Gå till innehåll

RGP: Om image i turneringspoker!


Hjort

Recommended Posts

Trådarna nedan handlar om nyttan av att framstå som dum, till exempel att man vägrar släppa sin mörk vid bubblan med en kort stack på bordet, eller att man bluffar en massa i en pott där man svårligen kan slå en spelare som är all-in. Det hela är alltså spelteoretiskt och handlar om att man vill att motståndarna ska ha en viss bild av en som är nyttig.

 

A big tournament advantage: Stupidity av Tom Weideman. För övrigt så gör Daniel Negreanu massivt bort sig under nicket Skimask555, och dessa tillsammans med ett antal andra poster killen gjort har fått mig att tappa nästan all respekt för honom. Tips: Dra förbi den långa debatten med Vince Lepore, den är ganska meningslös. Vidare, om ni vid något tillfälle håller med honom om ett resonemang så har ni antagligen enorma gapande hål i ert logiska tänkande som behöver tätas till. Han är lite användbar som en sanity-check.

 

Bluffing into dry side pots. av Bill Chen.

 

Min drömtimage när jag spelar turnering skulle nog vara att jag enbart spelade nötterna, samt nästan aldrig la mig när jag väl stoppat en dollar i potten. En av anledningarna till att jag nästan aldrig lägger mig mot ett minimibet i stora mörken. Egentligen borde vi nog ta en utförlig diskussion om vilken image man bör sträva efter i en turnering samt hur man uppnår den, i det avsedda forumet. Någon intresserad?

 

* La till RGP i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...