Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

GAME #546762566: Texas Hold'em NL $5.00/$10.00 2007-05-08 21:07:46

Table Rimini

Seat 1: chelseano1 ($990.00 in chips)

Seat 2: GloryOfTheShame ($1,129.00 in chips)

Seat 4: Heimdall1987 ($2,149.50 in chips) DEALER

Seat 5: tycon87 ($1,138.00 in chips)

Seat 6: cork4ever ($865.00 in chips)

Seat 7: MakinPaper ($1,087.00 in chips)

Seat 10: jackobogo ($1,350.74 in chips)

tycon87: Post SB $5.00

cork4ever: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Heimdall1987 King of HeartsAce of Diamonds

MakinPaper: Fold

jackobogo: Raise $20.00

chelseano1: Call $20.00

GloryOfTheShame: Fold

Heimdall1987: Raise $60.00

tycon87: Fold

cork4ever: Call $50.00

jackobogo: Raise $130.00

chelseano1: Fold

Heimdall1987: Call $90.00

cork4ever: Call $90.00

*** FLOP *** Ace of Clubs10 of DiamondsQueen of Diamonds

cork4ever: Check

jackobogo: Bet $300.00

Heimdall1987: Call $300.00

cork4ever: Fold

*** TURN *** 5 of Spades

jackobogo: Bet $900.74

Heimdall1987?

Använder mig inte av statistikprogram så inga stats på fi, spelar 8 bord så ingen jätteread. Han har verkat ganska duktig men lite vek postflop så jag har snott några potter från nära inpå handen ovan. Jag känner att han är semitiltad på mig på grund av detta vilket hans konstiga preflopspel, enligt mig, indikerar. Fis HD kan vara precis vad som helst, men AA och QQ känns väl inte så troliga?

Med facit i hand skulle jag slagit om till 80 pre men men.. Kritik på alla gator tack!

Postad

Äh, bara folda och ge honom cred för en hand, allra helst eftersom han nu är vek. Han smäller inte iväg två tunnor med något sämre än AK här. Möjligen något drag, men iom att du har Ad så... FOLD.

Åas känner du av bordsstämningen och inte jag. Tycker det verkar som att du redan har gjort klart att du synade och han visade upp en sämre hand.

Postad
Äh, bara folda och ge honom cred för en hand, allra helst eftersom han nu är vek. Han smäller inte iväg två tunnor med något sämre än AK här. Möjligen något drag, men iom att du har Ad så... FOLD.

Åas känner du av bordsstämningen och inte jag. Tycker det verkar som att du redan har gjort klart att du synade och han visade upp en sämre hand.

håller med!

Postad

Jag förstår inte hur du skulle kunna fortsätta den här handen utan fisknote på fi. Jag menar, vad slår du? Den enda rimliga handen du egentligen slår är AJ. Allt annars är rena bluffar alt. ett färgdrag.

Först och främst som du säger slå upp till 80pre. Sen hade jag som du synat floppbettet då det inte behöver säga ngt alls samt att du har nötrunner runner och outs till stegen. Men när han drar av en till salva på turn då skulle iaf jag ge han credd för en hand, speciellt som han agerar först.

Dock är det alltid svårt att analysera en hand utan reads, då det - iaf för mig spelar stor in på vad jag gör samt vad mina motståndare gör vs mig.

En sak som skulle vara värt att få din synpunkt är på hans raise pre, han dubblar i princip din preraise - 60 till 130... Vad drar du för slutsats av det?

Edit: Såg att du hade kommenterat hans preflopraise lite, men uteckla gärna...

Händer som är rimliga att han har och som har din hand slagen är: AT, AQ, KJ, TT, AA, QQ. Beroende hur fi spelat höga pockets innan pre hade jag inkluderat eller exkluderat AA och QQ ur min HD på han.

Jag ser inte hur syn (med andra ord allin) kan vara EV+ på en motståndare utan read här.

MVH

Tottyville

Postad
Jag förstår inte hur du skulle kunna fortsätta den här handen utan fisknote på fi. Jag menar, vad slår du? Den enda rimliga handen du egentligen slår är AJ. Allt annars är rena bluffar alt. ett färgdrag.

Först och främst som du säger slå upp till 80pre. Sen hade jag som du synat floppbettet då det inte behöver säga ngt alls samt att du har nötrunner runner och outs till stegen. Men när han drar av en till salva på turn då skulle iaf jag ge han credd för en hand, speciellt som han agerar först.

Dock är det alltid svårt att analysera en hand utan reads, då det - iaf för mig spelar stor in på vad jag gör samt vad mina motståndare gör vs mig.

En sak som skulle vara värt att få din synpunkt är på hans raise pre, han dubblar i princip din preraise - 60 till 130... Vad drar du för slutsats av det?

Edit: Såg att du hade kommenterat hans preflopraise lite, men uteckla gärna...

Händer som är rimliga att han har och som har din hand slagen är: AT, AQ, KJ, TT, AA, QQ. Beroende hur fi spelat höga pockets innan pre hade jag inkluderat eller exkluderat AA och QQ ur min HD på han.

Jag ser inte hur syn (med andra ord allin) kan vara EV+ på en motståndare utan read här.

MVH

Tottyville

Funderingarna kring preflopspelet bygger en del kring först och främst limphöjningen, en grej som inte är supervanlig på NL1000, speciellt endast en dubbling av höjningen med två andra spelare med i potten. Har han en mycket stark hand bör han vilja isolera sig mot en spelare och därför limphöja betydligt mer. Eftersom jag har reraisat bort honom i två stora potter nyligen fick jag känslan att detta preflopspel kunde tyda på tilt. Har inte se honom gå till showdown med höga pockets tidigare. Självklart är folden given utan reads och det är svårt att förmedla readsen och bordsstämningen över en handanalys.

Tack för ditt svar!