kausti Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Satt å lirade lite omaha nyss. Mest för skojs skull. Om jag inte minns fel är AA + sc en ganska bra hand i omaha PREFLOP? På floppen sen. Vad har han/jag för odds att vinna den handen? Gjorde jag rätt? Jag tycker att jag gör fel på floppen. Va ska han ha lixom? Fi's spel då? Spelar han handen ok? Lär mig lite omaha-taktik nu! Förresten e omaha ett mysko spel... Game # 567921538 - Omaha High Pot Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Akita" Game ended 2007-05-10 16:04:39 GMT+01:00 Players: IRMA (EUR 26,40 in seat 1) MrXomyak (EUR 28,08 in seat 2) Ritsie78 (EUR 10,58 in seat 3) Tilt_Off (EUR 6,77 in seat 4) x-micro (EUR 74,33 in seat 6) Dealer: MrXomyak Small Blind: Ritsie78 (0,10) Big Blind: Tilt_Off (0,20) Tilt_Off was dealt: 6d - Ah - 5d - Ad x-micro Fold IRMA Call (0,20) MrXomyak Fold Ritsie78 Raise (0,30) Tilt_Off Raise (1,20) IRMA Fold Ritsie78 Call (1,00) Flop Td - 3s - Qs Ritsie78 Check Tilt_Off Bet (1,40) Ritsie78 Raise (5,25) Tilt_Off All-In (3,97) Ritsie78 Call (0,12) Turn Td - 3s - Qs - Qc River Td - 3s - Qs - Qc - 8h Ritsie78 shows: Jh - Jd - Kh - 4d (two pairs, queens and jacks) Tilt_Off shows: 6d - Ah - 5d - Ad (two pairs, aces and queens) Tilt_Off wins: EUR 13,09 (with two pairs, aces and queens) Rake: EUR 0,65 Citera
gaffeln Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Fi gör ett bissart dåligt spel. Ditt spel, ja, låt oss kalla det gambling AA+sc är bra, men dina connectors måste vara i följd med essen. Typ AAKJ eller AAJ10 är extremt bra händer. Helt ska de vara i två färger också. Kom ihåg att i omaha håller essen nästan aldrig. Citera
Snabelguy Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Jag tycker att ni båda överspelar era par... Citera
gdaily Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Jag tycker att ni båda överspelar era par... Inte med $6 i stacken. Med djupa stackar är det ett överspel, men nu blir det "stoppa in och hoppas" Citera
Snabelguy Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Inte med $6 i stacken. Med djupa stackar är det ett överspel, men nu blir det "stoppa in och hoppas" jo iofs... dessutom är de bara två i potten. Men ändå. Citera
Maple Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Okej! Din hand, dubbelsuitade ess där sidokorten är connectade är en mycket bra starthand. Din motspelares hand är en ganska hyfsad starthand, men ingen av de händer du gärna vill ha i en reraisad pott då JJxx-KKxx har ganska låg equity mot AAxx. Att din motspelare minraisar preflop ur position innebär om ni andra inte är alltför veka att denne antagligen spelat för mycket Texas och tror att högt par är jättebra. Spelet har en viss merit som pot-sweetener, varför man nu vill spela en så marginell hand ur position i en större pott. Jag tycker din motspelares spel är betydligt bättre på floppen än preflop. Din motspelare antar jag försöker semibluffa sitt stegdrag + backdoor färgdrag med en checkraise där det är meningen att du ska lägga din oförbättrade AAxx. Med tanke på att du redan investerat 40% av din stack så är det väl bara att syna, blunda och hoppas att du drar ut om du ligger efter vilket du nog ganska ofta gör. Din motståndare måste ha en riktigt bra hand för att du inte ska ha pottodds att syna på floppen. Du är en 67%-ig favorit på floppen Du var en 69%-ig favorit preflop Om vi byter din motståndares två hjärter till spader är din motspelare en 57%-ig favorit på floppen. Om din motståndare har monsterhanden Th Jd Qd Kh är din motspelare en 78%-ig favorit på floppen Om din motståndare har den extremt bra handen Ts Jd Ks Qd är din motspelare en 84%-ig favorit på floppen Om din motståndare har toppsetet med exempelvis handen Qh Qd Kh 4d är din motspelare en 86%-ig favorit på floppen En skillnad mot Texas är att open-ended-stegdrag är betydligt sämre Ett tips för att få lite feeling för Omaha är att testa lite olika händer på några olika floppar i en pokeroddscalculator som exempelvis twodimes.net har. Citera
kausti Postad 10 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2007 Att din motspelare minraisar preflop ur position innebär om ni andra inte är alltför veka att denne antagligen spelat för mycket Texas och tror att högt par är jättebra. massa text Jag tror att höga par är jättebra Im still learning... Citera
Recommended Posts