Gå till innehåll

Jag som BB sent i turre, syna eller inte syna preflop


Recommended Posts

Blinds 600-1200

 

5 (Button) Button (22095)

6 Small Blind (54989.67)

7 Hero (34155)

8 Seat 8 (8102.5)

10 Seat 10 (18430)

1 Seat 1 (14560)

2 Seat 2 (10830)

4 Seat 4 (22530)

 

Preflop: Hero is in seat 7 with Tclub.gif Tspade.gif

Seat 8 moves all-in for 8102.5, 3 folds, Seat 4 calls 8102.5, sen folda 2st fram till mig.....

 

Vad ska jag göra här.

Är ca 45kvar och bara finalbord som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold.

Kan dock säga att just TT är min nemesis så jag har inget svårt att lägga bort den men någon av Fi lär ha en bättre hand. Skulle du nu ha bäst starthand är det ändå inte kul att gå upp med TT mot två stycken Fi.

 

Mmmm, fold.

 

Men har vi bäst starthand är det MYCKET fördelaktigt att gå upp mot två motståndare, så vida det inte finns en vardera av AKQJ ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, fold.

 

Men har vi bäst starthand är det MYCKET fördelaktigt att gå upp mot två motståndare, så vida det inte finns en vardera av AKQJ ute.

 

Jag är ingen matematiker så vad som är mycket fördelaktigt eller inte låter jag andra avgöra. För mig är TT mot två okända händer INTE ett bra läge att gå upp mot om jag helst vill komma till finalbordet. En förlust skulle innebära en förbaskat svag stapel och rätt desperat spel. Den stacken jag har kvar kan jag använda att stjäla blinds och höja med och ända ha påtryckningsmedel kvar.

 

Jag foldar med vetskap om att det kommer att komma ett bättre läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äntligen ska man få pota ett svar som inte innehåller en självklar pass:lol:

 

tycker att det marginellt lutar åt att pusha faktiskt.

 

fi 1 e ju rätt desperat å bör ha en mkt bred HD. dock så e min erfarenhet astt folk har en lite tihtare image än vad som e vettigt.

så om vi gissar på ett ganska tight val dvs, AA-55, alla händer som innehåller 2 kort 10 eller högre + 109s-78s, A9-A2 (just på A e min känsla att folk av nån besynerlig anledning e lite lösare).

så honom bör vi ha en bit över 60% på, å e han rätt bra å inser sitt prekära läge så har vi nog lite till.

 

så den mer svåra fi2 som bara synar. Vilket ju e ett rätt tomtigt spel om man inte vill trappa med AA-KK som ju e ok. Men folk e ju tomtar så det e troligare att det e nått annat

men såklart en stor risk för KK-AA, men en något minskad risk för QQ-JJ (då dessa bör pushas). vi gissar på 20-25% på AA-KK och 5-10% på QQ-JJ = tot 25-35% på överpar.

alternativet är att han har en svagare hand som han tänker passa om nån annan visar styrka, alternativt en svagare hand som han inte tänkt efter vad han ska göra med om nån annan pushar.

Enda handen som han nästan säkert kommer syna med är AK men den har ju minskat i trolighet precis som QQ-JJ då den borde pushats.

så om vi sätter övrig HD som AQ-A10, KQ-KJ, 1010-55 å han kommer passa dessa 50% av gångerna (tror oftast fi passar dessa mer bizzart nog, men mer troligt med de små paren än 2 överkort till oss så 50% känns som ett bra räkneexempel.)

sen kan vi ta 5% på AK å tänka oss att han alltid synar med det, samt 5% för övriga händer som han alltid kommer passa.

 

Detta ger att vi i ca 35% av fallen kommer få spela en hu-pott för en 1/4 del av vår stack där det e massa döda pengar å vi kan öka på den med 50% å där vi är hyfsat klar favorit.

I 30% av fallen kommer vi att spela en 3 vägspott för 3/4 av vår stack där vi har typ 17-18% för huvudpott å bara 20% för den viktiga sidopotten

å i 35% av fallen kommer vi att spela en 3 vägspott för 3/4 delar av vår stack och där vi kommer att ha riktigt goda pottodds för att spela både i huvudpott och sidopott

 

alltså borde det bli en push om än rätt marginellt (dessutom finns det ju ca2% chans att blindarna vaknar upp med en monster de tänker spela:-D )

men eftersom det e en stor risk å pottodds inte e allt i tävlingar så e det ju ingern katastrof och passa om förutsättningarna för att plocka marker senare med ännu bättre odds finns.

ett + för push är dock att vi e kvar med en inte alltför liten stack om vi skulle åka på pumpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(dessutom finns det ju ca2% chans att blindarna vaknar upp med en monster de tänker spela:-D )

 

 

Hero är ju BB så det problemet finns inte.

 

Vad är medelstack? Ligger du långt efter den eller är du klart över den? Med 17-18M i stacken så är det ju läge för att öppna upp spelet en aning. Dock som psykologas skriver har folk en förkärlek att stoppa in med allehanda Ax när de är korta. Synen från Fi2 är ju lite scary men bägge kan ju ha typ PP. Syn och hoppas på nercheck av Fi2 är väl inte så lockande, så trots allt så foldar jag oxå denna, tror jag. Lite read beroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slutat spela på Internet som psykologas säger. För att ha det spelet måste jag ha mycket mer i marker. Och visst, vi är kvar om vi loosar men att det inte skulle vara med en "inte allt för liten stack" håller jag rakt inte med om.

Finns bara utrymme för ett move och det måste ske ganska så snart.

Nej, usch, jag lägger TT i detta läget. Som sagt, har fått på pumpen alldeles för många gånger med och mot TT... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt agerande i detta läge beror väldigt mycket på vad jag tror mig veta om Seat 4. Är han åt det vekare hållet eller tomte så pushar jag. Uppfattar jag honom som trappy eller renodlat TAG, eller om jag av någon anledning inte har någon read alls, så viker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkter och diskussion.

 

Hur slutade handen:

Det visade sig att oppsen hade: UTG A9off och synaren AQoff.

Floppen vart KJx, turn x och river x.. AQ vann.

 

Jag hade synat UTG om han inte vart synad av Seat 4.

Trodde ju att jag hade 3-4 överkort emot, eller ett högre par (från seat 4).

Kände att jag hade bättre läge senare (det fick jag aldrig och bustade som 34).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...