Gå till innehåll

4000 $ frusna!!


Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Jag väljer att inte gå ut med in pokersajts namn än, men det ligger på Ipoker-nätverket kan jag säga."

 

 

"Jag får mina 4000 dollar och kan fortsätta spela, pokersajten väntar på att Boss ska låsa upp kontot så de får sina pengar."

 

 

 

 

finlirarn, var det boss eller ipoker? hunnit bestämma dig nu? HAHA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl så att Boss äger Ipoker-nätverket?

 

Vissa av er får mig att ångra att jag startade tråden överhuvudtaget. Idioter helt enkelt, antagligen alldeles för insnöade i eran egna lilla värld.

 

Nej det är det inte. Boss äger IPN, Playtech äger IPoker.

 

/Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ganska säker på att du får tillbaka dom, finns regler för hur det får gå till, en pokersite kan inte bara ta dina vinst pengar hur som helst...Precis som om du vann på lotto så kan ju inte svenskaspel bara "men vi tror du spelar i en kartell"

 

En annan sak, vet inte vilken pokersite du pratar om men,stulet kreditkort funkar inte direkt, hur visste dom de 3 siffrorna på baksidan av kortet även om kortet är sparat på pokersiten måste man alltid skriva in dom...Plus inte många pokersiter tillåter dej att sätta in 3500$ inom samma vecka, vet även att "VISA" har någon spärr för vad du får ta ut inom en viss tid..Och inte för glömma IP nummret..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänt mig nått liknande hade inte spelat på en sida på 1 månand när jag ska logga in står det jag är blockerad.

 

De hävdar jag varit inblandad i chipdumping. väldigt roligt på tanke på jag bara förlorat på sidan.

 

Hmm poker kanske inte är något för dig om sidan tror att du chipdumpar när du spelar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm poker kanske inte är något för dig om sidan tror att du chipdumpar när du spelar :-)

Hehe där satte du huvudet på spiken! :)

 

Samtidigt så är det svårt att bli anklagad för chipdumpning när man vinner. Nog fler förlorande spelare som blir misstänkta.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han bli avstängd om han sitter vid ett bord o förlorar, när någon annan tar emot pengarna från dumparen?

 

Bara för han suttit samma bord som dumparen och mottagen ska han väl fan itne bli avstängd, absolut när han bara torskar.

 

Ja eller hur....det är ju bara det lilla problemet att en chipdump innehåller två parter. Dumpande och mottagande.

 

/Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja eller hur....det är ju bara det lilla problemet att en chipdump innehåller två parter. Dumpande och mottagande.

 

/Ant

 

Exempel

 

Där är 4 spelare på bordet.

 

Spelare 1, dumpar pengar med ett stulet cc.

 

Spelare 2, tar emot pengarna fårn spelare 1.

 

Spelare 3, spelar +- förlorar varken elller vinner.

 

Spelare 4, går bankrutt.

 

Varför ska spelare 3 och 4 bli avstängda?

 

Helt oskyldiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Hur troligt är det att köpa in sig för halva sin bankrulle på CG, sen vinna 17 inköp. Sen cashar man ut allt dagen efter. Plötsligt är man inblandad i chipdumping.

 

Konstigt ditt konto är låst?

Vorre mer konstigt om det inte var låst.

 

Min personliga åsikt är att visst det är rätt att frysa kontot. Däremot så får isf nätverket/skinnet sätta någon på det nästa dag som går igenom vad det nu kan vara 250 händer(?) och kollar hur spelet ser ut. Att det ska ta månader kan jag inte förstå, lär ju vara rätt uppenbart om det bara är nån idiot som pushar any2 pre eller en chipdumpning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut det är ju möjligt han är oskyldig, tycker pokersidan ska ge klara besked på någon dag.

 

Det kan ju inte vara så svårt o ta någon för chipdumping.

 

Båda spelarnas ip i närheten?

 

Mottagen knappt spelar poker huvudtaget, ingen BR, tar ut pengarna direkt efter vinsten?

 

Att sitta vinna 17 inköp lixsom, ökar sin BR med 1000% på 3h..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker trådskaparen fått en orättvis behandling. I brist på annat får man väl tro att han satte sig på nl 200 bordet med 500 i rulle - hade flyt och cashade in bigtime. Vad han skrivit i sin dagbok om sin rulle gör väl honom mer trovärdig än inte. Och varför skulle han ha hittat på det? Varför skulle han ha skrivit här överhuvudtaget om han varit med på det. Får väl utgå från att det är sant - att han överspelat rullen - haft flyt och cashat ut.

 

Att bolaget spärrade just hans konto beror väl på att han inte haft jättesvingar förut. Tror säkert att det är många som köpt in för nästan hela rullen - gamblat - och någon gång gått ifrån med i vart fall 10 dubblad insatts. Det har i vart fall hänt mig vid åtskilliga tillfällen. Oftast dock på omahabord där svingarna är större. De flesta som hänger på forumet här överspelar säkert inte sin rulle som trådskaparen - men det är ytterst vanligt bland spelare - säkert har huvuddelen av spelarna överspelat genom att sätta sig på ett bord med halva rulle o hoppats på tur.

 

Angående alla uttalanden om vad bolaget får göra och inte. Juridiken på området är snårig och beror av många saker. 1) i vilket land är bolaget beläget, 2) vad säger deras avtalsvillkor, 3) vad är "branchpraxis" för utfyllnad av avtalet vid osäkerhet

 

Avtalet ger säkerligen bolaget rätt att tillfälligt spärra konton vid misstanke om chipdumpning. När de sedan får misstanken bekräftad genom att kontokort som inte tillhör innehavaren använts är det ju klart att spärren av kontot måste sitta kvar under utredning. Det är sedan man har en svår sits. Bolaget kan ju svårligen bevisa samband mellan chipdumparen, dvs han som använder annans kontokort, och trådskaparen (om de inte råkar bo i samma stad e.d.). Vilka andra avsikter kan då personen som använt falskt kontokort ha med spelandet? Svårt att se något. Kanske vill han dölja chipdumpning till annan spelare. Här har hamnar man ju naturligtvis i en svårt sits. Man kan ju inte bevisa sin oskuld på något sätt - annat än att man får kolla HH om spelet ser ok ut. Man får nog helt enkelt stå på sig och argumentera väl.

 

Vad det gäller kontokortet som använts olagligen så ersätter normalt kortföretaget eller banken den skadelidande om han förvarat kortet på säkert ställe samt varit normalt varsam vid användandet. Vem som skall ha pengarna på det låsta kontot? Ja eftersom kortföretaget normalt ersätter direkt så skall pengarna gå till trådskaparen eller till kortföretaget.

 

Primärt gör ju pokersiten rätt som spärrar kontot pga misstänkt chipdumping. Avtalet styr detta. I och med att siterna är belägna där de är (även om de är belägna i EU är det inte lätt o föra process - olika processregler i varje land- möjligen ses det som ett konsumentköp och då skall man stämma i den ort där man själv bor). Tror dock att man når längst med argumentation. Hjälper inte det får man väl undersöka om man kan stämma bolaget. Dock krävs det att det rör sig om mkt pengar för att vara värt besväret. Man får normalt ersätta bolagets advokat och sin egen vid rättslig förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tror många har haft sköna ruschar här... Personligen så kan jag sätta in 2-300$ på någon klient som jag vanligtvis inte spelar på.

Har aldrig blivit avstängd pga detta, och då har det oftast varit på HU bord.

 

...tror inte det handlar om tur utan får för mej att det isf skulle vara väldigt märkligt om kontot stängs.

 

Men det är klart att anmäls kontot som förlorat pengar stulet så är det givet att det måste utredas och pokersiterna ska ha en chans att bevisa att man skulle va skyldig eller inte.

 

Att folk påstår att det skulle vara en regel att dom fryser ett konto om man skulle 8 eller 10-dubbla kontot så kan jag lova att det är fel ...har aldrig hänt mej iaf !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Alla dessa oseriösa svar gör mig fly jävla förbannad. Jag har precis fått mitt account blockat hos ett pokernätverk.

 

Dom blockade mitt account utan att kontakta mig(!), och nu när jag har babblat med suppporten så kan dom inte ge ut någon som helst info om vad jag är misstänkt för eller vad jag har gjort fel. Detta är det enda meddelande jag fått:

 

"...been blocked by our Risk department as he has strong links to other accounts within the network which have been blocked for fraudulent/suspicious activities"

 

 

STRONG LINKS?? Nu måste jag scanna in id och visa kort och skicka iväg det till nå jävla luffare. Kul, snart knackar väl nån på hemma hos mig med mitt namn och frågar vad jag gör i hans lya.

 

Känns jävligt sketchy, och det roliga är att jag backat på nätverket. 1200 dollar ner till 800. Så nu när jag tänkte byta tillbaka till alldelles underbara pokerstars där man iallfall kunde göra pengar så är pengarna låsta.

 

Jag erbjöd mig att åka ner till pokernätverkets/klientens huvudkontor i Sverige, ta en kaffe och legitimera mig. Icke sa nicke.. sånt jävla skämt.

 

Nån som kan tipsa mig om hur jag ska gå vidare och vilka krav jag kan ställa? Siten är innom EU.

Känns som att kontakta KO inte lär göra något och idiotförklara sig själv med sverker på plus känns heller inget kul eller givande.

 

tack/p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...