte vara så jättemycket.

 

wtf 10 minuter vid 1-tabling lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, seriöst... Kan man verkligen behöva mer än 5 minuter för att tänka igenom handen? Det är ju en sak om han försöker hitta tells på Sammy, vilket han iofs kanske gjorde... men iaf. Tycker ändå smärtgränsen går vid 5 min.

 

Håller för övrigt med om att Gold är dryg. Vända kappan efter vinden, men samtidigt vräka ur sig såna grejer... fy fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...