Gå till innehåll

Recommended Posts

Har ingen mot historia mot Fi men han är britt och inte regular på siten, han verkar ganska passiv, pre-flop iallafall, tror inte jag har sett han gå till showdown än.

 

Sex manna

Fi( $2350) Höjer till $70 UTG

Jag($3000) jag är ensam synare i BB med 10d7d

 

Flop ($150)

 

5h4s6s

 

Check

Check

 

Turn ($150)

 

Kd

Jag Check

Han $120

Jag $370

Han Call

 

River ($890)

 

5d

Jag $740

 

Like or dont like?

 

Är detta ett läge där jag bör överbeta alla mina händer (om jag betar) pga att min range är luft eller monster och hans range består till iaf 70% av två händer (KQ/AK).

 

(vi utgår ifrån att han vet lika lite om mig som jag vet om han)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din linje stämmer dåligt med en 5a/2-par och relativt dåligt med set. Varför skulle han inte syna?

 

 

5:an kan jag väl medge att jag har svårt att reppa här men alla andra händer kan jag definitivt ha, på grund av att han kommer betta på kungen väldigt ofta.

 

Om jag inte donkar floppen kommer jag (och de flesta andra spelarna jag stött på) spela allt som slår en kung med cr på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5:an kan jag väl medge att jag har svårt att reppa här men alla andra händer kan jag definitivt ha, på grund av att han kommer betta på kungen väldigt ofta.

 

Jag läste bordet fel först. Egentligen borde man börja analysen på turnen tycker jag. Det är ju normalvarianten som uppstod på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man tar den linjen med alla riktiga händer när kungen kommer. Tycker den är bra, framförallt för att även många duktiga spelare har en tendens att syna ner när man tar den.

 

Så för att ta den linjen som en bluff tycker jag nog att FI måste tillhöra iaf toppskiktet av grinders. Tror många synar ner rätt ofta, just för att det är så givet vad man har när man synar turn (KJ,KQ,AK). +Att han nog alltid synar med AK då han ju faktiskt slår KQ som inte är orimligt att du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du reppar 44/66 och ibland AK (detta faller på att du bara synar preflop antar jag). Ett tvåpar hade du förmodligen inte spelat såhär alls? Det betyder att han kan syna ned dig på A högt/alla par om han tror att du bluffar (teoretiskt).

 

Frågan är om du skulle vågat dig på en checkraise på turn efter att han checkade floppen med tanke på att du kan mista en hel del värde av att han checkar bakom ochatt du släpper ganska många frikort (även om hans HD är ganska smal och du inte skulle behövt oroa dig för ett straight draw).

 

Du vet ju att inte han har ett överpar eftersom han checkade floppen bakom dig. Är AK den enda handen han kan höja med från UTG som inte är ett överpar? Om det är fallet, vet han att du vet det?

 

Om han höjer från UTG med AJs, AQ osv så hade jag gillat spelet bättre med ett A på turn.

 

Att inget draw kommer på rivern gör att jag tycker att din bluff blir sämre även om jag inte helt gillade den tidigare. Tycker att en vanlig bluff (ist för semibluff) på en torr bräda med A på turn är mkt mer effektivt. Det som talar för bluffen är väl att du sitter ur position.

 

Ps. Hade inte betat så mkt på rivern. Ser inte ut att du vill ha en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Antar att du reppar 44/66 och ibland AK (detta faller på att du bara synar preflop antar jag). "

 

Det finns ju förstås fler starka händer än 44,66 och AK som jag tar denna linjen med, om de bara var de händerna jag försökte reppa så är det ju självklart att det är en usel bluff.

 

"Ett tvåpar hade du förmodligen inte spelat såhär alls? Det betyder att han kan syna ned dig på A högt/alla par om han tror att du bluffar (teoretiskt)."

 

Varför skulle jag inte kunna spela ett tvåpar på det här sättet?

 

A hög kan han inte syna ned mig med av den enkla anledingen att han aldrig kommer syna min cr med det.

 

"Frågan är om du skulle vågat dig på en checkraise på turn efter att han checkade floppen med tanke på att du kan mista en hel del värde av att han checkar bakom ochatt du släpper ganska många frikort (även om hans HD är ganska smal och du inte skulle behövt oroa dig för ett straight draw)."

 

 

Han kommer beta alla händer han synar med pluss några till, dessutom har han nästan aldrig ens en enda out mot dem händerna när han checkar tillbaks turn.

 

 

"Du vet ju att inte han har ett överpar eftersom han checkade floppen bakom dig. Är AK den enda handen han kan höja med från UTG som inte är ett överpar? Om det är fallet, vet han att du vet det?"

 

"Jag utesluter inte att han kan ha ett överpar av flop checken han vet ju att det är en bräda han ofta kommer blir cr på så det är inte helt omöjligt att han väntar till turn med att beta 77-AA , men jag tror han foldar alla de händerna föutom AA,KK och 77."

 

Självklart är inte Ak pluss PP enda händerna han höjer med UTG.

 

"Om han höjer från UTG med AJs, AQ osv så hade jag gillat spelet bättre med ett A på turn."

 

värför? Att han höjer med fler händer som inehåller ett ess gör väl att bluffen är bättre på K?

 

 

"Att inget draw kommer på rivern gör att jag tycker att din bluff blir sämre även om jag inte helt gillade den tidigare. Tycker att en vanlig bluff (ist för semibluff) på en torr bräda med A på turn är mkt mer effektivt. Det som talar för bluffen är väl att du sitter ur position."

 

Självklart är inte 5:an bästa kortet i leken. Resten fattar jag inte.

 

 

"Ps. Hade inte betat så mkt på rivern. Ser inte ut att du vill ha en syn."

 

Bettar jag mindre, säg halvpott kan jag lika gärna be om hans kontonummer :lol: , är mer inne på att överbetta den rivern.

 

Ps. Är det nån som vet hur man gör för att dela upp ett citat från samma post?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps. Är det nån som vet hur man gör för att dela upp ett citat från samma post?

Till höger om "citat-knappen" har du en mindre knapp. Klicka på den på de poster du vill citera och avsluta med att klicka på "citat-knappen" på den sista posten du vill citera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till höger om "citat-knappen" har du en mindre knapp. Klicka på den på de poster du vill citera och avsluta med att klicka på "citat-knappen" på den sista posten du vill citera

Det var inte riktigt det han ville ha svar på, utan hur man får in flera citat från en post.

 

Jag skriver in det manuellt; börja med att citera posten, dela upp den i styckena du vill citera och skriv själv "[ quote] och [ /quote]" runt varje stycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte riktigt det han ville ha svar på, utan hur man får in flera citat från en post.

 

Jag skriver in det manuellt; börja med att citera posten, dela upp den i styckena du vill citera och skriv själv "[ quote] och [ /quote]" runt varje stycke.

 

Eller dela upp i stycken, markera ett block och tryck på quote-knappen (pratbubblan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns ju förstås fler starka händer än 44,66 och AK som jag tar denna linjen med, om de bara var de händerna jag försökte reppa så är det ju självklart att det är en usel bluff.

 

Vilka andra händer utom 55?

 

 

Varför skulle jag inte kunna spela ett tvåpar på det här sättet?

 

För ett tvåpar är en för bräcklig hand att försöka checkraisa turn med enligt mig.

 

A hög kan han inte syna ned mig med av den enkla anledingen att han aldrig kommer syna min cr med det.

 

Teoretiskt

 

 

"Frågan är om du skulle vågat dig på en checkraise på turn efter att han checkade floppen med tanke på att du kan mista en hel del värde av att han checkar bakom ochatt du släpper ganska många frikort (även om hans HD är ganska smal och du inte skulle behövt oroa dig för ett straight draw)."

 

Jag menar bara att du inte kan vara speciellt säker på att han kommer beta ut om du checkar igen eller vet du nåt om han som talar emot det.

 

 

 

"Jag utesluter inte att han kan ha ett överpar av flop checken han vet ju att det är en bräda han ofta kommer blir cr på så det är inte helt omöjligt att han väntar till turn med att beta 77-AA , men jag tror han foldar alla de händerna föutom AA,KK och 77."

 

Tycker att denna brädan är en bräda man inte borde checka bakom för potkontroll för och jag hade synat vilken checkraise som helst med överpar här. Så mkt draws.

 

Självklart är inte Ak pluss PP enda händerna han höjer med UTG.

 

värför? Att han höjer med fler händer som inehåller ett ess gör väl att bluffen är bättre på K?

 

För att det gör ditt spel/bluff mkt mer trovärdigt.

 

 

Självklart är inte 5:an bästa kortet i leken. Resten fattar jag inte.

 

Jag menar att du kanske inte borde ha följt upp alls på river eller kanske inte alls borde han checkraisat turn med denna brädan.

 

 

 

Bettar jag mindre, säg halvpott kan jag lika gärna be om hans kontonummer :lol: , är mer inne på att överbetta den rivern.

 

stämmer nog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte riktigt förstått när man ska använda river överbet bluffar. men nu förstår jag när det ska användas , det här är ett gyllene tillfälle att överbetta på. Din HD borde innehålla relativt mycket luft här även om linjen absolut stämmer med hur åtminstone jag spelar AK, två par eller set på turn. Ungefär 1,5 pott borde ge han något att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lite och kom fram till att han nog ofta synar turn där när han har något. Däremot så antar jag att han alltid betar turn vad han än har, då kungen är ett sådant givet scarecard för dig (såvida du itne slår den/har den) så turnraisen är nog profitabel i ett vakuum.

För att kunna representera en hand och få honom att vilja lägga så gillar jag nog ett 1300 bet på river. Givetvis finns ju monsterövetbetsall-inen också, men det är kanske att ta i lite väl. Känns som det finns mer värde i en vanlig liten överbet, men är osäker.

 

Tror faktiskt inte att ditt vanliga riverbet är profitabelt där, han kolla nog upp dig där rätt ofta då du (jag antar) skjuter igen med nästan alla bluffar. Är mer för att ge upp eller dra in det stora artilleriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dr Steinberg

 

Bra inlägg:-)

 

I samma stund som jag beta river ångrade jag mig och kom på att, inte bara är överbet ett bra spel här utan det enda spelet bortsett från check. Han kommer liksom inte folda sin kq/ak tillräkligt ofta, att göra den beten jag gör är bara att ge bort pengar. Tror en bet på någonstans mellan $1200-$1400 är perfekt.

 

skalle88

 

Turnspelet är standard för alla händer som slår (eller är) Ak för alla spelare som inte är på level 0 punkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...