Gå till innehåll

Posta din PokerEV-statistik!


FiSherman63

Recommended Posts

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nndxdksj.jpg

 

Här är mina stats för Maj månad.

 

Varför är mina "Total Winnings" så fel? Jag ligger ca 6000 upp den här månaden så mina total winnings är mer i linje med Showdown winnings. Om jag fattar det här programmet rätt skulle jag alltså ligga drygt 9000 upp om mina resultat hade följt EV kurvan. Är detta rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nndxdksj.jpg

 

 

Här är mina stats för Maj månad.

 

Varför är mina "Total Winnings" så fel? Jag ligger ca 6000 upp den här månaden så mina total winnings är mer i linje med Showdown winnings. Om jag fattar det här programmet rätt skulle jag alltså ligga drygt 9000 upp om mina resultat hade följt EV kurvan. Är detta rätt?

tippar du kört progget på sajter som inte stöds ännu, är väl bara dom 4 färdigt ikryssade som funkar ok

 

 

(bild länken funkar inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
äh, ta det för vad det är. det ger ett mått som kanske visar om har fog för att tycka att man blivit rivrad för mycket senaste tiden.
Precis. Det är det enda som det handlar om. Blir kul att se om man så oturs-riggad som det känns ibland. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Jag måste vara totalt blind eller något... Men hur fasiken laddar man in hand historys i programmet?

 

Programmet använder Pokertrackers databas så Pokertracker behöver man. Sen är det bara att välja nick och tidpunkt och klicka på load hands. Och därefter på playknappen längst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Detta är ju ett riktigt roligt program som jag efterlyst länge! Det är ju en "tur-kontrollant"! Flera som totalt missuppfattar programmet, vilket var helt väntat.

 

Som sagt är det du kan utläsa ganska begränsat. Du ser om du har en tendens att hamna AI som favorit eller inte, vilket kan vara intressant att se. Men den stora poängen är att se hur du ligger till turmässigt. Nyktrar till dig ganska bra när du tror du har oflyt och ser att så är inte alls fallet.

 

Eller som det var för mig, när jag kände att det gått ganska bra... och utfallet låg ca 600 ptBB UNDER det förväntade. Och då kändes det som en bra period... :D Vinsten låg då på ca 300 ptBB, så om utfallet varit det omvända (inte helt orimligt?) så hade alltså vinsten varit 5ggr högre under samma period.

 

Vilket som ska siffrorna säkert tas med en nypa salt, men visst är det lite roligt att se hur mycket tur/otur man egentligen haft, när det selektiva i varseblivningen blivit borttaget! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bra att få svart på vitt hur mycket tur man haft vid all-ins, om man lider av selektiv perception och antingen skryter om skills eller klagar på rigg och oflyt.

 

Problemet är väl att en stor del av turen i poker handlar om anledningen till att man hamnar all-in. Det är ju t ex inte så kul att få KK när någon annan sitter med AA. Eller att bli översetad på floppen etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att en stor del av turen i poker handlar om anledningen till att man hamnar all-in. Det är ju t ex inte så kul att få KK när någon annan sitter med AA. Eller att bli översetad på floppen etc.

 

Precis, setups till för och nackdel borde utgöra större del av turen. (Än allin-situationer.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe...

 

Hade ju varit gott med dom där extra $10K. Ganska roligt att när jag vann mycket i en period på NL600 så låg jag sjukt mycket över ev. Fast det känndes också iofs. Dock är det ju skönt att se att man har lite sklansky$$ till godo.

 

 

Sen i Jun, 50K händer, blandat NL400 och NL600.

 

Total winnings $8952.66

Equity Adjust $10385

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...