MR_Jimmy Postad 5 Maj , 2007 Rapport Share Postad 5 Maj , 2007 ** Game ID 1365614771 starting - 2007-05-05 16:19:17 ** San Sebastian [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - GuruDev sitting in seat 1 with $14.84 - Sir_Gary sitting in seat 2 with $211.34 [Dealer] - perepant sitting in seat 3 with $98.32 - progre sitting in seat 4 with $99.00 - nouic sitting in seat 5 with $97.65 - MR_Jimmy sitting in seat 6 with $229.07 perepant posted the small blind - $0.50 progre posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to MR_Jimmy: , nouic folded MR_Jimmy raised - $4.00 GuruDev called - $4.00 Sir_Gary raised - $17.50 perepant folded progre folded MR_Jimmy raised - $58.00 GuruDev went all-in - $10.84 Sir_Gary called - $58.00 ** Dealing the flop: , , MR_Jimmy bet - $80.00 Sir_Gary called - $80.00 ** Dealing the turn: MR_Jimmy went all-in - $91.07 Sir_Gary went all-in - $73.34 Hade varit intressant och höra era kommentarer på spelet på preflop, flop och turn. Sir_Gary har varit hyffast solid, shortstacken vet jag inte så mkt om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 5 Maj , 2007 Rapport Share Postad 5 Maj , 2007 Om spelet preflop är bra eller dåligt, beror ju på hur du spelar andra händer förutom AA och KK. Om du inte 4-betar med några andra händer än AA och KK så tycker jag preflop spelet är brutalt dåligt. Vilka händer som du får syn av, slår du med KK om du 4-betar preflop, och inte brukar göra det med särskilt ofta? Om du nu har fått syn av 1010, JJ eller QQ, så kommer du också antagligen få syn på floppen, så där är det bara att skjuta igen om du nu tror att du får syn av de händerna preflop, vilket jag inte är så säker på att du får. Sen kommer det ett A på turn. Vi förutsätter nu att du brukar 4-beta med ganska många händer, annars är som sagt preflopspelet dåligt, och då är det det som ska rättas till först för att slippa jobbiga situationer. Om du 4-betar preflop med händer som AK kommer du också att fortsättningsbeta med dem på floppen och därför synar han med sina 10or Jar och Qer förutsatt att du brukar 4-beta med AK. Men vilka händer som du slår kommer han att syna med på turn? Han kommer ju inte syna med QQ, JJ eller 1010 om han är solid, jag tolkar det som att du anser att solid och tag är ungefär samma sak. Så jag ställer mig lite frågande till vad du vill få ut av din all in på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 5 Maj , 2007 Rapport Share Postad 5 Maj , 2007 Du ser inga problem med att spela för stacks med KK 200bb djupt mot denna fi? Tycker jag anar lite spew i denna hand, skulle försöka hålla ner potten lite om fi är solid, om inte du har värsta vilda-västern imagen dvs och han betalar av med allt möjligt. Syna 3 bettat pre och sen check-syna floppen tycker jag nog ger bra värde eftersom du underreppar din hand vilket ofta är bra mot TAGs som kan köra på ordentligt med överpar ibland om de tror du drar eller har ett lägre par, dessutom finns det ganska få scarecards förutom spader (nu kom ju dock ett sånt kort på turn men det är ju bara otur), jag skulle inte bli så ledsen om actionen dog ner på turn när man sitter OOP djupt i en medelstor pott mot solid fi heller. Har du 4 bettat nåt tidigare och har du visat ner nån sån hand? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts