Gå till innehåll

En Wannabees Vardag - 0.5/1 SvS


SunTzu

Recommended Posts

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att vinna 100 inköp på en månad (antar att du köper in för 200bb) är bara bissart. Helt bissart

 

Hur jävla pokerskadad är jag igentligen? Tjejen ligger i badet, och ber om sällskap, och jag säger "Inte nu, måste grinda."...

 

Du är en sjuk man som behöver vård, det gäller att prioritera ffs! :-D

(Säg inte att du gjorde det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vinna 100 inköp på en månad (antar att du köper in för 200bb) är bara bissart. Helt bissart

 

 

 

Du är en sjuk man som behöver vård, det gäller att prioritera ffs! :-D

(Säg inte att du gjorde det)

 

Vadå, om du har varit ihop med samma tjej låt säga två år så kanske det inte är så spännande att bada ihop längre? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aspelin är för jäkla duktig, spelar sina starka händer hårt och lyckats på något sätt ofta ta stora potter. Analytisk, tight, aggro i rätt tillfällen och framför allt tror jag att han har varit där så länge så han har så mycket read på så många så han spelar motståndaren, sedan är Sv Spel lägsta nivåerna speciella så det måste vara anpassat till hur den vanliga hobbyspelaren tänker. Sedan gäller det att vara där i rätt tider med. Kvällar, helger mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är motståndet på SvS inget att hänga i granen men för att dra hem 100 inköp på en månad är man inte bara bra man måste också ha sjukt bra klonk. Jag säger inte att det är något dåligt med det snarare tvärtom. Jag är avundsjuk =)

 

Jack, det är fortfarande lätt val :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är motståndet på SvS inget att hänga i granen men för att dra hem 100 inköp på en månad är man inte bara bra man måste också ha sjukt bra klonk. Jag säger inte att det är något dåligt med det snarare tvärtom. Jag är avundsjuk =)

 

Jack, det är fortfarande lätt val :-D

 

om man bara har 1 förlustdag på 9 månader eller vad det är så har nog turen jämnat ut sig tror jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen är motståndet på SvS inget att hänga i granen men för att dra hem 100 inköp på en månad är man inte bara bra man måste också ha sjukt bra klonk. Jag säger inte att det är något dåligt med det snarare tvärtom. Jag är avundsjuk =)

 

Jack, det är fortfarande lätt val :-D

 

Angående punkt ett. Ja, man måste ha en sjuk klonk. Jag har spelat nu och är plus 3K på 1½ vecka (har haft en minusdag, motrigg som fan) men jag är rätt nöjd i alla fall. Lirar också 0.5/1 KR på SvS. Så, ja, skulle jag plussa 20K en månad så skulle jag gå pro direkt! (skoja bara ;))

 

Angående punkt två!!! Ja, kanske är lätt val. Men som jag sa, har man varit ihop länge så duschar man/badar man ihop jämt och ständigt och om man dissar några gånger så är det inte hela världen. :P Standardsexet med missionären är inte så tilltalande kanske? ;P Fast har dom varit ihop några månader bara så måste jag nog börja skälla lite jag också. :lol::-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan ni börjar avguda Kungrikard ska jag bara visa en sak.

 

Här har vi alltså en SLPP, semi loose passive passive...

 

game_level

NL $100

 

total_hands

4512

 

vol_saw_flop <- Flop % 25% ??

24,2021

 

saw_flop_sb

48,7603

 

co_pct_wsf

20,1248

 

co_big_bets_won/100 händer. 1 big bet är 2 big blinds, alltså 2:- i detta fallet.

2,1318

 

co_flopaf

1.72

 

co_turnaf

1.34

 

co_riveraf

2.49

 

co_totaf

1.69

 

af=agression factor... Ganska så liten agression faktor det där... alltså passive.

 

Och så ska vi räkna lite.

Han säger att han vinner 20.000:-. Han plussar 4.2:- / 100 händer. Har han 5 bord uppe, som i snitt har 45 händer i timmen blir det 225 händer i timmen totalt.

 

Det blir 9.45:- i timmen. På 20000 blir det 2116 timmar. Men en månad består ju bara av 720timmar? Jani, försök pussla ihop det ni.

 

Någonting stämmer inte...

 

Sen att inte ha en minusdag på 8-9 månader, det är ju bara skrattretande? Det vet alla som har spelat poker i mer än 1 månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Yxel, det är få händer på NL 100 och jag har skrivit det massor av ggr att 0,5/1 är en helt annan poker och Aspelin är expert på detta spel och anpassar sig. Jag kollar och sitter vid hans bord och det är ofta stora potter till hans fördel.

 

Jag tror många duktiga på andra siter skulle få problem den första tiden med dessa fiskar.

 

Att han drar in 20tkr är jag helt säker på då han spelar mycket och det är 700kr om dagen. Jag kan bara säga att han är mycket duktig! Och detta för han kan spelet på låg nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol på dig yxel, sluta skäm ut dig, du har en samplesize på 4500 händer, tycker du det räcker?

 

Nej såklart det inte gör, men det ger en fingervisning åp att han knappt är vinnande, och att hans 20000 i månaden är rent skitsnack. Och att inte ha en minusdag på 8-9 månader är SKRATTRETANDE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej såklart det inte gör, men det ger en fingervisning åp att han knappt är vinnande, och att hans 20000 i månaden är rent skitsnack. Och att inte ha en minusdag på 8-9 månader är SKRATTRETANDE.

 

Vad tjänar på du att påpeka det?

Om han ljuger så låt han göra det. Spelar väl ingen roll för dig? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan stödja Yxels teori.

 

Kollade i min egen PT2 från svs 0.5/1. Har 8.5k händer med "Kungrikard".

Hans BB 100 är bra. Men sällan de värdena han själv säger. Den ligger på 2,23 BB/100.

 

Visst förklara det med litet hand samble (8.5k är inte jättelitet). Händerna är utspridda från september --> April. Visst han kanske bara har otur när han sitter vid mina bord eller så är det jag som är så jävla bra så jag sänker värdet på bordet med 500% (lol).

 

 

Säg vad ni vill. Jag har spelat mkt mot honom och jag tror han ljuger.. han är nästan tom passivare än mig.

 

Sen om det är värt o påpeka eller inte. Vad vet jag. Tyckte det kunde vara intressant bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tjänar på du att påpeka det?

Om han ljuger så låt han göra det. Spelar väl ingen roll för dig? Eller?

 

Jag tycker det är dålig stil att ljuga om sina vinster för att bli avgudad senare... Jag tjänar inte ett smack på det, var vill du komma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dålig stil att ljuga om sina vinster för att bli avgudad senare... Jag tjänar inte ett smack på det, var vill du komma?

 

Mestadels att du är lite småbarnslig som inte låter han ha sin 15 minutes of fame eller vad han nu vill ifall han ljuger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aspelin = kungrikard?

 

Vad heter ni andra som lirar 0.5/1? Så jag vet vilka jag ska se upp för! ;)

 

Hur som helst. Jag bryr mig inte om han ljuger. Jag har honom inte i PT och har aldrig spelat mot honom heller, så jag kan inte lägga fram någon fakta. :D Kan bara utgå ifrån mig själv. Fast iofs, jag spelar inte 8 timmar om dagen och jag hade kanske plussat mycket mer (eller mindre/backat) fan vet jag. :D Tycker bara det är sjuuuka resultat på den här nivån. :D

 

Men som sagt, skönt att någon går monsterplus! ;D Ännu skönare hade ju varit om en annan aldrig hade motrigg! :D Han måste vara lyckligt lottad. Kanske otur i kärlek dock. Man kan ju inte ha båda har jag hört! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...