Gå till innehåll

NLT200 bottar upptäckta


heltok

Recommended Posts

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=10298242&an=0&page=0&gonew=1#UNREAD

 

verkar som att det har hittats bottar som plussar på deep stack NL200. om det stämmer så verkar det som utvecklingen gick fortare än många hade räknat med. ni med stora databaser kan ju se om ni hittar något intressant. antar att det är ett rätt stort isberg under toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

meh, oroväckande!

 

Det här är ändå det som känns mest sorgligt i hela skiten:

Full Tilt is listed as a bot safe, detection free site in the instructions on a prominent bot maker's website and has been for a long time. Clearly Full Tilt does not take action and does not care in spite of their claims to the contrary.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom allt ( tog ett tag ) och det ända jag kan säga är WOW.. Jag har tidigare bara skrattat åt trådar om botar, riggade sidor osv.. Men efter att ha läst igenom allt måste jag säga att jag skakar av oro, det känns allt annat än bra detta.. Det som skrämmer mest är att en annan spelare än han som postade tråden och som hade spelat över 30,000 händer mot just dessa 4 först sa att han kunde bevisa att dom visst hade suttit vid samma bord massor av gånger ( jaja tänkte jag då, då kan man avfärda denna tråd också ), Men dra mig baklänges när han återkommer och ber om ursäkt över att han hade fel, han hade nämligen tittat igenom allt och sett att dom ALDRIG hade suttit vid samma bord och då hade han 30k händer på dom :S... Väldigt skrämmande detta

 

P.S Hoppas på respons av någon FTP personal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare bara skrattat åt trådar om botar, riggade sidor osv..
Det är jätteskillnad på bottar och riggade siter. Det första är i princip oundvikligt och det andra är väldigt, väldigt otroligt.

 

Bottar kommer bara att växa samt alltid bli bättre och bättre. De goda nyheterna är att det än så länge inte verkar vara organiserat utan bara lite randomtomtar som kodat ihop egna grejer.

 

Framtidsscenariot är ju bottar i utsträckningen marknaden kan stå ut med, vilket i princip är väldigt många. Samt förstås bottar som samarbetar med varandra och därmed blir totalt oslagbara för icke-samarbetande spelare.

 

För övrigt så har ju siterna inget incitamente att hålla bottar borta i sig. Så länge de inte vinner mycket är de enbart positiva i sig för siten.

 

Deras motiv att hålla bottar borta är enbart om de orsakar spelarflykt i stor skala. Vilket än så länge är väldigt osäkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför gör FTP inget åt det? Fan va skumt..

 

Scaryyyyy

 

de tjänar ju grova pengar på bottarna. varför skulle FTP göra något åt det. isåfall måste de ju erkänna att problemet finns och då slutar hobbyspelarna spela.

 

 

400k datamineade händer på 4 bottar upptäckta. tänk hur många händer som inte datamineats. och hur många bottar som inte upptäckts.

 

säg att det rör sig om 40 bottar som spelat 10miljoner händer. (10% av isberget ovanför ytan, 50% av alla händer datamineade) så snackar i $1M i rake och $350k i rb. inte fy skam det heller. dock tror jag mörkertalet är mycket större än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jätteskillnad på bottar och riggade siter. Det första är i princip oundvikligt och det andra är väldigt, väldigt otroligt.

 

Bottar kommer bara att växa samt alltid bli bättre och bättre. De goda nyheterna är att det än så länge inte verkar vara organiserat utan bara lite randomtomtar som kodat ihop egna grejer.

 

Framtidsscenariot är ju bottar i utsträckningen marknaden kan stå ut med, vilket i princip är väldigt många. Samt förstås bottar som samarbetar med varandra och därmed blir totalt oslagbara för icke-samarbetande spelare.

 

För övrigt så har ju siterna inget incitamente att hålla bottar borta i sig. Så länge de inte vinner mycket är de enbart positiva i sig för siten.

 

Deras motiv att hålla bottar borta är enbart om de orsakar spelarflykt i stor skala. Vilket än så länge är väldigt osäkert.

 

Har inte sagt att det inte är någon skillnad mellan botar och riggade sidor :S, självklart är det de?? Tog bara upp dom som exempel gezz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en snar framtid kommer ju spelet utvecklas till att alla använder bot'ar och då vinner de som helt enkelt har bäst bot'ar istället vem som har bäst pokerhjärna(hjärta).

 

Folk har ju inte tid o grinda hela dagarna, så det passar ju fint för botarna!! :-D

 

Iallafall så tog jag tidigt att beslut om att om jag skall gilla spela poker skall det vara HELT utan hjälpmedel annat än mitt minne o hjärna, jag kör inte ens med PT el. PO....inga odds kalkulatorer heller(de suger ju iofs oxå....).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en snar framtid kommer ju spelet utvecklas till att alla använder bot'ar och då vinner de som helt enkelt har bäst bot'ar istället vem som har bäst pokerhjärna(hjärta).

 

Folk har ju inte tid o grinda hela dagarna, så det passar ju fint för botarna!! :-D

 

Iallafall så tog jag tidigt att beslut om att om jag skall gilla spela poker skall det vara HELT utan hjälpmedel annat än mitt minne o hjärna, jag kör inte ens med PT el. PO....inga odds kalkulatorer heller(de suger ju iofs oxå....).

 

Att ALLA skulle använda botar i framtiden tror jag knappast. Släpps programvaran till allmänheten får sajterna också tillgång till den. Då blir det enkelt att sätta stop för just den boten.

 

Det troliga scenariot är att ett fåtal grupper - nördar med stora programmeringskunskaper, maffian och andra kriminella grupper som har råd att finansiera utvecklingen - kommer att använda botar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt så har ju siterna inget incitamente att hålla bottar borta i sig. Så länge de inte vinner mycket är de enbart positiva i sig för siten.

 

Deras motiv att hålla bottar borta är enbart om de orsakar spelarflykt i stor skala. Vilket än så länge är väldigt osäkert.

 

Visst är det så, företagen tjänar multum på botarna. Integrity of the game är det enda som tar stryk.

 

Därför måste den här typen av nyheter spridas så mycket som möjligt så att det blir kännbart för siten och bad rep om de tillåter eller är slapphänta mot detta. (det förutsätter att man tycker det är dåligt som spelare dvs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahem... bottar har troligen funnits ett väldigt bra tag. Det är dumt att tro något annat. Finns det tillräckligt med pengar att tjäna, kan man räkna med att organiserad brottslighet är där och undersöker på en gång. Säkerheten är fortfarande knuten till ett visst protokoll, och det finns inte många protokoll till dato som inte går att manipulera och/eller knäcka. Det är bara en fråga om intelligens, tid och dedikering.

 

De som kommer på någon bra algoritm och sätter den i verk kommer med all säkerhet inte att springa till närmsta forum och skryta om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir det enkelt att sätta stop för just den boten.
Njae, det som behöver ändras ur botperspektivet är ju interfacet. Vilket alltid är möjligt genom att sätta några kineser att läsa från en skärm till en annan och klicka för 50 spänn i timmen, dagarna i ända.

 

Går det så långt att man måste göra som i backgammon och förbjuda vissa spelarprofiler så är ju spelet i princip redan dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ALLA skulle använda botar i framtiden tror jag knappast. Släpps programvaran till allmänheten får sajterna också tillgång till den. Då blir det enkelt att sätta stop för just den boten.

 

Det troliga scenariot är att ett fåtal grupper - nördar med stora programmeringskunskaper, maffian och andra kriminella grupper som har råd att finansiera utvecklingen - kommer att använda botar.

precis.. eventuellt när en bot inte ger inkomster mer säljs/släpps den, innan de e de ju dumt att ge bort en vinstmaskin om man lyckats programmera en sån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist om det är sant.

 

 

är kanske bara ett gäng nutpeddlers, många spelare är ju faktiskt så förutsägbara på de nivåerna :)

 

 

illavarslande att full tilt ber honom vara tyst tills utredningen är klar också istället för det vanliga försäkrandet om att det är säkert inget men de ska undersöka saken...

kanske jag som läser mellan raderna för mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade i PT om jag hade några stats på bottarna då jag spelat en hel del på Full Tilt innan och sammanlagt var bottarna +$1800 över 1000 händer på NL200 :shock:

 

Hade dock inte varit inblandad i något stor pott mot dom själv men blev otroligt chockad då jag tydligen suttit och spelat över 1000 händer på samma bord som dom. Skrämmande!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar en NL bot? Att dom funkar mot vissa spelare på FL känns logiskt.

Hur bemöter botarna en väldigt varierande spelare? Om jag inte är helt ute och rör så borde man kunna plocka en del pengar av dom om man först inger en falsk bild av sitt spel och sedan blixtbyter taktik om och om igen. Spelar NL botarna ABC poker, klarar dom av avancerade bluffar?

 

Kan inget om hur det funkar men blir nyfiken på hur dom spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar en NL bot? Att dom funkar mot vissa spelare på FL känns logiskt.

Hur bemöter botarna en väldigt varierande spelare? Om jag inte är helt ute och rör så borde man kunna plocka en del pengar av dom om man först inger en falsk bild av sitt spel och sedan blixtbyter taktik om och om igen. Spelar NL botarna ABC poker, klarar dom av avancerade bluffar?

 

Kan inget om hur det funkar men blir nyfiken på hur dom spelar

 

Läs första inlägget i 2+2-tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är stats på de 4 spelarna/bottarna som det gäller: http://img137.imagevenue.com/img.php?image=53950_botsstatsqy1_122_352lo.JPG

 

Statsen är ju misstänkt lika men en kille skriver så här:

 

quote: Nation

 

All,

 

I know chuck, the owner of full_tilting. I hesitated to write anything on the subject because he didn't want to draw more attention, but you guys are harassing him at the tables, so might as well prove you guys wrong instead of ignoring it.

 

Chuck is not using any form of a bot. He plays on full_tilting, and his friends play on the other accounts. They come over, play from the same IP address on different computers, and play exactly the same because they chop up all the profits. They sit next to each other and help each other out with difficult decisions, which is perfectly within the terms and conditions of FTP.

 

They are hard core grinders. They sit there all day to grind low limits and turn a good profit. Because of some player accusing them of being a bot, their accounts were frozen for the past month and a half, and they lost out on all of that potential profit. However, Full Tilt completely exonerated all accounts associated with full_tilting of any wrong doing.

 

Again, they're not bots or anything illegal against Full Tilt's terms and conditions. They are simply dedicated grinders who have developed a preflop and postflop style, and never deviate from it unless they have to adjust. They hammer new players and adjust for the regulars.

 

Now you know why they play so similarly; they play exactly the same. Chuck is a good guy, and to be honest, doesn't even know how to configure his virus protection; I had to do it for him. They play next to each other for motivation and chop up profits to reduce variance. Coming in every day, grinding, and sharing in the highs and lows makes it an enjoyable experience for them and is why they're able to grind for so long every day. It's a couple friends just shooting the shtt and putting a jihad on the 200nl tables.

 

tl;dr: They're not bots and they are acting within Full Tilt's terms and conditions.

 

-nation

 

ps: chuck has requested that his pictures be taken down from this thread, so if one of the Zoo mods could satisfy that request, he'd appreciate it. thanks.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=10298242&page=0&fpart=44&vc=1&nt=43

 

Så än så länge är inte sista ordet sagt men jag hoppas verkligen att Nation talar sanning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar NL botarna ABC poker, klarar dom av avancerade bluffar?

 

Kan inget om hur det funkar men blir nyfiken på hur dom spelar

 

 

Kollade lite i deras HH's och i dom större potterna visade dom oftast riktiga monsterhänder som AA/KK/QQ och träffad AK osv.

 

Dock verkar dom sannerligen kunna göra lite moves då jag hittade denna handen:

 

Seat 1: Kungen18 ($256.10)

Seat 2: jishii ($241.35)

Seat 3: HERO ($206.75)

Seat 4: Gray Fox 17-85 ($106.45)

Seat 5: Narena ($228.10)

Seat 6: LFE888 ($247.80)

Seat 7: HalvSame ($234.45)

Seat 8: Andrew222555 ($214)

Seat 9: mariojr ($199.75) <--- BOT

jishii posts the small blind of $1

sexy_ace posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 8 of SpadesJack of Diamonds

Gray Fox 17-85 calls $2

Narena folds

LFE888 folds

HalvSame folds

Andrew222555 folds

mariojr raises to $10

Kungen18 folds

jishii folds

HERO folds

Gray Fox 17-85 calls $8

*** FLOP *** 3 of DiamondsKing of Spades2 of Diamonds

Gray Fox 17-85 checks

mariojr bets $17

Gray Fox 17-85 calls $17

*** TURN *** 3 of DiamondsKing of Spades2 of DiamondsAce of Spades

Gray Fox 17-85 checks

mariojr has 15 seconds left to act

mariojr bets $30

Gray Fox 17-85 calls $30

*** RIVER *** 3 of DiamondsKing of Spades2 of DiamondsAce of SpadesQueen of Hearts

Gray Fox 17-85 checks

mariojr bets $50

Gray Fox 17-85 calls $49.45, and is all in

Uncalled bet of $0.55 returned to mariojr

*** SHOW DOWN ***

mariojr shows 4 of Diamonds5 of Diamonds (a straight, Five high) :shock: Är väl knappast standard för dom att raisa upp med suited connectors?

Gray Fox 17-85 mucks

mariojr wins the pot ($212.90) with a straight, Five high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...