Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game #1907801435 - (blinds $0.10/$0.25) No Limit Texas Hold'em -

2007/05/08-16:19:52.0 (CST)

Table "Symi (5 max)" (real money) -- Seat 3 is the button

Seat 1: HERO ($31.03 in chips)

Seat 2: Coffe1717 ($34.25 in chips)

Seat 3: Gebel1 ($36.51 in chips)

Seat 4: blunty ($14.02 in chips)

Seat 5: IanL777 ($14.65 in chips)

blunty : Post Small Blind ($0.10)

IanL777 : Post Big Blind ($0.25)

Dealing...

Dealt to HERO [ Kc ][ Kd ]

HERO: Raise ($0.80)

Coffe1717: Fold

Gebel1 : Fold

blunty : Call ($0.70)

IanL777 : Raise ($1.40)

HERO: Raise ($4)

blunty : Fold

IanL777 : Raise ($6.30)

HERO: Raise ($26.23)

IanL777 : Call All-in ($6.70)

*** FLOP *** : [ 4s 9c 2s ]

*** TURN *** : [ 4s 9c 2s ] [ 3d ]

*** RIVER *** : [ 4s 9c 2s 3d ] [ 6c ]

*** SUMMARY ***

Pot: $28.60 | Rake: $1.50

Board: [ 4s 9c 2s 3d 6c ]

HERO bet $31.03, collected $16.38, net -$14.65 (showed hand) [ Kc Kd ] (a

pair of kings)

Coffe1717 didn't bet (folded)

Gebel1 didn't bet (folded)

blunty lost $0.80 (folded)

IanL777 bet $14.65, collected $28.60, net +$13.95 (showed hand) [ Ad Ac ] (a

pair of aces)

Är inte säker på om jag spelade rätt här. Är det rätt att ställa här med KK eller skulle jag ha sett en flopp först? Spelet har varit löst och flera spelare har ofta synat höjningar och sett flopp.

Kom igen nu allihopa! Dumförklara mig ;)

Postad

Tack för svar. Kändes bara som om han verkligen skulle ha AA när jag ställde, men jag antar att man alltid förväntar sig det värsta och när det inträffar så tror man att man gjort fel. Finns det något tydligt läge där man ska lägga KK preflop i shorthandedspel?

Postad
Tack för svar. Kändes bara som om han verkligen skulle ha AA när jag ställde, men jag antar att man alltid förväntar sig det värsta och när det inträffar så tror man att man gjort fel. Finns det något tydligt läge där man ska lägga KK preflop i shorthandedspel?

inget tydligt, men vill en nit stoppa in 200bb pre kan man väl hitta foldknappen.

Postad

Om du är hyfsat säker på att motståndaren bara skulle raisa en re-raise med AA eller KK kan det vara aktuellt att syna bara för ett set eller lägga sig (mot en ordentlig höjning) i en liknande situation men mot en spelare med en ordentlig stack. Personligen tror jag att man förlorar mer pengar än man tjänar på att alltid spela sin KK även när man tydligt känner stanken av ett AA på de låga nivåerna du och jag spelar där många utav spelarna spelar AA (och KK) så väsensskilt från hur de spelar alla andra händer. I just det här fallet tycker jag inte att du hade något direkt alternativ eftersom att du redan hade en så stor del av din effektiva stack i spel.

Jag kan bidra med ett eget exempel på vad jag menar. Nedanstående spel som motståndaren gör tror jag inte att han hade gjort med någon annan hand än AA eller KK. Jag tror således att det hade varit rätt av mig att lägga mig. Någon statistik hade jag inte tillgänglig då poker office inte fungerar för mig för tillfället men så här i efterhand har jag kollat och jag hade 30 händer på honom varav han hade höjt en före floppen och inte reraisat någon. Förmodligen en ganska typiskt fullringspelare på de låga nivåerna dvs enligt min uppfattning en megapassiv synglad typ som nästan aldrig höjer och bara 3-bettar med AA och KK.

Seat 1: tardonk ($50)

Seat 2: svz13 ($38.95)

Seat 3: Dada2512 ($25.70)

Seat 4: FI ($53.60)

Seat 5: HERO ($52)

Seat 6: Backus77 ($31.50)

Seat 7: PocketKing75 ($51.90)

Seat 8: gerrinho83 ($49)

Seat 9: mh540 ($53.45)

HERO posts the small blind of $0.25

Backus77 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Kh Ks]

PocketKing75 folds

gerrinho83 folds

mh540 raises to $2.50

tardonk calls $2.50

svz13 folds

Dada2512 folds

FI raises to $20

HERO raises to $52, and is all in

Backus77 folds

mh540 folds

tardonk folds

otbdave calls $32

HERO shows [Kh Ks]

FI shows [Ac Ah]

*** FLOP *** [4s 8h Ts]

*** TURN *** [4s 8h Ts] [9s]

*** RIVER *** [4s 8h Ts 9s] [3c]

HERO shows a pair of Kings

FI shows a pair of Aces

FI wins the pot ($106.50) with a pair of Aces

FI: phew

Postad

Jag tre och fyrbetar gärna med KK men sen vill jag gärna se en floop och om ett A kommer får man ovärdera.

Tyvärr så är det så att om man har KK och fi har AA så kommer det ofta kosta mycket pengar. Men många fi spelar faktiskt så här med AK AQs och JJ+

För även om du ser en floop och det inte kommer ett A så blir du ofta comittad till potten ändå

Tycker inte du kunde gjort annorlunda med tanke på stackdjupet i denna handen. Mot en motståndare med lika mycket marker som dig hade du kunnat raisa mindre sista raisen och ev syna (om han inte redan då ställer) och sen utvärdera på floop.

KK är både enkelt och svårt på samma gång att spela. Kom bara ihåg att KK (och AA med för den delen) är händer man ofta vinner en liten pott med men förlorar en stor.