sturedenstore Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Inga reads, anta att det är ett vanligt NL50 bord. Så hur får jag in pengarna bäst här? Push? Check raise all in eller värdebet? tankar? Full Tilt Poker Game #2429510993: Table Ernest (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 6:20:36 ET - 2007/05/15 Seat 1: oneofakine ($51.60) Seat 2: HERO ($48.25) Seat 3: STARRFOXX ($52.85) Seat 4: Praxl83 ($41.25) Seat 5: Romulan Diesel ($35.95) Seat 6: CasperGena ($50) oneofakine posts the small blind of $0.25 HERO posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO STARRFOXX calls $0.50 Praxl83 folds Romulan Diesel raises to $1 CasperGena folds oneofakine calls $0.75 HERO calls $0.50 STARRFOXX calls $0.50 *** FLOP *** oneofakine checks HERO bets $2 STARRFOXX raises to $4 Romulan Diesel has 15 seconds left to act Romulan Diesel calls $4 oneofakine folds HERO calls $2 *** TURN *** HERO checks STARRFOXX bets $7 Romulan Diesel calls $7 HERO calls $7 *** RIVER *** Citera
_zed_ Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Beror naturligtvis på hur villiga dina motståndare är att betta på river, men eftersom du bara har ett pottbet kvar i stacken så skulle jag nog lagt in det. Du får in allt utan att överbetta potten, och så får du hoppas att du får minst en syn. c/r skulle jag inte våga chansa på eftersom det är stor risk för rundcheck. Ett minimibet skulle endast vara för att locka fram en raise, men jag tror inte det händer här. Jag inte vilka händer som skulle folda för ett pottbet men raisa ett minimibet. Det är nog mest +EV att ställa in skulle jag tro. Citera
Jerico Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jag tycker nog du kan checka här. Starrfoxx har visat att han vill betta hela vägen och det kommer antagligen gå bet-call eller bet-fold på river och du kan ställa. Citera
_zed_ Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jag tycker nog du kan checka här. Starrfoxx har visat att han vill betta hela vägen och det kommer antagligen gå bet-call eller bet-fold på river och du kan ställa. Är du inte rädd att han ska checka eller b/f om han gör ett litet bet? Om han nu tänker beta hela vägen, foldar han då verkligen mot ett pottbet? Eller är det förhoppningen om att Romulan ska calla och också sedan calla din all-in som gör att man skulle tjäna på att checka? Ett bet från dig kanske skvallrar för mycket om att du satt ditt drag när du checkat tidigare, så du kanske ska lyssna mer på Jerico än mig... Mot en Fi hade jag i alla fall lagt in allt. Hur skulle du gjort i det läget, Jerico? Citera
Jerico Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jag tror att om man checkar här så kommer det bettas ut 15, syn eller fold av den andre killen beroende på om har var på drag eller ej och sen ställer du. Jag tror att om han foldar då så hade han foldat mot din push i vilket fall och du har i alla fall fångat en del döda pengar i potten. Mot en fi skulle jag nog steka ett tag och sen fejka "missat färgdrag-bluffen" dvs ställa rakt av. Citera
decoy Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jag tror också att checkraisa all-in är det bästa, med tanke på handens tidigare utveckling. Naturligtvis finns en risk för rundcheck, men den risken tror jag inte är stor. Värdebeten vore helt fel, att pusha all-in är mer riskabelt en att checka, push skulle troligtvis medföra fold, stor risk i vart fall. Citera
Recommended Posts