the_bean Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Jag vet, jag vet, ganska dum fråga det här. BB i denna handen är en ok spelare som kan släppa en hand. BB är mer fiskig och har spelat desperat shortstack ett tag. Ett T på turn är ju inte något kort jag jättegärna ser men samtidigt bör BB ha släppt sitt T redan på floppen mot min raise. Hur tänker ni på turn här ? Värdebet på 0,5 pott på turn och allin på river ? Eller pottbet (allin) direkt på turn ? Enda fördelen med en check är om han väljer att checka en AA vilket inte är så troligt dock. B2B No Limit Hold'em Cashgame Blinds: €0,10 / €0,20 Players: 5 B2B Hand Converter from One Of A Kind CO (€26,78) Button (€10,60) SB - Hero (€12,68) BB (€1,97) UTG (€31,01) Preflop: Hero is SB with K:heart:, K:spade: 2 folds, Button calls €0,20, Hero raises to €0,50, BB calls €0,40, Button calls €0,40 Flop: (€1,80) 5:heart:, T:diamond:, 4:club: (3 players) Hero checks, BB goes all-in for €1,37, Button calls €1,37, Hero raises to €5,00, Button calls €3,63 Turn: (€13,17) T:spade: (3 players - 1 All-In) Hero ? Citera
Jerico Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Finns inga drag så jag betar rätt smått här med planen att få in allt på river eller syna en push. Edit: missade preflop. Mycket större raise!! Citera
sturedenstore Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Känns som en större raise pre kan vara på sin plats. 10an är ju inte ett drömmkort på turn direkt och du kan säkert vara slagen av A10 här.. men jag försöker nog få in allt på turn iaf i de här läget.. Citera
the_bean Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 Tack för kommentarerna. Ja AT är den enda hand jag är riktigt rädd för förutom set, men samtidigt hittar jag inte folden, så att leda ut med en någon slags bet känns ändå bäst. Jag har ju ändå bestämt mig för att syna, även om bet sen allin från fi skulle vara oroväckande. Edit: jag ångrade min pre raise lite. 0.8 hade varit lagom anser jag. Eller brukar ni slå om rejält för att isolera ? Citera
the_bean Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2007 Såhär slutade det Turn: (€13,17) T:spade: (3 players - 1 All-In) Hero checks, Button checks River: (€13,17) Q:heart: (3 players - 1 All-In) Hero checks, Button checks Final pot: €12,52 (Rake: €0,65) Hero shows K:heart:, K:spade: (two pairs, kings and tens) Button didn't show hand BB shows A:club:, 7:diamond: (a pair of tens) Outcome: Hero wins €6,86 from a side pot Hero wins €5,66 from the main pot Citera
jeneqvist Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 När han checkar river måste du värdebetta, samt slå upp till 4bb+limpare preflop. Citera
_zed_ Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 När han checkar river måste du värdebetta, samt slå upp till 4bb+limpare preflop. Tyvärr får man inte en andra chans att värdebetta på river när man sett att fi checkar bakom... Citera
Big Less Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Tyvärr får man inte en andra chans att värdebetta på river när man sett att fi checkar bakom... Han menar förstås turn och har helt rätt. Värdebet på river är obligatoriskt när fi checkar bakom på turn. Citera
_zed_ Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Han menar förstås turn och har helt rätt. Värdebet på river är obligatoriskt när fi checkar bakom på turn. Jo, jag förstod det, jag kunde bara inte låta bli... Citera
Jerico Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Gillar verkligen inte hur du spelar turn + river. Genom att checka vinner du minst när du leder och förlorar mest när du är bakom. Bättre att beta lite som han kan syna med marginella händer för att sedan känna sig comitted på river och syna igen. Citera
the_bean Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Ja Jerico är medveten om att det var rent åt he-vete redan när jag gjorde det. Var nog lite semitilt som satt kvar. Check Check linjen är aldrig rätt här. Jag tror att små värdebet är bäst, troligen 2 på turn sen allin på river. Citera
Recommended Posts