Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$8 MTT på Stars. Andra nivån, inga reads på fi. Själv har jag varit relativt aktiv och plockat hem lite potter med marginella händer. När den här handen dök upp blev jag helt ställd och visste inte vad jag skulle göra och vilken linje jag skulle ta. Synar jag och träffar vad gör man då, leder ut med 2/3 bet men med så många i potten lär det ju alltid vara någon som träffar tvåpar, set, färg etc. Höjer jag för att tunna ut fältet måste man väl ta i och höja till 400-500 ivf. Är det då någon som ställer kan jag ju fortfarande släppa. Får jag någon syn o sedan träffar floppen är det ju bara att köra på, men missar jag och skall köra ett CB så spelar jag ju i stort sett för hela stacken. Det är ju fortfarande tidigt och ingen kris. Så vad göra?

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

UTG+1 (t2380)

MP1 (t1390)

MP2 (t1835)

MP3 (t2065)

CO (t1890)

Button (t1805)

SB (t560)

Hero (t2315)

UTG (t910)

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Kheart.gif.

UTG raises to t90, UTG+1 calls t90, MP1 calls t90, 1 fold, MP3 calls t90, 3 folds, Hero ??

Postad

Ser två tänkbara alternativ beroende på hur bordet är:

1. Höj till ca 600

2. Ställ in.

Kör du alt 1 och blir återhöjd så måste du syna - det är förmodligen en slantsignling men det ligger för mycket i potten för att lägga sig. Tror knappast någon kallsynat med KK eller AA så den enda du är riktigt rädd för är UTG.

PS Problemet med att bara höja till 600 är folk kan ta det för en naket squeze-play och att du är helt tom och därför ställa in med ett medelpar - säg 88. Ställa in minskar den risken avsevärt. Risken finns att någon eller några av Fi sitter på ett A och då har du outs borta och ligger under mot medelhögt par.

Postad

All in! AK passar utmärkt att gå all-in med här, blir du synad är du förmodligen bara en liten underdog, blir du det inte tar du hem en fin pot utan att behöva se en flop! Har någon AA eller KK , så otur, men en risk man borde ta.

Enda nackdelen med att ställa här är att duktiga spelare kan ha ganska lätt att sätta dig på just AK eftersom det är den absolut troligaste handen vid en all-in här och kanske kan hitta hjältesynen med ett mediokert PP. Dock är det ju en flervägspott så de som är först in har inte enbart dig att oroa sig för.

Bara syn eller en liten höjning här bäddar för problem senare i handen.

Postad

Fn, nu har jag velat fram och åter fyra gånger medans jag skrivit den här texten. Syn, raise t 4-500 och allin.

Men jag tror nog jag lutar åt ställ. Allt för att visa att du inte viker handen.

Som Vrakman skriver så är nog enda troliga handen där du eventuellt behöver va orolig för, UTG.

Men jag e fn lika osäker som du märker jag. Hade nog behövt sitta där för att ta beslutet ;-). Nu blev det bara en kletig massa av det här.

Postad
Risken finns att någon eller några av Fi sitter på ett A och då har du outs borta och ligger under mot medelhögt par.

Enda nackdelen med att ställa här är att duktiga spelare kan ha ganska lätt att sätta dig på just AK eftersom det är den absolut troligaste handen vid en all-in här och kanske kan hitta hjältesynen med ett mediokert PP. Dock är det ju en flervägspott så de som är först in har inte enbart dig att oroa sig för.

För att balansera kan du göra samma med JJ och QQ, då kan dom inte syna dig lönsamt med TT-

Där kom nöten jag väntade på!

Bra råd, tack för det!

Jag synade bara och givetvis blev det som så att jag vek flop.

//Matte

Postad
i en 8dollars skulle jag tryckt in.

För att balansera kan du göra samma med JJ och QQ, då kan dom inte syna dig lönsamt med TT-

hahahahaah! ja balansera i en 8-dollars-turnering behövs ju!

troligt att du springer in i samma spelare igen!

hahahahahaahaha!

ställ in och bli utslagen av 55, så brukar det bli för mig...

seriöst vad är det emd alla nöt som limpsynar allin med marginella händer?

Postad

AK är trots allt bara två höga kort. Måste man verkligen trycka gasen i botten så pass tidigt i en turnering? Det tycker inte jag. Han har ju 75 big blinds kvar. Så som jag ser det kan du inte göra fel i att syna och spela handen passivt, eller raisa för 4-500. Ställa med AK för att vinna ~400, känns ruggigt kallt.

Sen är det så klart en jävla skillnad på om det varit WSOP eller en $8 MTT på Stars. Hade någon ställt med AK i WSOP i den här situationen hade man nog blivit fiskförklarad rätt snabbt.

Postad

Här vill jag höja. Alternativen är att höja till 5-600 eller ställa. Men som vetgirig skrev, höjer vi till 600 och någon annan ställer måste vi syna, därför är det bättre att ställa direkt. Chansen finns dessutom att någon tror att vi har inget och bara försöker stjäla och synar med AJ eller liknande.