Gå till innehåll

NL1k. Lägga överkåk mot semifisk för 200bb?


Recommended Posts

Är rätt ovan med att spela såhär djupt, tycker att det är rätt sällan som det blir det. Min plan är att C/R turn och mitt riverbet är i storleken att jag tänker att han skall kunna syna av med en 8a och få för sig att göra en liten värdehöjning med en eventuell färg.

FI spelar 35/18/1,8 med oändlig riveraggresion på det fåtal (400) händer jag har på honom. Runt 20% av händerna synar han andras höjningar pre, hans range är viiid här.

 

Hero (SB): $2,219.00

BB: $2,319.25

UTG: $2,513.00

MP: $1,030.00

CO: $1,328.00

BTN: $509.06

 

Preflop: Hero is dealt 6:heart: 6:diamond: (6 Players)

4 folds, Hero raises to $40.00, BB calls $30.00

 

Flop: ($80) 6:spade: 8:spade: 3:diamond: (2 Players)

Hero bets $55.00, BB calls $55.00

 

Turn: ($190) 3:heart: (2 Players)

Hero checks, BB checks

 

River: ($190) J:spade: (2 Players)

Hero bets $110.00, BB raises to $350.00, Hero raises to $850.00, BB raises all-in to $2,224.25,

Hero?

 

Hoppsan. Han bluffar nog alldrig här, stoppar inte in med färg eller triss. Han hade nog slagit om JJ preflop / flopp. 88 och 33 slår oss (JJ är mkt osannolikt), 36/38/3J slår vi (men jag vet inte om han faktiskt stoppar in med dessa händer). Skall syna 1200 för att vinna en 4400 pott. Vad gör vi?

Mot en duktig nit så är det fold (duktig nit... hur går det ihop?), men jag har sjukt svårt att lägga händer mot dåliga spelare. Ni vet själva hur man blir efter nåra gånger när man gör en stor laydown och de skriver Had you och visar AA.

 

Följdfrågan är, är min river3bet dålig? Synar han med händer som jag slår tillräckligt ofta för att det skall vara värde i att höja? Garanterat synar han med alla kåkar, men eftersom det finns så få så blir det kanske ändå ev-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte vikt mot en normal motståndare, hade kunnat vara en överspelad färg där med. Nu säger du att han är väldigt aggressiv på river, så vad du ska göra är helt givet. Grov river aggression kan iofs innebära två saker: 1) grov passivitet i början av handen med bar händer (slowplay) 2) obalanserat mycket riverbluffar.

 

Key mistake av dig är att inte beta turn; 3an kan i princip aldrig göra hans hand svagare och är han vek nog att folda ett färgdrag pga att bordet parar sig kommer han heller inte att betala av särskilt mycket med en rivrad färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har dig slagen här är det bara och betala av imo.

 

Är han en bluffgubbe på dina 400 händer? Har han några c/r på river med fold som följd av hans fi? Om jag själv var fi så skulle jag bli väldigt misstänksam av din turn check där om han själv sitter på flushdraget.

 

Den (o)troligaste handen är ju 33 i mitt tycke av spelet som fi gör (antaget att han inte bluffar mycket med sin tidigare riveragg).

 

 

På följdfrågan spelar hans W$SD en mycket stor roll. Aggar han för värde är din 3-bet marginell men inte dålig. Du blir oftast tvungen och betala av trots att han reraisar om han inte har en fruktansvärd hög W$SD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När han 4-bets pushar river kan han ju bara ha kåk/fyrtal eller en horribelt överspelad färg. Mot en normal spelare kan du nog lägga här. Du har trots allt den sämsta rimliga kåken (63, 83 och J3 ingår inte i hans HD imo). Iofs kan det ju vara värt ett par tusen att få bad beat whina här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, nej. Jag postade inte för att få whina av mig. Var väldigt seriöst med frågan. Tycker nog ni som säger att det bara är att betala av har fel, iaf om människan inte är uppenbart tiltad. 36 ingår absolut i hans range, men han skulle faktiskt inte stoppa in det sista med 36.

 

Han hade givetvis 4tal. Frågan är med vilka händer han kan syna min riverraise? Om det slutar med att jag synar när han stoppar in det sista så är min riverraise ev- helt klart. Kanske skulle gjort en lite mindre riverraise som hade kunnat tolkas som en "jag-tror-du-är-svag-men-jag-är-jättetom-så-jag-höjer"-höjning, så att han kanske skulle få för sig att betala av med färg. Blir lite lättare att lägga också om jag bara gjort det till typ 700. Kanske fiskigt spel, men så är det trotts allt en fisk jag spelar mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...