Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

har nyss börjat lira igen efter en dålig vinter. Funderade idag på om jag var lite för vek för att lira SH efter att jag kommit tillbaka och kollade upp lite statestik (den enda jag har tillgång till)

Jag spelar NL50 och lite NL100 ibland,

1000 hands played and saw flop:

- 43 times out of 180 while in small blind (23%)

- 89 times out of 179 while in big blind (49%)

- 82 times out of 641 in other positions (12%)

- a total of 214 times out of 1000 (21%)

Pots won at showdown - 27 out of 45 (60%)

Pots won without showdown - 128

Jag vet att det bara är 1000 händer men det känns som det representerar mitt spel ganska bra. Kan man se på denna statestiken om jag borde flytta till fullring istället eller kan man sitta kvar och grinda på 6-manna.

Tack.

Postad
Hej,

har nyss börjat lira igen efter en dålig vinter. Funderade idag på om jag var lite för vek för att lira SH efter att jag kommit tillbaka och kollade upp lite statestik (den enda jag har tillgång till)

Jag spelar NL50 och lite NL100 ibland,

1000 hands played and saw flop:

- 43 times out of 180 while in small blind (23%)

- 89 times out of 179 while in big blind (49%)

- 82 times out of 641 in other positions (12%)

- a total of 214 times out of 1000 (21%)

Pots won at showdown - 27 out of 45 (60%)

Pots won without showdown - 128

Jag vet att det bara är 1000 händer men det känns som det representerar mitt spel ganska bra. Kan man se på denna statestiken om jag borde flytta till fullring istället eller kan man sitta kvar och grinda på 6-manna.

Tack.

Byt till fullring och gå upp i antal bord.

Postad

men lägg av.

enda som blir mer komplicerat är väl riktigt långt ned där man är 5 i varje pott då kanske.

De kanske blir mer komplicerade pga antalet i potten på FR men du ställs mot FLER komplicerade beslut i sh.

Postad

Enligt mig är då sh mer komplicerat. Jag spelar själv fullring men det är ganska mekaniskt spel där tycker jag. Jag funderar på att byta till sh eftersom jag tror att det kan vara bättre om man vill lära sig spela poker nån gång :lol:

Postad

Enligt mig är då sh mer komplicerat. Jag spelar själv fullring men det är ganska mekaniskt spel där tycker jag. Jag funderar på att byta till sh eftersom jag tror att det kan vara bättre om man vill lära sig spela poker nån gång :lol: