Gå till innehåll

Tomahawk jagar skalpar på SS -Tillåtet att kommentera :)

Recommended Posts

Postad

Hola på er!

Har tidigare kört en "sm-i-skottnings-dagbok" här förut, gick väl helt ok, med BR-krav mellan 3-7 inköp ;)

Den här gångnen ska jag ha liiiiite högre BR-krav, men det kvittar rätt hårt fortfarande på de lägre nivåerna. Jag kommer hålla till på Svenska Spel, och ägna mig åt sit n go 5persmed startlägsta inköpet

Syftet med dagboken är framförallt att få mig själv att ta spelet lite seriöst även om det är svårt med dessa BR-krav och framförallt på dessa nivåer, men vi får se. Kommer posta lite nördiga och för er självklara händer, men som jag får grått hår av att lira... o lite annat smått o gott oxå såklart.

Va lite allergisk mot turbo-turrar förut, men har börjat upptäcka att det nog är ganska fiffigt att lira det oxå så jag kommer blanda lite såna med regular.

Kom gärna med synpunkter på allt, händer jag spelar, BR kravet, mitt nördiga nick, muppiga dagbok eller nåt annat du stör dig på vetja =)

Sist körde jag som sagt br-krav mellan 3-7 o började med 21kr, och kom upp till 300kr turrarna innan jag fick se mig besegrad, målet nu är att jag ska komma upp till minst 300kr gärna 500, men nu då med lite större br så inte mot-riggen får mig att misslyckas...

Wish me luck! Nu är det dags för min första session! :-P

Min förra dagbok

• Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

glömde kanske ett par detaljer i första posten... va tidigare alergisk mot snabbis-turrar, men kommer blanda det och regular, och hmm va va det mer, jo jag kommer nog allt som oftast lira minst 2 bord... 2-3 e ganska lagom för mig, inte mer än 4 iaf ;)

blev som väntat utklonkad i den ena turren:

***** Hand 321352207 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 maj 2007 14:15:34

Sardin Snabbis (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Tomahawk (1165.00)

Plats 2: andreia (445.00)

Plats 3: bjornm (1840.00)

Plats 4: mastertek (1550.00)

bjornm lägg LM 25.00

mastertek lägg SM 50.00

** Giv **

Tomahawk [Dr, Es]

andreia [N/A, N/A]

bjornm [N/A, N/A]

mastertek [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Tomahawk Höj till 212.00

andreia All-in 445.00 hmm ojdå, det va syftet med min rejs iallafall, ok spännande vad kan hon ha?

bjornm Lägg

mastertek Lägg

Tomahawk Syna 445.00

*** Flop(Board): *** : [4k, 6s, 10r]

*** Turn(Board): *** : [4k, 6s, 10r, 2r]

*** River(Board): *** : [4k, 6s, 10r, 2r, 5k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 965.00

Tomahawk [Dr, Es] Högsta kort ess Vinst :0.00

andreia [3k, Er] Stege med högsta kort sexa Vinst :965.00 ....:shock: borde inte bli chockad iofs... snarare ---->:cry:

ställde en hand senare med 33, får syn av samma FI, som visar JJ, floppen 388, JUSTICE skränar jag, men river jämnar ut rättvisan och ger FI en J... of course :cry: igen... jaja, i andra turren som för övrigt är en av skandinaviens längsta "snabbis-turrar" så klonkar jag en andra plats efter att ha ställt HU med AK efter minirejs av FI som stolt visar upp 710off som klonkar en 7a... jaja life is a bitch, and then you marry one...:-D nu äre nya tag och framförallt en ny kopp kaffe 8-)

Postad
gl

tackar hörrni ni ni!

nu äre dags för 2 till... denna gång regular-5per-turrar. två hela selmor är insatsen för det här kalaset och... hmm första handen... 87off... eum foooooold! OJ KK i andra.. reeeeeeeeejs, darn rundfold... jaja bye :)

Postad

som en blixt från klar himmel slår det mig plötsligt... fan jag är ju nästan lös-vek tomte i mitt bettande ibland... ojojoj, det måste vi sätta stopp för, tror motriggen har satt sina spår på sistone... nu blir det Tomahawk, the TAG dude

och oj vilket resultat det gav... hihi, dubbla upp direkt med AK mot QQ *fniss*

edit nr 1:

kaffe o tända värmeljus till frukost är stålet :)

edit nr 2:

minirejsar på SS = stålet

Postad

av 4sng spelade är resultatet:

1a: 2

2:a 1

Bubbla: 0

4-5a: 1

= 2+

.........................................

to be continued.... ska hugga ett par smarriga mackor o sen ska jag ge mig på ett gäng turrar att förbättra resultatet med ;)

Postad

ok, efter 6 spelade

1a: 3

Bubbla: 0

4-5a: 3

= 4+

1a=värt 2poäng

2a=värt 1poäng

3-5= minus 1 poäng...

orka bli utklonkad av färg i den ena när jag prickar trissen med Q9, betar pott på floppen, fi synar, o prickar färgen... kanske inte så mycket o grunna över, men tråkigt att man alltid åker på såna händer :(

Postad

ok, efter 8 spelade

Bubbla: 2

= 2+

1a=värt 2poäng

2a=värt 1poäng

3-5= minus 1 poäng...

taskig tajming i båda.... ställer med i ena med mellanparet som typ semibluff lr nåt/desperat efter marker... får syn av KK som bara checkat i BB på bubblan... i andra ställer jag med A10 PF, får syn av AJ som hittar en J o ja e ute... jaja, semikasst spelat i kombination med dåligt tajming...

Postad

...efter 10 spelade

2:a 2

Bubbla: 3

= 2+

bubbla i ena då ja som shortie ställer med A10, får syn av bordets üuuuuubertomte nej förlåt chippi som iofs har en legitim hand: 109 som naturligtvis hittar 9an på floppen o bubbelpojken är ett faktum.

på andra bordet blev HU en ganska kort historia, har 10J, fi i sb,-synar, jag rejsar 3BB, fi re-rejsar ytterligare 3lr 4 bb, jag orkar inte lägga o ställer, fi visar QK o ja e ute. kasst av mig. lr rättare sagt jag borde ha kastat ;)

grymt ev+ o lira poker känns det som, 2 upp på 10 turrar... sjysst timmpenning som satan, funtar på o snart säga upp mig från kneget för o livnära mig på detta..... (om det hade varit 10 000kr turrar ja.......) argh...

Postad

Om det är någon som vill dela med sig av bubbel och HU taktik rent spontant så är du HEMSKT välkommen... på bubblan tippar jag själv på att jag lirar för tight och så även HU... kanske borde lösa upp mig lite från TAG till LAG, då de flesta verkar lira lite likadant... kanske kan man passa på o sno rätt hyfsat i dessa lägen... :roll:

nån som vill lira lite HU mot mig nån dag? grymt ev+ ;)

Postad

Denna dagboken låter Najs!! Vi spelar på ungefär samma sätt och med likadana BR krav ;) Jag håller mig mellan 5-10 inköp på 5 manna SvS...

Hoppas vi möts på bordet nån dag!!

GL!

AkA

Postad
Denna dagboken låter Najs!! Vi spelar på ungefär samma sätt och med likadana BR krav ;) Jag håller mig mellan 5-10 inköp på 5 manna SvS...

Hoppas vi möts på bordet nån dag!!

GL!

AkA

hehe ahh cool :) va nickar du? när brukar du lira?

Postad

av 12 spelade

1a: 4

2:a 3

Bubbla: 3

= 5+

Suttit o taggat hela dan för o lira lite turrar för mitt projekt och väl hemma slängde jag upp 2st direkt... :-P

måste ha varit nåt knas med Svenska spel idag, typ retard-day eller all in or die dagen lr nåt liknande för jag har aldrig mött sämre motstånd i hela mitt liv... så sjukt, försökte dra upp handhistorik-fönstret för o ctrl-c:a ett gäng händer, men hann inte med... ett par exempel:

helt plötsligt i andra blindsrundan (15-30) jag i BB, så ställer utg-1 hela stacken som är 1100, rundfold, FI visar stolt upp K5off... samma fi som spelat ett par händer tidigare och agerat synstation, och klonkat en av gångerna, ett par händer senare stället tokfan igen på samma sätt, då jag råkar stirra ner på ett par mumsiga AA, utg 2 synar som shortie ca 650 i stacken, o jag oxå naturligtvis... übertomte 1 visar 98off, shortie visar stolt upp JQs och AA håller... sweet, sen va ju den turren klar... tok-chippi i HU, fi lyckas dubbla upp emd ett högre 2par som klonkas på river. jag rejsar med 2par på floppen, fi all in, jag synar....

samma FI ställer pre flop med ca 12BB från SB med J5, i nåt slags stöldförsök o åker...

andra turren kommer jag dock bara 2a efter cp-korttorka, på bubblan....

jaja ITM i båda... hua, hoppas jag hinner lira lite mer ikväll, nu ska jag rolla en snart nystartad butik, jippi.

Edit (piaff) det roligaste av allt var nog iofs på bubblan i ena turren när shortie med 6BB o blinds rejsar 4BB från SB, biggi synar från BB, shortie checkar-foldar floppen o sparar sina sista 2BB.... that´s poker.... eller är jag bara väldigt lättroad?

Postad

en knasig till

2 limpare fram till mig i BB i andra blindsrundan 15-30. jag hittar QQ, rejsar till 180, en synar....

floppen A83rainbow... måste CB här egentligen va? jag checkade iallafall... FI minibetar 30!!!!! i en pott på 380.... vad göra? tokrejsa här eller vad håller han på med? :roll:

Postad

av 14 spelade

2:a 4

Bubbla: 4

= 5+

bajsilla spelat när jag åkte på bubblan, låg som chip2a över två shorties, halvera nästan min stack när jag jagade stege med två överkort, när fru fortuna övergav mig, åkte lite senare när jag ställde med hmm nåt...

HU i andra var mot den sämsta spelaren jag nånsin träffat på, fi synar hela vägen bets när jag klonkat par i K på floppen och som blir triss på turn, fi mys-synar hela vägen med 22 och på river kommer 2, fi synar bara även här... våga vägra rejsa...

aja, jag åker med KJ mot 89 all in båda pre flop, murveln prickar stegen... *gråt*

aja ska inte bara skylla på otur, kasst lirat av mig med i stort...

Postad

av 18 spelade

2:a 5

Bubbla: 6

4-5a: 4

= 3+ *gråt ffs*

sm i kort död.. och åter igen sm i kortdöd.. spelade egentligen bara en hand muppigt... då jag som semichippi med höga blinds försökte se en billig flopp med 4kvar varav 2 übershorties... gick inge bra, o va "tvungen o syna floppen för o lägga vid all in på flopp.. grr.. jaja 2 nya igång nu.. nu jeflar...8-)

Postad
är det bara jag som tillhör eliten inom vidskeplighet btw? :roll:

Skojar du? Jag har turhatt på mig en turmark brevid mig en turkort lek i händer. Samt semitur musik spelas när jag grindar.

Postad

men tiiiiiiilt, vägra träffa floppen nån gång då ffs!!!!!!!!!!1 :cry:

...ute ur första med KK, i typ 5e handen, med 4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! all ins.. lol, Q5s prickar färgen o drar ut oss alla :shock:

Postad

av 24 spelade

1a: 6

2:a 6

Bubbla: 6

4-5a: 6

= 6+ hmm,

klonka 4tal vs slowspelad kåk i ena HU o den va i princip klar.. lirade tightare i början av de två senaste turrarna, ... samma två som jag gick och vann... KAN det vara receptet? jag ställer mig frågan :roll:

Postad
Skojar du? Jag har turhatt på mig en turmark brevid mig en turkort lek i händer. Samt semitur musik spelas när jag grindar.

lol, ahh känner igen det där asså.. det var lite jobbigt förut då jag bara hade EN turlåt... blev smått jobbigt efter ett tag.. jefla mantra liksom... lol, menmen det funkar ju... jobbigt även när ens klonk-musik inte ens är bra :lol:

dagens tips:

gå aldrig all in i första handen OAVSETT TRÄFF OCH HAND.... det är riggat...