Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL-50

6-max

Jag har 50 alla täcker.

Jag har :Jc::Kd: på knappen

Fi minihöjer till 1 UTG+2. Jag synar, och så gör även SB och BB.

Fi verkar inte speciellt bra. Har inte varit inblandad i några stora potter men är ganska loose prf. Han kan ha det mesta utom rent skräp här. SB och BB är rätt nya vid bordet, verkar normala.

Flop :Js::9s::5s:

SB och BB checkar. FI bettar 3, jag miniraisar till 6.

Vet inte vad jag ska göra i den här situationen. Jag miniraisade för jag tänkte att jag jag nog leder mot Fi och för att jag vill att SB och BB ska lägga sig. Tänkte att det är en god chans att jag vinner potten direkt. Ville inte raisa mer för att hålla potten liten. Givetvis lägger jag mig mot motstånd. Var mitt resonemang ok? Brukar sällan miniraisa.

Postad

Hur brukar han betta pre - kan hans miniraise betyda annat än Axs eller lågt par? Jag hade förmodligen foldat, men annars går ju syna och se vad som händer på turn. Oavsett kort på turn hade jag lagt mig mot ett bet till, men hade turn blankat och Fi checkar hade jag nog bettat.

Postad
Hur brukar han betta pre - kan hans miniraise betyda annat än Axs eller lågt par? Jag hade förmodligen foldat, men annars går ju syna och se vad som händer på turn. Oavsett kort på turn hade jag lagt mig mot ett bet till, men hade turn blankat och Fi checkar hade jag nog bettat.

Hans miniraise prf kan betyda det mesta utom rent skräp.