Gå till innehåll

Proffs?! kristy gazes-Chad Brown Heads-up Championship?!


mysiskatten

Recommended Posts

Jag tycker inte riktigt att man skall göra en så stor grej av som alla gör. Visst det var riktigt dåligt och konstigt spelat, men alla kan ju få ett hjärnsläpp någon gång.

 

Absolut, senast jag fick hjärnsläpp var i förra veckan i en liveturnering då jag inte såg att jag hade vunnit potten med bättre tvåpar A9 mot A5 på handen.

 

Floppen var AT5. Turn T och river 7. Stirrade mig blind på att det låg A5 på bordet... Även den bäste kan göra fel, så vi får väl förlåta Kristy Gazes. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, senast jag fick hjärnsläpp var i förra veckan i en liveturnering då jag inte såg att jag hade vunnit potten med bättre tvåpar A9 mot A5 på handen.

 

Floppen var AT5. Turn T och river 7. Stirrade mig blind på att det låg A5 på bordet... Även den bäste kan göra fel, så vi får väl förlåta Kristy Gazes. :-)

 

Spelade idag och fick Kåk på river som oxå gav 3 st klöver på brädan....

Fi betar potbet och jag synar... ser han har flushen men pengarna går till mej :oops:

 

...missade kåken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Kristy Gazes kom till finalbordet i Aussie Millions är för mig ett mysterium. I aussie millions spelade hon snortight men lyckades ändå ta sig långt. Den här handen är ju underhållning på hög nivå.

 

Jag måste bara få passa på att få kontra med en ganska skön hand:

På brädan: 10,kn,Q,K,A (inga färgdrag) ställer jag in och är såklart beredd att få syn för split pot... Men FI lyckas hitta lägg här och det är iaf för mig ganska märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste bara få passa på att få kontra med en ganska skön hand:

På brädan: 10,kn,Q,K,A (inga färgdrag) ställer jag in och är såklart beredd att få syn för split pot... Men FI lyckas hitta lägg här och det är iaf för mig ganska märkligt.

Hoppas bara inte det var på riktigt låga nivåer... Kommer ihåg från min NL25 tid när det låg AKQJT utan färgmöjlighet och potten var på typ 1$ varpå nåt geni gick all in med 25$, självklart synade man, men vad geniet inte insåg var att raken nu blev nästan 3$...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas bara inte det var på riktigt låga nivåer... Kommer ihåg från min NL25 tid när det låg AKQJT utan färgmöjlighet och potten var på typ 1$ varpå nåt geni gick all in med 25$, självklart synade man, men vad geniet inte insåg var att raken nu blev nästan 3$...

Du var "geniet" alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä faktum var att det var korkat att syna eftersom jag förlorade på det själv men det var värt att ge honom en lektion med den lilla förlusten. Självklart skällde jag ut honom efter noter sen ;)

Han kanske hoppades att han mötte en icke-korkad spelare, isf hade han tjänat en slant. Dålig read...

 

Det kan diskuteras vem som borde skällt ut vem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske hoppades att han mötte en icke-korkad spelare, isf hade han tjänat en slant. Dålig read...

 

Det kan diskuteras vem som borde skällt ut vem.

 

Förstår jag dig rätt om jag säger att du tycker att det var ett bra spel av FI att pusha när nötterna ligger på bordet?

 

Ibland undrar man om folk bara är inne för att avtilta sig här med dumdryga kommentarer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag dig rätt om jag säger att du tycker att det var ett bra spel av FI att pusha när nötterna ligger på bordet?

Well, pushen var iaf bättre än synen. Åtminstone såtillvida att sajten inte tar rejk för osynade satsningar. Ändå skriver du att synen var självklar, kallar fi ironiskt för geni och "skäller ut honom efter noter". Humor.

 

Ibland undrar man om folk bara är inne för att avtilta sig här med dumdryga kommentarer...

Nä, inte enbart därför. Bara nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår jag dig rätt om jag säger att du tycker att det var ett bra spel av FI att pusha när nötterna ligger på bordet?

 

Ibland undrar man om folk bara är inne för att avtilta sig här med dumdryga kommentarer...

pushen är ju bra. Hur du kan hitta synen trots att du vet att du vet om raken är däremot ett mysterium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför synade du då - för å splitta potten på $1 och betala raken på $1.5? Är nog det som menas men att det kan diskuteras vem som var geniet och vem som inte var det...

 

Är ju en syn du i längden omöjligt går plus på då?

 

Ja just det ja, det kanske var ett genialiskt drag:

 

"Fi är tillräckligt bra för att fatta att han inte ska syna om jag pushar, eftersom han vet att raken överstiger splitpotten. Så om jag pushar så foldar han och jag får den dollar som ligger i potten."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pushen är ju bra. Hur du kan hitta synen trots att du vet att du vet om raken är däremot ett mysterium.

Jag tror du överskattar motståndet något. Det var rätt tydligt av chatten att personen inte hade en aning om vad raken betydde för en syn (Titta bara på personen som jag citerade som var förvånad att han inte fick syn)

 

Det finns två alternativ som ger samma resultat. Antingen så splittar man potten genom att bägge checkar eller så pushar den som är först in och snor potten (Eftersom spelet sker på låga nivåer sätter sig personen också i en potentiell -EV situation eftersom de allra flesta inte inser att de inte kan syna).

 

Eftersom situationen inte kommer att uppstå tillräckligt ofta för att det skall bli rättvis fördelning mellan spelarna anser jag att man bör splitta potten (gentlemans agreement).

 

Ja jag erkänner att jag säkert förlorat tre dollar genom att syna men det var det värt ;)

 

Hursomhelst det har blivit en för stor grej av det här även om det är en intressant situation psykologiskt och även spelteoretiskt (kunskapen om spelteori är iofs i princip 0 på de nivåer där detta fenomen uppkommer).

 

Kan också lugna er som trycker på nötbrädor att jag inte längre spelar på nivåer där det lönar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas bara inte det var på riktigt låga nivåer... Kommer ihåg från min NL25 tid när det låg AKQJT utan färgmöjlighet och potten var på typ 1$ varpå nåt geni gick all in med 25$, självklart synade man, men vad geniet inte insåg var att raken nu blev nästan 3$...
Är ju världens enklaste spel. Att du är vill att pissa bort $1,5 var är en annan femma.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hö? Hur kan det vara "feltryck" ifall nöten ligger på bordet. Spelar ju ingen roll om FI har AA eller 72o ifall bordet är :Ac::Kc::Qd::Jd::Th: t.ex.

 

Om du bemödar dig med att använda den lilla hjärna du har inser du säkert snart att jag levde i tron om att det var en fyrstege som låg på bordet och inte hela nöthanden.

 

Kul ändå att du tar dig tid att lätt hätskt förklara för någon du tror är århundradets noob hur det ligger till... busy schedule..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bemödar dig med att använda den lilla hjärna du har inser du säkert snart att jag levde i tron om att det var en fyrstege som låg på bordet och inte hela nöthanden.

 

Kul ändå att du tar dig tid att lätt hätskt förklara för någon du tror är århundradets noob hur det ligger till... busy schedule..

Wow! det var verkligen ett sjukt obefogat påhopp för det rätt självklara påpekandet han gjorde. Inte jaroitens fel att du inte läst tråden som du svarar på. Jag ser inte ens litegrann av det "hätska" i jaroitens inlägg heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...