Gå till innehåll

Fi tokställer river, syna?


Recommended Posts

Har inte spelat särskilt många händer mot fi eftersom han precis satt sig vid bordet!

Raisar preflop med 10Joff och BB kallsynar, säger väl inte särskilt mycket.

 

Floppen ger inte särskilt mycket men plockar däremot upp stra8 drag på turn.

 

Bettar då ut och tror garanterat att jag tar hem potten där, då får jag en minimiraise och tar en syn...

 

Träffar det jag är ute efter men eftersom bordet är parat vill jag typ checka ner men då tokställer fi och vad skall han ha?

Borde man ta synen här eller har han kåk allt för ofta när han spelar såhär?

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money)

Seat 1: XpoiuY ($180.30 in chips)

Seat 2: hjelviken ($78.65 in chips)

Seat 3: bc_bud_69 ($213.10 in chips)

Seat 4: MDoubleYOU ($423.05 in chips)

Seat 5: HERO ($261.85 in chips)

ANTES/BLINDS

hjelviken posts blind ($1), bc_bud_69 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

MDoubleYOU folds, HERO 10 of Clubs, Jack of Hearts bets $8, XpoiuY folds, hjelviken folds, bc_bud_69 calls $6.

 

FLOP [board cards 7 of Spades,7 of Clubs,Queen of Diamonds ]

bc_bud_69 checks, HERO checks.

 

TURN [board cards 7 of Spades,7 of Clubs,Queen of Diamonds,9 of Diamonds ]

bc_bud_69 checks, HERO bets $14, bc_bud_69 bets $28, HERO calls $14.

 

RIVER [board cards 7 of Spades,7 of Clubs,Queen of Diamonds,9 of Diamonds,8 of Spades ]

bc_bud_69 bets $177.10 and is all-in, HERO???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha wow, jag hade blixt foldat. Mest för att jag sett för många idioter som försöker slowspela nötterna och helt plötsligt fattar att dom är på rivern. SÅ får dom panik och vill in med alla pengarna. Och så sitter man där som ett stort jävla frågeteckan och inte fattar något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha wow, jag hade blixt foldat. Mest för att jag sett för många idioter som försöker slowspela nötterna och helt plötsligt fattar att dom är på rivern. SÅ får dom panik och vill in med alla pengarna.

Exakt så. Extremt enkel läggning i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt så. Extremt enkel läggning i mina ögon.

 

Jo, men om man tänker efter så tror jag själv att han hade checkraisat allin rivern om han hade 77 QQ 78 osv...så jag tror ju att han är tom eller stål...eventuellt en 7a... men frågan är om det är värde och ta en syn där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men om man tänker efter så tror jag själv att han hade checkraisat allin rivern om han hade 77 QQ 78 osv...så jag tror ju att han är tom eller stål

Varför skulle han göra det? Han check-raisade ju turn, vilket gör det mindre troligt att du värdesatsar en marginell hand (såsom en stege) på river.

...eventuellt en 7a...

Varför skulle han göra om en triss till en bluff?

men frågan är om det är värde och ta en syn där?

Så länge du inte har en read på honom som en helt galen jättefisk som överbettar bluffar och mesbettar starka händer, tror jag att han har kåk minst 70% av gångerna. Givet det du vet om honom är det en no-brainer-fold IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...