FiSherman63 Postad 18 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2007 Kom igen, du yrade bara i nattmössan. Möjligen om du byter tempus från imperfekt till presens. Citera
robster80 Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Här är mina stats för Maj månad. Varför är mina "Total Winnings" så fel? Jag ligger ca 6000 upp den här månaden så mina total winnings är mer i linje med Showdown winnings. Om jag fattar det här programmet rätt skulle jag alltså ligga drygt 9000 upp om mina resultat hade följt EV kurvan. Är detta rätt? Citera
brainslicer Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Här är mina stats för Maj månad. Varför är mina "Total Winnings" så fel? Jag ligger ca 6000 upp den här månaden så mina total winnings är mer i linje med Showdown winnings. Om jag fattar det här programmet rätt skulle jag alltså ligga drygt 9000 upp om mina resultat hade följt EV kurvan. Är detta rätt? tippar du kört progget på sajter som inte stöds ännu, är väl bara dom 4 färdigt ikryssade som funkar ok (bild länken funkar inte) Citera
ludomir Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Vars finns detta program att ladda hem/köpa? Går ju tydligen inte tanka från pokersoftware.com. Citera
brainslicer Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Vars finns detta program att ladda hem/köpa? Går ju tydligen inte tanka från pokersoftware.com. http://pokerevsoftware.com/ Pre-Beta Status The PokerEV Pre-beta will time out today, 29/5, and won't be renewed until the main public beta is ready. Citera
ludomir Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Alright, tack för infon. Skummade igenom sidan för snabbt tydligen. Någon som har lust att skicka? Citera
León Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 äh, ta det för vad det är. det ger ett mått som kanske visar om har fog för att tycka att man blivit rivrad för mycket senaste tiden. Precis. Det är det enda som det handlar om. Blir kul att se om man så oturs-riggad som det känns ibland. Citera
Ekenstar Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Nu finns det en ny betaversion ute. Citera
León Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag måste vara totalt blind eller något... Men hur fasiken laddar man in hand historys i programmet? Citera
Ekenstar Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jag måste vara totalt blind eller något... Men hur fasiken laddar man in hand historys i programmet? Programmet använder Pokertrackers databas så Pokertracker behöver man. Sen är det bara att välja nick och tidpunkt och klicka på load hands. Och därefter på playknappen längst upp. Citera
benknackan Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Bara jag som inte kan nå sidan längre ? Citera
Fido Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Detta är ju ett riktigt roligt program som jag efterlyst länge! Det är ju en "tur-kontrollant"! Flera som totalt missuppfattar programmet, vilket var helt väntat. Som sagt är det du kan utläsa ganska begränsat. Du ser om du har en tendens att hamna AI som favorit eller inte, vilket kan vara intressant att se. Men den stora poängen är att se hur du ligger till turmässigt. Nyktrar till dig ganska bra när du tror du har oflyt och ser att så är inte alls fallet. Eller som det var för mig, när jag kände att det gått ganska bra... och utfallet låg ca 600 ptBB UNDER det förväntade. Och då kändes det som en bra period... Vinsten låg då på ca 300 ptBB, så om utfallet varit det omvända (inte helt orimligt?) så hade alltså vinsten varit 5ggr högre under samma period. Vilket som ska siffrorna säkert tas med en nypa salt, men visst är det lite roligt att se hur mycket tur/otur man egentligen haft, när det selektiva i varseblivningen blivit borttaget! Citera
Ignatius Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Det är väl bra att få svart på vitt hur mycket tur man haft vid all-ins, om man lider av selektiv perception och antingen skryter om skills eller klagar på rigg och oflyt. Problemet är väl att en stor del av turen i poker handlar om anledningen till att man hamnar all-in. Det är ju t ex inte så kul att få KK när någon annan sitter med AA. Eller att bli översetad på floppen etc. Citera
baloobas Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Problemet är väl att en stor del av turen i poker handlar om anledningen till att man hamnar all-in. Det är ju t ex inte så kul att få KK när någon annan sitter med AA. Eller att bli översetad på floppen etc. Precis, setups till för och nackdel borde utgöra större del av turen. (Än allin-situationer.) Citera
wheelinho Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 ops kika nog fel graf. All In Winnings: 15k Expected All In Winnings: 26k Running otur or what? Citera
baloobas Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Hehe... Hade ju varit gott med dom där extra $10K. Ganska roligt att när jag vann mycket i en period på NL600 så låg jag sjukt mycket över ev. Fast det känndes också iofs. Dock är det ju skönt att se att man har lite sklansky$$ till godo. Sen i Jun, 50K händer, blandat NL400 och NL600. Total winnings $8952.66 Equity Adjust $10385 Citera
baloobas Postad 13 September , 2007 Rapport Postad 13 September , 2007 Ännu värre: Sen i Aug landar den gröna grafen på -$1500 och de röda på $10000 Citera
Bill&Bull Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 Ännu värre: Sen i Aug landar den gröna grafen på -$1500 och de röda på $10000 De hade val varit värre om det varit tvärtom? Citera
baloobas Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 De hade val varit värre om det varit tvärtom? Nej. Citera
Bill&Bull Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Du spelar hellre som en fisk än spelar bra poker och får in pengarna med bästa handen? Citera
Jerico Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Nån som har koll som vet vad mina grafer betyder (för september)? http://img219.imageshack.us/img219/9391/septemberluckhm0.png http://img120.imageshack.us/my.php?image=septemberanalysisck3.png Citera
sandis84 Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Nån som har koll som vet vad mina grafer betyder (för september)? http://img219.imageshack.us/img219/9391/septemberluckhm0.png http://img120.imageshack.us/my.php?image=septemberanalysisck3.png Då fi inte alltid visar sin hand vid showdown om han förlorat på SvS, så funkar inte poker-EV. Citera
baloobas Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Du spelar hellre som en fisk än spelar bra poker och får in pengarna med bästa handen? Ja, bara jag slipper backa. Citera
hersby Postad 24 September , 2007 Rapport Postad 24 September , 2007 Tack för info, jag lirar också på SvS och har märkt att nåt skumt gör att pokerEV inte funkar korrekt. Citera
Recommended Posts