aglo Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Videon (välj en): http://files-upload.com/228093/aglo_4-tablar_nl400_sh.rar.html http://www.megaupload.com/?d=SZVYYZFL -------------------------------------------------------------------------- Spel: No Limit Texas Hold 'Em Stakes: $2/$4 Simultana bord: 4 Spelare/bord: <=5 Längd: 47 min (med genomgång av några händer i PT efteråt) Antal händer: ~300 Resultat: ~$500 (säger i videon att jag backade 800 och att jag spelade 500 händer, men jag glömde bort att jag spelade lite tidigare under dagen. -------------------------------------------------------------------------- Fy i helv**e säger jag för att censurera nicket efteråt! Självklart höll man på att byta bord och flytta runt dem också. Sen måste jag självklart filma hela PT när jag går igenom händerna så jag måste censurera överallt. Nästa gång får det bli på en annan sajt där jag inte bryr mig ifall jag visar nicket (eller hålla fast vid samma bord och inte flytta runt dem ). Det blev några intressanta händer. Var inte blyga med kritiken! Go! Citera
draft Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Varför vill du ha billig showdown då du vid ett tillfälle har 222 och det andra 333? (333 är 27 min in och 222 något tidigare) Citera
Doubleofaces Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Gillar dina filmer! Sjyst! Ska ses i eftermiddag. Citera
aglo Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Varför vill du ha billig showdown då du vid ett tillfälle har 222 och det andra 333? (333 är 27 min in och 222 något tidigare) Jag såg dem efteråt när jag kollade igenom videon. Missade dem helt när jag spelade. Tomten gick väl säkert för checkhöjningen på river med sin kung då jag hade triss i tvåor . Citera
Gyre Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Ska spana in denna, återkommer lite senare med kritik. Citera
draft Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jag såg dem efteråt när jag kollade igenom videon. Missade dem helt när jag spelade. Tomten gick väl säkert för checkhöjningen på river med sin kung då jag hade triss i tvåor . Ok, då var det som jag trodde, du var lite upptagen med övriga bord, lätt hänt. Angående din AJ-hand så tror jag du gör rätt när du trycker på bromsen på turn, du är slagen av AA-TT samt en del andra händer, bl.a. 88 och 33. Nu ger du iofs fi grönt ljus på turn men jag hade check-foldat den med där. Jag hade iofs foldat pre mot raise med AJo OOP. Bra film iaf även om jag tycker du är lite väl tight, hehe. Vilket program använder du? Jag har använt mig av hypercam några gånger men då har ljudet släpat lite och det är tråkigt... Citera
aglo Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Angående din AJ-hand så tror jag du gör rätt när du trycker på bromsen på turn, du är slagen av AA-TT samt en del andra händer, bl.a. 88 och 33. Nu ger du iofs fi grönt ljus på turn men jag hade check-foldat den med där. Jag hade iofs foldat pre mot raise med AJo OOP. Jag lägger oftast AJ där. Bestämde mig som sagt för att slå om med den tanken att han kunde ha försökt straffa limparen. Samtidigt bli det väl så att han lägger många händer jag slår och synar då jag är slagen (ofta också dominerad). Ser man det så blir nog syn bättre, men det känns också värdelöst ur position. Skulle ha lagt som du säger. Bra film iaf även om jag tycker du är lite väl tight, hehe. Ja, det var inte så mycket som stämde den sessionen. Brukar vara både lösare och aggressivare. Hamnade fel i varje pot kändes det som. Är det nån speciell hand du tycker att jag gav upp för lätt? Jag gick igenom massa händer vid dages slut och blev väldigt förvånad då jag lade TT med J på river efter att jag checkade på turn (är inte helt säker på att den var med i videon, men jag tror det). Vilket program använder du? Jag har använt mig av hypercam några gånger men då har ljudet släpat lite och det är tråkigt... Camtasia (se länken nedan där det står exakt hur du kommer igång). Det går såklart att få mycket bättre kvalitet än på min video. Programmet är gratis i 30 dagar. http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34248-guide-goer-din-egen-film.html Citera
_ekan_ Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Tar circa 1h att få hem filmen med 100mbit därifrån. Kan du inte lägga upp den någon annanstans? Citera
aglo Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Tar circa 1h att få hem filmen med 100mbit därifrån. Kan du inte lägga upp den någon annanstans? http://www.megaupload.com/?d=SZVYYZFL Citera
draft Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 TT handen kommer jag inte ihåg men det var väl mest lite allmänt tight som jag reagerade på. Du folda t.ex. SC UTG när det var 4-handed och lite sånt där, det är given raise för min del. Dock tyckte jag du var bra på att CB:a och ta hem många småpotter med pottbetar, det gillar jag! Småpotter är också pengar, hehe... Ser fram emot nästa film...! Citera
b0bb4n Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 KJ handen mot super-fisken tycker jag lätt du ska skjuta turn, han floatar mycket och när ett till ruter kommer så kan han nog syna turn med många ruter och tro att dom är bra. Det är ju bara folda mot omslag om han c/r turn, med hans passiva stats så blir det ju enkel fold om han höjer dig. 66 handen tycker jag är enkel fold, han har också rätt passiva stats fast kanske inte var så stort sample men iaf. Citera
omni Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Jag lägger oftast AJ där. Bestämde mig som sagt för att slå om med den tanken att han kunde ha försökt straffa limparen. Samtidigt bli det väl så att han lägger många händer jag slår och synar då jag är slagen (ofta också dominerad). Ser man det så blir nog syn bättre, men det känns också värdelöst ur position. Skulle ha lagt som du säger. Tror knappast hans range blir vidare för att han har 1 limpare framför sig och i så fall skulle skillnaden vara ytterst marginell rent spelteoretiskt med tanke på att han har större delen av bordet bakom sig som inte agerat. preflop här tycker jag gott att du kan lägga och men självklart måste du ibland mixa upp spelet här och inte bara slå om med premiumhänder, men då känns det bättre att slå om med ren luft istället för en hand som faktiskt normalt har en del värde samtidigt som den lätt är dominerad. På flop känns det som ett WA/WB läge så jag skulle nog gå för c/c och sen checka-folda turn som inte är A eller J, kanske är denna linje något vek men med tanke på att du ändå ger upp turn vid flopsyn så tror jag ändå mest på denna linje. I övrigt tycker jag att du gör en hel del konstiga spel där jag antar att du helt enkelt inte har full koll på vad som händer, känns som det finns en del att jobba med här även om det förmodligen till största del handlar om en ovana att kommentera sitt eget spel samtidigt som du spelar. Citera
aglo Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 ...men då känns det bättre att slå om med ren luft istället för en hand som faktiskt normalt har en del värde samtidigt som den lätt är dominerad. Håller med. På flop känns det som ett WA/WB läge så jag skulle nog gå för c/c och sen checka-folda turn som inte är A eller J, kanske är denna linje något vek men med tanke på att du ändå ger upp turn vid flopsyn så tror jag ändå mest på denna linje. Håller inte med om att jag antingen leder jättestort eller ligger långt efter då han lätt kan ha tex AKs med färgdrag och två överkort på flop, samt ett hålstegedrag på turn. Eftersom att jag knappast checkar en stark hand på den floppen när jag är ur poss och slog om pre; känns det vekt att check-syna och sen checka-folda turn. Han kommer ju garanterat sätta mig på ett drag och oavsett om han har stål, drag eller floatar tom (extremt otroligt) så lär han skjuta igen på turn. Det alla kan hålla med om är väl iaf att jag borde ha lagt pre. Kan t o m lägga AQo där ur poss mot en TAG. I övrigt tycker jag att du gör en hel del konstiga spel där jag antar att du helt enkelt inte har full koll på vad som händer, känns som det finns en del att jobba med här även om det förmodligen till största del handlar om en ovana att kommentera sitt eget spel samtidigt som du spelar. Jag vet inte exakt vad du syftar på med konstiga spel, men jag spelade knappast mitt A-spel i videon. Det är inte helt lätt att förklara hur man tänker samtidigt som man har massa beslut som ska fattas. Har ofta svårt att sätta ord på hur jag tänker då många reads och tankar ligger långt bak i mitt trånga huvud. Det blir ju inte bättre av att man är kille, men övning ger färdighet som flickan sade... Kanske blir bättre till nästa gång. Citera
Recommended Posts