Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

Plz liksom. Första dagen jag lirar ordentligt på länge nu, om än bara en timme. Värmer upp lite inför den riktiga grinden som börjar igen imorgon. Det gick ju bra, ett tag :D Var 600+ när KK vs AA tittade fram, självklart när jag dessutom trebettat bordet kanske 3 ggr på 7-8 händer, och sedan den här:

 

 

Stället turn e väl ok? Känns som att det blir svårt att få betalt av AQ som det är, och bättre händer betalar jag ju av, så jag försöker få det att se ut som ett desperat lite överpottställ. Självklart har han hittat AA :shock:

 

Seat 1: Collector88 ($228.80 in chips)

Seat 3: FScottFitzgerald ($448.00 in chips)

Seat 5: cedarred ($411.10 in chips)

Seat 6: Hero ($400.30 in chips)

Seat 8: pawrora ($106.18 in chips) DEALER

Seat 10: Hauen2 ($396.00 in chips)

Hauen2: Post SB $2.00

Collector88: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to FScottFitzgerald Ace of SpadesAce of Clubs

Dealt to Hero King of HeartsAce of Hearts

FScottFitzgerald: Raise $16.00

cedarred: Fold

Hero: Raise $48.00

pawrora: Fold

Hauen2: Fold

Collector88: Fold

FScottFitzgerald: Call $32.00

*** FLOP *** Ace of Diamonds3 of DiamondsKing of Clubs

FScottFitzgerald: Check

Hero: Bet $80.00

FScottFitzgerald: Call $80.00

*** TURN *** 8 of Spades

FScottFitzgerald: Check

Hero: Bet $272.30

FScottFitzgerald: Call $272.30

*** RIVER *** 9 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $803.60 Rake $3.00

FScottFitzgerald: wins $803.60

 

 

Rök 800 på de två setupsen. Hade varit snyggt + utan dem men slutar nu +- o det e jag duktigt nöjd med! Positivt är att jag inte ens blev upprörd över utdragningarna. Mer så! Måste hålla mig lika cool som mr BT 8-) Min tur kommer väl, någon gång. Byter site den 1e Juni. Litar på rigg då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har så fullt upp med att supa skallen av mig som nybliven singel att det blir oerhört lite poker trots att skolan e slut.

 

Finns så mkt annat än pengar o poker att prioritera här i livet, men min tid kommer väl. Ska nog försöka klämma in ett par händer ikväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅT helvete med mitt ex. Hur svårt ska det vara att lämna mig ifred? I fredags bad hon mig dra åt helvete och idag är hon tillbaka och ska vänta hela livet på mig. Fattar inte vad jag ska behöva göra för att hon bara ska låta mig vara ifred. Är jag för taskig kommer hon seriöst ta självmord. Det mesta har skitit sig i hennes liv på sistonde, o hon e sjukt ostabil.

 

Ingen poker än på ett tag som sagt. Tiltad utan att ens spela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såååja!

 

Börjar med att lira 2 HU sngs mot Theelch här på forumet. Som väntat blev det 2-0 till mig. Hur ska det gå att förlora mot en sån fisk? ;) Nåja, riggen kändes rätt o jag testade lite CG. Lirade 30/25/3.5 o fick fina kort, och drog in en nätt summa av 3 inköp över 300 händer.

 

Tyvärr var det NL200 jag spelade, men äh. Ska få bort resultatfokuseringen o spela bra istället.

 

Ikväll blir det supa minsann! Hejsvejs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiiiiittråkig session nu verkligen. Började lysande o jag plockade 1 inköp med AA vs bluff, men sen vände det mest neråt. Slutar bara 100 back dock så ska väl inte whina allt för mkt dock. Tröttnade snabbt på att spela, men hängde kvar ett tag. Blev 740 händer totalt med statsen 21.5/17/2.6. Var ganska kall överlag.

 

Ett par händer iaf:

 

Ruskigt osäker på linje i den här handen. Ingen som helst read på FI typ. Verkade väl lite fiskig kanske men itne spelat mkt. Pre och flop e ju inget att diskutera. Turn blir det intressant. Vi får väl anta att han har överpar. Rätt att ta check? Check check, och sen bet river, är väl generellt hur det ser ut i den här handen.

 

Nåja, jag checkar, han bettar, jag callar. Ganska standard IMO. Raise lär va värdelöst?

 

River är också intressant. Att checka är väl egentligen jättedåligt? Han lär bara betta ut händer som slår mig? Hur mkt lägger vi in? Lägg märke till att han har 300$ i stacken och jag täcker. Han bettar iaf ut. Ingen ide att reraisa all in för 100$ till här va? Han kommer ju iofs vara tvingad att calla med överpar om han nu hade det. Jag har spelat handen med blixtcall turn och blixtcheck river, så det är väl något som kanske skulle kunna tyda på ett överpar hos honom. AA känns väl troligast då.

 

Seat 1: UNCLENESH ($293.86 in chips)

Seat 3: MMunk3 ($377.50 in chips)

Seat 5: achillesNBG ($52.60 in chips)

Seat 6: bruce83 ($64.70 in chips) DEALER

Seat 8: AngSoze ($201.00 in chips)

Seat 10: Hero ($297.65 in chips)

AngSoze: Post SB $1.00

Hero: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 10 of SpadesQueen of Spades

UNCLENESH: Call $2.00

MMunk3: Fold

achillesNBG: Call $2.00

bruce83: Fold

AngSoze: Fold

Hero: Raise $11.00

UNCLENESH: Raise $22.00

achillesNBG: Fold

Hero: Call $11.00

*** FLOP *** 4 of Diamonds6 of HeartsQueen of Clubs

Hero: Check

UNCLENESH: Bet $26.00

Hero: Call $26.00

*** TURN *** Queen of Hearts

Hero: Check

UNCLENESH: Bet $54.00

Hero: Call $54.00

*** RIVER *** 7 of Spades

Hero: Check

UNCLENESH: Bet $86.00

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpar UTG och sen miniraise. Tror han är stark här och känner du att han blir tvingad att syna med överpar på rivern så hade jag (som spelat) raisat honom all in på rivern o hoppats på att han viker upp AA/KK. Bättre Q lär väl va ganska otrolig här. Risk för 44/66/77 finns ju också men hade smackat in degen på rivern ändå eftersom jag kallt hade satt honom på AA/KK :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju verkligen ut som AA/KK. Skulle kunna vara AK, men den sannorlikheten minskar väl när han småbettar flop och turn.

 

En bättre Q känns ju otroligt konstigt (såvida du inte har note "knäppskalle") på fi.

 

44/66/77 Han lär väl bara ha detta om han misclickminreraisat preflop.

 

Jag checkraisar all-in på rivern. Är jag het så har jag rätt och fi synar med överpar eller tom mellanhögaparen TT, JJ. Är jag kall så slänger fi upp en random Qx där X antingen är högre än min T eller så har han kåkat med nån mupphand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju verkligen ut som AA/KK. Skulle kunna vara AK, men den sannorlikheten minskar väl när han småbettar flop och turn.

 

En bättre Q känns ju otroligt konstigt (såvida du inte har note "knäppskalle") på fi.

 

44/66/77 Han lär väl bara ha detta om han misclickminreraisat preflop.

 

Jag checkraisar all-in på rivern. Är jag het så har jag rätt och fi synar med överpar eller tom mellanhögaparen TT, JJ. Är jag kall så slänger fi upp en random Qx där X antingen är högre än min T eller så har han kåkat med nån mupphand.

 

Mmm, tänkte också på TT/JJ, skulle inte bli jätteförvånad om fi skulle vika upp nån utav dom. Inte så troligt men heller inte otroligt. Man har ju sett det mesta på NL $200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delar era tankar efter handen, och tycker jag borde ställt. Hans spel ser bara så sjukt mkt ut som AA.

 

Detta var också vad han vek upp när jag bara synade.

 

Ikväll lär det bli lite lir. Förmodligen NL400. Satt uppe till 05 inatt o kollade på hockeyn med några polare. Sjukt najs självmål för er som inte sett det. Kolla sporten ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en minisession på 200 NL400 händer innan träningen. Backade lite. Torskade en coinflip om 400$ där jag tyckte jag läste honom fint med tanke på att jag redan stoppat in 50$, o skulle calla 150. Han visade AK mot mina 88 o klonkade K.

 

Småsjukt att den tightpassivaste fisken ska folda mot AA, JJ, AKträff o.s.v, men sen ställa för 2xpott turn när jag har lägstapar+färgdrag :( Han limpar varje hand och foldar oftast mot raise, och bettar typ 0%

 

Mer lir ikväll! Ledig imorgon =]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss avslutat en äckligt tråkig värdelös NL400 session som trots allt slutar +-0, men jag är besviken på många sätt och vis.

 

Spelade inte alls min aggropoker, utan något mellanting mellan aggro och min förra stil.

 

Gjorde några riktigt fiskiga moves av sådan sort jag märkt är luckor hos mig.

 

Squeezade en fiskig lirare vilket sedan blev dyrt.

 

Sen sånt där man inte kan rå över med att det mesta var riktigt feltajmat bara. Väl mkt drag fick fisken sätta också. Tog iaf ett par fina potter så som sagt, gick inte back iaf. Men med starten jag fick borde jag varit på +, och som det är nu blev jag bara trött av en session lågvarianspoker av riktigt grindigt tråkigt stuk. Ska analysera lite spel o kolla någon CR film nu.

 

Tung beat när mina aktier backade genomsnitt 5% idag. Någon var ner hela 8% :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar mig en kraftig uppgång imorgon , dina 5% hämtar vi in innan lunch... Men om du ska ha pengarna inom 2-3 år så kan du nog välja att försöka sätta i stabilare innehav än aktier. Känns som större nedgången är på G....

 

SEB A kommer vara upp 4% imorgon =) bara in o tanka vid 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkig session igen. La ner efter 50 min. +-0 tillslut. Hände inte alls mkt och det enda var väl att jag råkade raisa lite för mkt med ett fyrtal så han stekfoldade tiden ut. Skulle bettat 30 mindre typ.

 

Ska överge ipoker ett tag. Så sjukt tight och äckligt mkt grinders som spelar på samma deal. Kan lika gärna lira ongame med 35%. En fredagkväll/natt ska det inte se ut som förmiddag typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en rätt lång nattsession nu. Iaf 2h+. 1053 händer blev det på ongame, med statsen 20/15.7/2.8. Lite tight men ok med tanke på det lite fiskigare o slaskigare nattspelet.

 

Gjorde några riktiga tabbar som man bara inte ska göra. Räddades av två fina fiskar, samt en AA vs KK. Satt fint. Blev lite mindre än ett inköp + tillslut. NL400 då.

 

En hand jag funderar lite över:

 

Lägger ut hela handen för er utom resultatet, så får ni säga vad ni tycker. Vad sätter ni honom på och vad tkr ni om mitt spel? Har ingen som helst read på FI, men brädan är mkt dragvänlig, och inför rivern har jag damer och kanske knektar som outs, ifall jag ligger efter. Hans pottbet turn tyder väl egentligen på att han vill skydda sig mot en dam hos mig, eller att han har den själv. Med tanke att jag blockerar en kung, har stegdrag, samt att flushdraget ligger ute tkr jag det är en solklar call här. River träffar jag trissen, o han stekbettar 200. Jag är tvungen att calla efter tankarna tidigare eller?

 

Seat 1: AleXXtremeX ($380.50 in chips)

Seat 3: bate_nasko ($598.15 in chips)

Seat 4: mrkalas ($412.20 in chips)

Seat 8: Hero [ King of Spades,Jack of Diamonds ] ($469.90 in chips)

Seat 10: czallin ($389.10 in chips)

ANTES/BLINDS

AleXXtremeX posts blind ($2), bate_nasko posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

mrkalas folds, Hero bets $16, czallin calls $16, AleXXtremeX folds, bate_nasko folds.

 

FLOP [board cards 9 of Spades,10 of Clubs,Jack of Spades ]

Hero bets $33, czallin calls $33.

 

TURN [board cards 9 of Spades,10 of Clubs,Jack of Spades,4 of Clubs ]

Hero checks, czallin bets $100, Hero calls $100.

 

RIVER [board cards 9 of Spades,10 of Clubs,Jack of Spades,4 of Clubs,Jack of Clubs ]

Hero checks, czallin bets $200, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Relativt enkel call på rivern tycker jag. Inga drag satt och du har inducerat misslyckad CB samt även visat svaghet på rivern. Tror fi betar med det mesta där faktist. Visst han kan ha lite vad som men du har topptriss gk.

 

Den stora frågan i denna handen är enligt mig varför du inte följer upp turn med en 2nd barrel. Brädan är ju überdragig och turn blankar. Skjut igen! Straffa drag och kolla var du står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vidare start på dagen. Första handen ryker ett inköp på detta vis. Tänkte inte över huvud taget. Körde "Jag är committad KÖÖÖÖR" typ. Sen hade jag ju faktiskt 3 outs fler än jag trodde. Men fortf, generellt bör den ligga?

 

Sen fortsatt det bara o jag fick inte ordentligt betalt en enda hand, och åkte dit med set vs floppad färg för ett halvt inköp. Gjorde en del dåliga spel, får komma igen ikväll. 700 back.

 

 

Här är handen:

 

Seat 1: The Foolish ($623.90 in chips)

Seat 3: nickname157 ($417.00 in chips)

Seat 7: 101flash ($330.10 in chips)

Seat 9: Hero [ 4 of Clubs,5 of Hearts ] ($400.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

The Foolish bets $15, nickname157 folds, 101flash calls $15, Hero bets $48, The Foolish calls $37, 101flash folds.

 

FLOP [board cards 3 of Spades,9 of Diamonds,2 of Hearts ]

Hero bets $85, The Foolish bets $571.90 and is all-in, Hero calls $263 and is all-in.

 

TURN [board cards 3 of Spades,9 of Diamonds,2 of Hearts,4 of Spades ]

 

RIVER [board cards 3 of Spades,9 of Diamonds,2 of Hearts,4 of Spades,Jack of Clubs ]

 

SHOWDOWN

The Foolish shows [ 4 of Hearts,4 of Diamonds ]

Hero shows [ 4 of Clubs,5 of Hearts ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betout or check? FI lirar 48/32/2.2 över 120 händer.

 

Seat 2: Bjutikwuin ($993.70 in chips)

Seat 3: ori_ ($1,078.75 in chips)

Seat 5: suurholkeri ($354.00 in chips)

Seat 9: Hero [ Ace of Diamonds,Ace of Spades ] ($404.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), Bjutikwuin posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

ori_ folds, suurholkeri folds, Hero bets $14, Bjutikwuin bets $40, Hero calls $28.

 

FLOP [board cards 4 of Clubs,7 of Spades,King of Diamonds ]

Hero checks, Bjutikwuin bets $30, Hero bets $88, Bjutikwuin calls $58.

 

TURN [board cards 4 of Clubs,7 of Spades,King of Diamonds,5 of Hearts ]

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog valt att slå om på turn, fi har nog bara två outs på den brädan så inte farligt att släppa frikort på floppen. Dina AA är väl maskerade med tanke på preflopspelet. Som spelat så hade jag betat ut turn, inget kul om ett fjärde kort till stegen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade check-call flopp för att sedan gå för check-raise på turn. Funkar mot fi som gillar att beta och dessa stackdjup är bra.

 

Som spelat däremot och som svar på din fråga angående leda ut turn eller ej så hade jag betat ut turn eftersom jag inte vill se ett fjärde kort till stegen på river.

 

Hade du haft en starkare hand (läs set/stege på denna bräda) så kan man göra ett spel som sätter griller i huvvet på de flesta spelare och det är att beta typ 1/5 av potten på turn och hoppas på omslag. Slår fi om är han så gott som comittad och du kan pusha. Har provat några gånger med bra resultat. Synar de bara din lilla bet (vilket är lite "tråkigt" då du vill ha omslag) så lär du få betalt för värdebet på river av ren nyfikenhet/irritation/förrvirring :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okidoki tack för analysen draft.

 

Spelade en till session nu lite tidigare och det gick riktigt fint! 700 backet tog jag in och plussade sedan 565$ utöver det! Alltså + 1265$ på inte allt för många händer. 40 min spel kanske.

 

Höll bra aggression och hade lite flyt, så nu kan jag inte whina på ett tag. Den ena var iofs inte mer än rätt, eftersom jag var upp mot en fisk, som lyckats klonka tvåpar turn mot mina AA.

 

Ett par händer:

 

Hand 1:

 

FI verkar vara regular med statsen 26/9/1.6. Troligast känns nog set, men även olika sorters färgdrag. Svårt att se henne reraisa såhär med AQ o AJ så att calla för att inte skrämma iväg dessa känns rätt meningslöst. Särskilt med tanke på att jag kommer vara först att agera turn. Hmm. Blir inte klok alltså. Att folda rakt av flopp känns avlägset, medan att bara calla gör det likaså med tanke på situationen turn, men det kanske e bäst ändå? Sen har vi ju det tredje alternativet reraise igen.

 

Vad säger ni?

Seat 3: lo0l ($421.60 in chips)

Seat 5: Mr_Regista ($317.80 in chips)

Seat 8: 5-4fishing ($400.00 in chips)

Seat 9: Hero [ Ace of Diamonds,King of Spades ] ($817.50 in chips)

Seat 10: jossan85 ($410.00 in chips)

ANTES/BLINDS

lo0l posts blind ($2), Mr_Regista posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

5-4fishing folds, Hero bets $16, jossan85 calls $16, lo0l calls $14, Mr_Regista folds.

 

FLOP [board cards Ace of Clubs,2 of Clubs,3 of Diamonds ]

lo0l checks, Hero bets $40, jossan85 bets $110, lo0l folds, Hero ?

 

Hand 2:

 

Jag har fått uppfattningen om FI som en ganska limpig snubbe som inte bettar allt för mkt själv. 34/10/1 i stats bekräftar det. Detta gör att jag borde ha mkt respekt för hans riverbet och folda? Hade inte Q kommit river tkr jag en call kan kännas bättre, men inte nu. What say you?

Seat 2: SpadeNeuterU ($453.00 in chips)

Seat 3: Hero [ King of Diamonds,Jack of Diamonds ] ($394.00 in chips)

Seat 7: nonopok1 ($836.55 in chips)

Seat 9: mrkalas ($275.90 in chips)

Seat 10: handicap1982 ($208.25 in chips)

ANTES/BLINDS

mrkalas posts blind ($2), handicap1982 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

SpadeNeuterU bets $15, Hero calls $15, nonopok1 folds, mrkalas calls $13, handicap1982 folds.

 

FLOP [board cards 8 of Diamonds,8 of Hearts,King of Spades ]

mrkalas checks, SpadeNeuterU checks, Hero checks.

 

TURN [board cards 8 of Diamonds,8 of Hearts,King of Spades,Jack of Spades ]

mrkalas bets $35, SpadeNeuterU folds, Hero calls $35.

 

RIVER [board cards 8 of Diamonds,8 of Hearts,King of Spades,Jack of Spades,Queen of Hearts ]

mrkalas bets $99, Hero ??

 

Hand 3:

Samma FI som översta handen. Detta hände före den handen btw. Love/hate?

Seat 2: SpadeNeuterU ($441.40 in chips)

Seat 3: Hero [ QS,AD ] ($396.00 in chips)

Seat 7: nonopok1 ($845.65 in chips)

Seat 8: jossan85 ($398.00 in chips)

Seat 10: handicap1982 ($200.25 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), nonopok1 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

jossan85 bets $16, handicap1982 folds, SpadeNeuterU folds, Hero bets $46, nonopok1 folds, jossan85 calls $32.

 

FLOP [board cards 6S,3D,AH ]

Hero checks, jossan85 bets $85, Hero calls $85.

 

TURN [board cards 6S,3D,AH,5D ]

Hero checks, jossan85 bets $140, Hero bets $263 and is all-in

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...