Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ingen read på Fi, hur spelar ni handen? spelar jag för passivt? och vad bör jag göra på river mot en random fi på NL50?

Full Tilt Poker Game #2439889939: Table Greycrest (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 17:37:00 ET - 2007/05/16

Seat 2: kingrainman ($78.10)

Seat 3: mb booty ($55.80)

Seat 4: domol111 ($49)

Seat 5: hollarin ($76.40)

Seat 6: HERO ($69.75)

HERO posts the small blind of $0.25

kingrainman posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 5 of Clubs5 of Spades

mb booty folds

domol111 folds

hollarin raises to $1.75

HERO calls $1.50

kingrainman calls $1.25

*** FLOP *** 9 of Diamonds3 of Clubs5 of Diamonds

HERO checks

kingrainman checks

hollarin bets $3.75

HERO raises to $9

kingrainman folds

hollarin calls $5.25

*** TURN *** 9 of Diamonds3 of Clubs5 of Diamonds10 of Diamonds

HERO checks

hollarin bets $15

HERO calls $15

*** RIVER *** 9 of Diamonds3 of Clubs5 of Diamonds10 of DiamondsJack of Clubs

HERO checks

hollarin has 15 seconds left to act

hollarin bets $50.65, and is all in

Postad
Om han kan checksyna turn för 15 gör han ju det mycket hellre än betfoldar för 15 eftersom han har ganska stor chans att träffa sin hand på river.

Nja då missar man värde från flera sämre händer. Han har inte alltid färgdrag.

Btw så gillar jag att leda floppen ofta, lite beroende på hans tendenser att cbetta i multiwaypotter

Postad
Nja då missar man värde från flera sämre händer. Han har inte alltid färgdrag.

Btw så gillar jag att leda floppen ofta, lite beroende på hans tendenser att cbetta i multiwaypotter

Samtidigt blir det väldigt jobbigt för alla enpar händer att syna ett bet på turn när färgen sitter. Vad ska fi syna med som vi slår på turn om vi bettar ut? A9 (eller annan 9a)? 66-88? Alla händer vi slår kommer med ganska stor sannolikhet folda. Checksyn är bättre än betfold enligt mig eftersom han har bra drag till kåken om han skulle ligga efter (vilket inte alls är säkert att han gör).
Postad

Du underrepresenterar din handstyrka genom hela handen med check-(litet)raise, check - syn, check - ? , en linje som många gånger är svår att hantera. Med en dragig bräda och utan read på fi skulle jag skjuta tillbaka på turn med check raise allin! Varför smälla tillbaka på turn och inte typ 3 betta på floppen? Floppen träffar mycket bra och jag vill ge min fi initiativet även på nästa gata. Rutern var olycklig, men du hoppas fi ska göra misstaget att syna med typ (1) par + ruter, (2) stegdrag + ruter, (3) hög ruter. En viss andel av gångerna kommer du busta mot färg, men du drar oxå till en kåk.

Om jag visste att fi var aggro skulle jag överväga din linje och sen synat på river, och vara beredd på stora svängningar i bankrullen.

Gör du ett sånt litet raise på flop för du är rädd att mista fi? Det kan mycket väl fungera på den här nivån, men du riskerar att bli lättläst oxå!

Postad

Jag synar nog lite för ofta i dessa lägen och som konsekvens av det skulle jag syna även här. Jag tror du slår honom.

Jag tror inte han drar till stege med KQ, jag tror inte han sitter med KQs eller AKs. Känns mer som QQ/KK än KQs AKs. Tror flera spelare skulle trycka tillbaka på floppen med de händerna.

Dessutom så spelar du ditt set ganska vekt, tycker jag det ser ut som. Din raise på floppen ser ut som ett mesigt försk att sno potten, med ett pp som vill kolla upp AK. Jag tror han tar chansen att försöka sno potten. Jag lägger väldigt sällan set på denna nivå (ska vara mot fyrfärg eller fyrstege i stort sett), och tror man tjänar på det spelet i längden.

Postad
Samtidigt blir det väldigt jobbigt för alla enpar händer att syna ett bet på turn när färgen sitter. Vad ska fi syna med som vi slår på turn om vi bettar ut? A9 (eller annan 9a)? 66-88? Alla händer vi slår kommer med ganska stor sannolikhet folda. Checksyn är bättre än betfold enligt mig eftersom han har bra drag till kåken om han skulle ligga efter (vilket inte alls är säkert att han gör).

Betta för värde och för att skydda din hand. Måste dock ändra mig lite. stovade och det verkar som om vi verkligen vill få in degen på turn(ca (35-45% EQ).

Gillar inte c/r då mardrömsscenariot är att han checkar bakom, vilket han gör ganska ofta här imo. I försök att sätta färgen eller bara se billig showdown

Postad

Som många redan har påpekat så är höjningen på flop för liten i storlek. Sedan tycker jag att du kan göra det enkelt för dig och beta ut turn för att verkligen se var du står. Ställer fi så kan du ta nytt beslut om han verkligen spelar ett färgdrag så som han gjorde på floppen etc. Får du syn på turn så är nog c/f alternativt c/s (om oddsen är fina) det bästa spelet.