Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Häromdagen slutade min trådlösa Logitech mus att fungera. Jag åkte således till SIBA för att be om en ny. Detta fick jag, så jag åkte hem och trodde att allt skulle vara frid och fröjd. Problemet är dock att den nya musen inte reagerar mot datorn. Kan detta ha att göra med att jag behållt den gamla dockningsstationen? Kräver varje Logitech mus en unik dockningsstation/laddare för att fungera? Om inte, hur ansluter jag då musen?

Tackar ödmjukast för alla svar

Mvh

Postad

Nä, oteknisk som jag är, tog jag bara med musen till SIBA eftersom jag visste att det var just musen det var fel på, eller närmare bestämt vänster peklickningsknapp. Trodde det skulle räcka att byta musen, men det gör det således inte?

Postad
Nä, oteknisk som jag är, tog jag bara med musen till SIBA eftersom jag visste att det var just musen det var fel på, eller närmare bestämt vänster peklickningsknapp. Trodde det skulle räcka att byta musen, men det gör det således inte?

Okej, vad är det för överföringsmetod?

Radio eller Bluetooth troligtvis ..

Pröva installera om mottagaren och se om det fungerar så att den får "söka" upp musen på nytt ..

Mvh, KF

Postad

Tack för svaret Kluffie. Tror dock att problemet börjar överstiga min dator kompetens. Minns aldrig att jag har installerat musen och har ingen aning om hur det ska göras. Det enda jag gjort är att jag pluggat in laddaren/dockningsstationen samt en USB liknande manick (sändare) och då fungerade det direkt. Blir kanske enklast om jag åker tillbaka och byter resten av muspaketet också (dvs laddare och USB sändare). Lite surt när man är sugen på grindd dock.

Mvh

Sotomayor

Postad
Tack för svaret Kluffie. Tror dock att problemet börjar överstiga min dator kompetens. Minns aldrig att jag har installerat musen och har ingen aning om hur det ska göras. Det enda jag gjort är att jag pluggat in laddaren/dockningsstationen samt en USB liknande manick (sändare) och då fungerade det direkt. Blir kanske enklast om jag åker tillbaka och byter resten av muspaketet också (dvs laddare och USB sändare). Lite surt när man är sugen på grindd dock.

Mvh

Sotomayor

Pröva att byta mottagerens USB-port (där mottagarens sladd går in i datorn).

Man har ofta minst 2 USB-portar och om dy byter port så kommer datorn tro att det är en ny enhet, ger samma resultat ...

Annars är det nog lättast att lämna tillbaka hela paketet =)

Postad

Rimligtvis kan varje mus bara kommunicera sin egen mottagare. Annars skulle det ju uppstå rätt kaotiska situationer om man har flera datorer utrustade med identiska trådlösa möss i samma rum och dessa används samtidigt.