Gå till innehåll

MooSys@NL200-400$@Ipoker


TheMooSe

Recommended Posts

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagens grind slutade 200$ upp! =)

 

Här är några händer från dagens grind.

 

GAME #557129187: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-05-22 17:27:56

Table Arias

Seat 1: womac1 ($198.70 in chips)

Seat 2: drjoe09 ($44.70 in chips)

Seat 3: jfishy ($225.10 in chips)

Seat 4: EisAmStiel ($219.75 in chips) DEALER

Seat 5: MooSys ($188.75 in chips)

Seat 6: rellor ($28.10 in chips)

Seat 7: nobby32 ($226.55 in chips)

Seat 8: expekt130666 ($33.20 in chips)

Seat 9: ferdousi ($204.05 in chips)

Seat 10: glazze123 ($44.35 in chips)

MooSys: Post SB $1.00

rellor: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MooSys King of SpadesKing of Hearts

Dealt to EisAmStiel 5 of Diamonds5 of Clubs

nobby32: Fold

expekt130666: Fold

ferdousi: Fold

glazze123: Fold

womac1: Fold

drjoe09: Fold

jfishy: Fold

EisAmStiel: Call $2.00

MooSys: Raise $6.00

rellor: Fold

EisAmStiel: Call $5.00

*** FLOP *** 5 of Spades3 of HeartsQueen of Diamonds

MooSys: Bet $10.00

EisAmStiel: Raise $20.00

MooSys: Call $10.00

*** TURN *** 2 of Clubs

MooSys: Bet $20.00

EisAmStiel: Raise $40.00

MooSys: Call $20.00

*** RIVER *** 3 of Diamonds

MooSys: Check

EisAmStiel: Bet $46.00

MooSys: Call $46.00

*** SUMMARY ***

Total pot $225.00 Rake $3.00

EisAmStiel: wins $225.00

 

En ganska tajt spelare men är svårt å lägga KK här eller? Kändes ganska klurigt som han spela handen.

 

GAME #557098698: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-05-22 16:45:16

Table "TURBO" Harper

Seat 1: GhostPig ($42.65 in chips)

Seat 2: SNUTTFAN ($46.30 in chips)

Seat 4: ViziTDA ($100.00 in chips)

Seat 5: hapshk ($54.57 in chips) DEALER

Seat 6: arash6054 ($125.10 in chips)

Seat 7: MooSys ($98.95 in chips)

Seat 10: snoekkie84 ($84.33 in chips)

arash6054: Post SB $0.50

MooSys: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MooSys Ace of Diamonds2 of Spades

Dealt to arash6054 5 of Clubs2 of Hearts

snoekkie84: Fold

GhostPig: Call $1.00

SNUTTFAN: Fold

ViziTDA: Fold

hapshk: Call $1.00

arash6054: Call $0.50

MooSys: Check

*** FLOP *** 2 of Clubs8 of Spades2 of Diamonds

arash6054: Check

MooSys: Bet $2.00

GhostPig: Fold

hapshk: Call $2.00

arash6054: Raise $8.00

MooSys: Raise $24.00

hapshk: Fold

arash6054: Call $18.00

*** TURN *** 7 of Clubs

arash6054: Check

MooSys: Bet $30.00

arash6054: Call $30.00

*** RIVER *** 5 of Hearts

arash6054: Bet $68.10

MooSys: Allin $41.95

*** SUMMARY ***

Total pot $225.05 Rake $3.00

arash6054: wins $225.05

 

Denna handen är så sjuk! visst ja kanske inte skulle synat på river men kändes som han hade 2 med hög kicker så trodde han va outkickt! Men såklart ska han klonka på river!

 

GAME #557159243: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-05-22 18:07:03

Table Bazille

Seat 1: FScottFitzgerald ($517.35 in chips) DEALER

Seat 2: SandraTeaser ($198.00 in chips)

Seat 4: MooSys ($346.30 in chips)

Seat 6: Shlap ($97.00 in chips)

Seat 7: pa1ad1n ($202.05 in chips)

Seat 9: socioanonimo ($47.65 in chips)

Seat 10: Heimdall1983 ($195.00 in chips)

SandraTeaser: Post SB $1.00

MooSys: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MooSys Ace of ClubsAce of Hearts

Shlap: Fold

pa1ad1n: Call $2.00

socioanonimo: Fold

Heimdall1983: Fold

FScottFitzgerald: Fold

SandraTeaser: Fold

MooSys: Raise $6.00

pa1ad1n: Call $6.00

*** FLOP *** 4 of Clubs3 of Clubs2 of Spades

MooSys: Bet $14.00

pa1ad1n: Raise $28.00

MooSys: Call $14.00

*** TURN *** Jack of Spades

MooSys: Check

pa1ad1n: Bet $66.00

MooSys: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $136.00 Rake $3.00

pa1ad1n: wins $136.00

 

 

Easy fold?

känns som ett floppat set?

Skrev i chatten innan jag la mig AA nice set. Svar good fold!

Aja ingen idée att syna sådant bet, vet att folk har svårt å släppa på AA men i denna situation ser ja ingen anledning å dra en all in??

 

 

Det var d mesta som som hände i denna ganska korta session.

Vann lite set vs overpair som resulterade i 200$ plusset.

 

Maj +2243

Br 5320

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag slutade skriva ett tag. Men del var det pga av ett megaback i slutet på maj på runt 2k$ när jag skottade på 1/2 å losade praktiskt taget allt. Bla 2st AA vs KK all in pre! klart kungen kommer på floppen eller turn!

 

Majs resultat ser ut som följande.

 

1

2

3

4 448

5 241

6 -400

7 350

8

9 250

10 -1

11

12

13 140

14

15

16 -36

17 800

18

19

20

21 254

22 197

23

24 308

25 -630

26 -1439

27 446

28 485

29

30 -300

31 700

 

Totalt plus 1813

 

rulle 4890

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juni började sjukt bra med ett plus på 1200$ direkt och skall nämnas att jag spelade 6h på 0,5-1$ blinds :)

 

Senaste dagarna har jag nött sng inför 6-handed wsop quali på expekt som jag kvalifisera mig till genom att komma 8a i deras race!

Skulle va najs med ett saftigt tillskott på 10k$ till rullen! :)

 

Br 6252

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Okej nu när man har så mycket fritid så kanske man skulle starta upp dagboken igen för 2-3e gången, men ska försöka hålla den vid liv denna gången!!!

 

Lite kul och läsa mina tidigare inlägg, var ju ett bra tag sen och se hur det spelet och bankrullen utvecklat sig etc.

 

senaste uppdateringen var i maj då jag fortfarande jobbade heltid på JULA (som biltema för de som inte vet).

Kunde ju inte grinda så sjukt mycket som man velat men målet var ju att man skulle kunna få ihop en skaplig rulle och slå näven i bordet hos chefen!

 

Sommaren gick som planerat hade en semester på 3v och det skulle bli mitt första test hur det är att leva på poker, har inte kunnat grinda oavbrutet i 3v utan jobb och andra hinder, så tog tillfället och grindade hårt.

 

resultatet blev 40k kr plus! Och jag bestämde mig för att gå in till le boss och säga att jag ville gå ner i tid, kännde att ja hade bankrulle för det.

Kändes oxå som det var ev- att jobba för en lön på 12-14k kr när man lätt kunde grinda/rejka ihop den summan hemma!

Så övergick till att jobba varannan helg och varje onsdag istället, men det blev inte långvarit innan jag gick in till chefen och sade att jag ville bli av med mina helger för att sedermera bara jobba varje onsdag.

 

Jag övervägde såklart att säga upp mig men kände att man ville ha kvar någon fot i det verkliga livet, dels för det sociala och dels för man inte skulle tappa fokus helt.

 

Det var i speptember den 11 som jag började jobba varanna helg och onsdagar och vid lagom till jul övergick jag till att bara jobba varje onsdag.

 

Här är ett sammandrag av början av året!

 

Jan + 10k$

Feb + 16k$

Mar + 2k$ so far på 12,5k hands

 

Början av mars har varit kämpig började bra med ett plus på 1,3k$ den 1 mars.

Sen tog jag ett break i väntan på Noiqs race som börjar den 5e-29 mars.

Den 5e mars backa jag 1,6k$ fy fan! plusset borta direkt, den 6 mars börjar man backa 1,6k$ till FYYYY FAAAN, man var inte på topp då direkt, hade tagit ut det mesta av rullen och tänkte grinda upp 5k$ rullen i mars till nya höjder!

 

Klockan var runt 21:00 igår kan ja ju skriva istället för datum jag satte mig för att grinda igen, hade inte klarat ett storback igen för rullen var på blygsamma 3,3k$ all time low för ett bra tag

men har endel undanstoppat på banken som kan sättas in i nödfall!!

 

Sessionen började bra plussa något inköp direkt och sen bara fortsatte det och när sessionen var klar vid runt 04:00 hade jag slagit rekord i plus på 1 session 3,4k$!! steg upp på 2/4 i mitten på januari därav det låga rekordet, går säkert att plussa mer på 2/4 för se hur länge det håller.

Sen ramlade det ner 568$ i rakeback/cashback så nu är man vipps plus 2k$ i mars.

 

Siktar oxå in mig på att komma top 10 i noiqs race men då krävs sjukt grindande från min sida resterande del av månaden!

 

shit detta inlägg vart långt men ska några snabba mål för detta året.

 

1) Ha runt 20k$ i rulle och 200k kr på sparkontot, kanske lite blygsamma mål men ska sätta upp nya mål när jag uppnått detta.

 

2) Spela mer livpoker + att åka på någon stor turnering i europa!

 

3) Skriva mer frekvent här och ha en ständigt uppdaterad dagbok dels för migsjälv men för de som nu kan tänkas följa min framfart. (får hoppas någon är sugen iaf)

 

4) bli regular på 2/4$ och kanske till sommaren kunna kliva upp på 3/6$ men har märkt att steget från 1/2 till 2/4 e ganska stort men än så länge har d ju gått bra.

 

5) Gymma mer frekvent än va ja gör nu måste ju va redo för beach 2008! :P

 

Hmm kommer inte på några mer mål direkt men kan komma något mer under spelets gång.

 

Ursäkta alla stavfel och andra gramatiska misstag. ( Är nog endel)

Ni får gärna ställa frågor eller ge mig lite feedback på händer jag kommer posta. Eller bara skriva hejsvejs, aja i risk på att bli långrandig så ska ja avsluta nu!

 

mvh TheMooSe aka lisa28 (Nick på Noiqpoker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trött efter dagens grind överväger jag att städa lite så tjejen blir glad när hon kliver innanför dörren. Finns d något bättre än en glad flickvänn?

:)

Men d är inge skoj med diskbänken överfull med kastruller å stekpannor, men tackar gud för vi har en bänkdiskmaskin!!!

Senare vid 16 tiden ska ja ner på stan och fika med tjejen som kommer hem från jobbet, planerar att stanna där tills polaren slutar så vi kan ta en välbehövligt gympass!! Får se om d blir någon grind ikväll eller om d blir mys med vin/öl med tjejen istället, tror det behövs efter att man suttit vid datorn mestardels av tiden då hon kommit hem från jobbet. Väldigtn svårt d där med dygnsrytm, inte optimalt när tjejen jobbar 9-16 hemma vid 17 å e dödstrött (jobbar på dagis), När jag stiger upp vid 14-16 tiden och måste börja min grind som mestardels håller på resten av kvällen natten!

 

Någon som har liknande situation?

gl hf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är buddylistad av mig. Buddylistar bara fiskar. Skumt.:?:?::?: Men lycka till.

 

Haha nä är inte så skummt har en väldigt annorlunda spelstil vill ja säga många säger att ja e fisk men varför ändra på ett vinnande koncept ( hur d nu stavas) Jag spelar inte alls ABC poker känns inte som den är vinnande när det bara sitter grinders på borden, Jag vill att folk ska tycka jag är fisk, fatta hur bra det är när man klonkar. Men jag har ändå ganska mycket koll när ja spelar ändå :) Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nä är inte så skummt har en väldigt annorlunda spelstil vill ja säga många säger att ja e fisk men varför ändra på ett vinnande koncept ( hur d nu stavas) Jag spelar inte alls ABC poker känns inte som den är vinnande när det bara sitter grinders på borden, Jag vill att folk ska tycka jag är fisk, fatta hur bra det är när man klonkar. Men jag har ändå ganska mycket koll när ja spelar ändå :) Vad nickar du?

 

VOLVODANNE och efterklok. Håller till på NL200 och tänkte stanna ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart en lugn kväll iaf ingen grind, drack upp en "liten 70is" även kallad 35a vodka! :o men inte för man vart dragen men satt å sjöng singstar i min ensamhet för tjejen gick å la sig. Efter det drog ja igång rockband och jamma på trummorna i sisodär 3h.

Är på medium just nu men jobbar på att komma upp på hard inte så lätt men behövs endel träning! :)

aja får se om d blir grind imorgonkväll ska nog shoppa med tjejen på dagen iaf. Over and out / MooSys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nä är inte så skummt har en väldigt annorlunda spelstil vill ja säga många säger att ja e fisk men varför ändra på ett vinnande koncept ( hur d nu stavas) Jag spelar inte alls ABC poker känns inte som den är vinnande när det bara sitter grinders på borden, Jag vill att folk ska tycka jag är fisk, fatta hur bra det är när man klonkar. Men jag har ändå ganska mycket koll när ja spelar ändå :) Vad nickar du?

 

Som sagt....du har en väldigt annorlunda spelstil. Spelat en del mot dej på NL200 och jag fattar inte riktigt hur du kan vara en vinnande spelare i längden :). Nu är du ju uppenbarligen det trots dina fiskiga stats i min PT. Vi har även en gemensam bekant som bekräftat att du är vinnande :). Så länge det funkar så är det ju bara att köra på. Men frågan är hur bra den stilen är på högre nivåer ? hur går det 2/4 ? Spelet där är ju lite bättre.

 

GL på borden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trött efter dagens grind överväger jag att städa lite så tjejen blir glad när hon kliver innanför dörren. Finns d något bättre än en glad flickvänn?

:)

Men d är inge skoj med diskbänken överfull med kastruller å stekpannor, men tackar gud för vi har en bänkdiskmaskin!!!

Senare vid 16 tiden ska ja ner på stan och fika med tjejen som kommer hem från jobbet, planerar att stanna där tills polaren slutar så vi kan ta en välbehövligt gympass!! Får se om d blir någon grind ikväll eller om d blir mys med vin/öl med tjejen istället, tror det behövs efter att man suttit vid datorn mestardels av tiden då hon kommit hem från jobbet. Väldigtn svårt d där med dygnsrytm, inte optimalt när tjejen jobbar 9-16 hemma vid 17 å e dödstrött (jobbar på dagis), När jag stiger upp vid 14-16 tiden och måste börja min grind som mestardels håller på resten av kvällen natten!

 

Någon som har liknande situation?

gl hf

 

Varit i den situationen ett flertal gånger, och försökt lösa det på olika sätt varje gång. Det beror självklart på tjejen, men jag tror inte att någon tjej uppskattar situationen. Om hon är en tänkande människa som behöver input från sin pojkvän som hon då älskar, så är hon inte nöjd med situationen. Borde inte du heller vara om du har behov av henne på fler plan än bara någon att sova/knulla med. Det kanske är hårt och generaliserande, men det kommer bli problem, hon kommer inte stå ut med situationen en längre tid.

 

Det verkar ju som att du tänker på saken iallafall, vilket är bra, och om du nu dessutom tar upp det själv med henne, berättar hur du tänker; "Det känns som att vi springer om varandra och jag skulle vilja ändra på det.", så tror jag att hon får en boost i respekten för dig.

 

Det går finfint att spela poker på dagtid och tidig kväll, att lägga ner vid 22 är inga problem. Visst, det kanske är marginellt bättre spelare, men med bättre motstånd blir man snabbare bättre själv.

 

Det är ju svårt för mig att ge tips, då allting beror på er situation, vad ni är för personlighetstyper och vad ni känner för varandra... men det finns så mycket mer att få ut från en människa än att bara "leva" på samma plats. Vid närmre eftertanke hade jag nog nästan hellre varit singel då.

 

Ber om ursäkt för att jag låter lite hård, och för att jag svamlar, men detta är ett ämne som ligger mig nära hjärtat, då de senaste 10 åren (inte varit singel sedan jag var 14) har varit fyllda med sådana här situationer (läs quake, träning, warez-trading, wow, poker, träning, wow, poker) och jag låter mina intressen gå överstyr hela tiden vilket går ut över förhållandet.

 

Hur som helst, summa summarum, ta hand om tjejen och er relation i första hand, försök att lägga dig med henne MINST 4 av 7 kvällar i veckan, trots att det är klockan 22 om hon ska upp 6... det är så skönt att stiga upp 7 och träna på förmiddagen och sedan bara kunna känna sig duktig hela dagen efteråt... och som jag läste nyligen, en glad flickvän är en bra flickvän... :P

 

Poker finns överallt, 24/7, låt inte pokern styra över dig utan ta kontrollen och styr över den :) Gillar inte att du skriver att du "måste" börja din grind... det finns inga måsten i poker, egentligen inte alls i livet. Finns bara konsekvenser, och man kan göra precis vad som helst om man är beredd att ta konsekvenserna.

 

Hur som helst, ta upp det själv med henne, hon kommer bli impad (om det är en sån tjej...) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i den situationen ett flertal gånger, och försökt lösa det på olika sätt varje gång. Det beror självklart på tjejen, men jag tror inte att någon tjej uppskattar situationen. Om hon är en tänkande människa som behöver input från sin pojkvän som hon då älskar, så är hon inte nöjd med situationen. Borde inte du heller vara om du har behov av henne på fler plan än bara någon att sova/knulla med. Det kanske är hårt och generaliserande, men det kommer bli problem, hon kommer inte stå ut med situationen en längre tid.

 

Det verkar ju som att du tänker på saken iallafall, vilket är bra, och om du nu dessutom tar upp det själv med henne, berättar hur du tänker; "Det känns som att vi springer om varandra och jag skulle vilja ändra på det.", så tror jag att hon får en boost i respekten för dig.

 

Det går finfint att spela poker på dagtid och tidig kväll, att lägga ner vid 22 är inga problem. Visst, det kanske är marginellt bättre spelare, men med bättre motstånd blir man snabbare bättre själv.

 

Det är ju svårt för mig att ge tips, då allting beror på er situation, vad ni är för personlighetstyper och vad ni känner för varandra... men det finns så mycket mer att få ut från en människa än att bara "leva" på samma plats. Vid närmre eftertanke hade jag nog nästan hellre varit singel då.

 

Ber om ursäkt för att jag låter lite hård, och för att jag svamlar, men detta är ett ämne som ligger mig nära hjärtat, då de senaste 10 åren (inte varit singel sedan jag var 14) har varit fyllda med sådana här situationer (läs quake, träning, warez-trading, wow, poker, träning, wow, poker) och jag låter mina intressen gå överstyr hela tiden vilket går ut över förhållandet.

 

Hur som helst, summa summarum, ta hand om tjejen och er relation i första hand, försök att lägga dig med henne MINST 4 av 7 kvällar i veckan, trots att det är klockan 22 om hon ska upp 6... det är så skönt att stiga upp 7 och träna på förmiddagen och sedan bara kunna känna sig duktig hela dagen efteråt... och som jag läste nyligen, en glad flickvän är en bra flickvän... :P

 

Poker finns överallt, 24/7, låt inte pokern styra över dig utan ta kontrollen och styr över den :) Gillar inte att du skriver att du "måste" börja din grind... det finns inga måsten i poker, egentligen inte alls i livet. Finns bara konsekvenser, och man kan göra precis vad som helst om man är beredd att ta konsekvenserna.

 

Hur som helst, ta upp det själv med henne, hon kommer bli impad (om det är en sån tjej...) :)

 

 

Ojoj vilket svar, många bra tankar och åsikter!

Har inte heller knappt varit singel sen jag var 15 =) mer än 3 månader då isf om man ska vara petig. Varit ihop i ungefär 3 år och jag har spelat poker från början av förhållandet så hon är ganska härdad iaf, men på senare tid har jag faktiskt börjat gå å lägga mig tidigare men ibland gör man en powernap på dagen å då är det kört!

 

Men idag gjorde jag faktiskt som du sa, gick upp med henne när hon skulle till jobbet, åkte in och gymmade tog en fika å åkte hem.

Ska nog fortsätta på den takten vill verkligen komma i form och ja det uppskattas verkligen av henne.

 

För mig vare mer kämpigt när jag hade jobb att tänka på oxå, då vare som du beskriver Jobb, äta, poker och sova, vart inte mycket tid över till tjejen då =(

Men nu när ja inte jobbar mera utan spelar bara poker så kan man ta en kväll dag/dagar ledigt och bara softa med henne etc. Men har som sagt pratat med henne ganska mycket om hur situationen är etc och hon har börjat vänja sig vid den mer och mer.

 

Men det jag vill understryka är bara att det är väldigt svårt att behålla den där optimala dygnsrytmen, om man nu inte är super morgon människa!

Men tackar för svaret uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu har jag varit och gymmat på morgonen, vart ingen poker igårkväll utan var med tjejen på bio och såg Jumper.

Sådär film vill ja säga helt okej men inte mer!

Startat grinden nu, verkar inte finnas några superbord än så länge men grinden e igång iaf :) Uppdaterar snart hur det går men har bara fått upp 1 bord ännu ganska segt ska nog slowspela runt 4-6 bord för att få mer read på folket och slippa swingsen vid 12 bord! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du testat att spela coop på samma tv? Om ja, är det okej är blir det för liten bild (om man nu har en 32 tums tv som jag)?

 

 

Jepp testat coop men har 50", tycker nästan d e lite litet coop på den så tror inte d bblir allt för najs på 32".

Annars riktigt najs lira för coop! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit i den situationen ett flertal gånger, och försökt lösa det på olika sätt varje gång. Det beror självklart på tjejen, men jag tror inte att någon tjej uppskattar situationen. Om hon är en tänkande människa som behöver input från sin pojkvän som hon då älskar, så är hon inte nöjd med situationen. Borde inte du heller vara om du har behov av henne på fler plan än bara någon att sova/knulla med. Det kanske är hårt och generaliserande, men det kommer bli problem, hon kommer inte stå ut med situationen en längre tid.

 

Det verkar ju som att du tänker på saken iallafall, vilket är bra, och om du nu dessutom tar upp det själv med henne, berättar hur du tänker; "Det känns som att vi springer om varandra och jag skulle vilja ändra på det.", så tror jag att hon får en boost i respekten för dig.

 

Det går finfint att spela poker på dagtid och tidig kväll, att lägga ner vid 22 är inga problem. Visst, det kanske är marginellt bättre spelare, men med bättre motstånd blir man snabbare bättre själv.

 

Det är ju svårt för mig att ge tips, då allting beror på er situation, vad ni är för personlighetstyper och vad ni känner för varandra... men det finns så mycket mer att få ut från en människa än att bara "leva" på samma plats. Vid närmre eftertanke hade jag nog nästan hellre varit singel då.

 

Ber om ursäkt för att jag låter lite hård, och för att jag svamlar, men detta är ett ämne som ligger mig nära hjärtat, då de senaste 10 åren (inte varit singel sedan jag var 14) har varit fyllda med sådana här situationer (läs quake, träning, warez-trading, wow, poker, träning, wow, poker) och jag låter mina intressen gå överstyr hela tiden vilket går ut över förhållandet.

 

Hur som helst, summa summarum, ta hand om tjejen och er relation i första hand, försök att lägga dig med henne MINST 4 av 7 kvällar i veckan, trots att det är klockan 22 om hon ska upp 6... det är så skönt att stiga upp 7 och träna på förmiddagen och sedan bara kunna känna sig duktig hela dagen efteråt... och som jag läste nyligen, en glad flickvän är en bra flickvän... :P

 

Poker finns överallt, 24/7, låt inte pokern styra över dig utan ta kontrollen och styr över den :) Gillar inte att du skriver att du "måste" börja din grind... det finns inga måsten i poker, egentligen inte alls i livet. Finns bara konsekvenser, och man kan göra precis vad som helst om man är beredd att ta konsekvenserna.

 

Hur som helst, ta upp det själv med henne, hon kommer bli impad (om det är en sån tjej...) :)

 

"Poker finns överallt, 24/7, låt inte pokern styra över dig utan ta kontrollen och styr över den"

 

Mycket, mycket bra skrivet. Bra post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bli rätt sköna swings om du kör 12x400NL ;D. 72$ varje blind-gång.

GL med grinden!

 

 

A jo man får sno endel :)

Gick inge bra denna sessionen åkte på allt och vann nästan inget!! :(( back 2,6k$ helsick inget satt.

KK vs Ak all in pre loss

QQ vs AK all in pre loss

AA vs j8 vs xx all in flopp J8x raise 60 pre! loss

etc listan e lång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJA dagen e kattastrof aldrig varit med om maken till riggar med mera!

ska posta några av dessa för att spegla min dag!

 

 

Kan ju inte hålla ellerhur?

 

GAME #882117473: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-03-10 18:37:44

Table Rivas

Seat 1: Lisa28 ($399.30 in chips)

Seat 3: Misterdany ($247.36 in chips)

Seat 5: mirth1220 ($384.94 in chips) DEALER

Seat 6: kcobain5 ($465.94 in chips)

Seat 8: EllandRoad99 ($238.72 in chips)

Seat 10: Ldruw ($259.20 in chips)

kcobain5: Post SB $2.00

EllandRoad99: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Lisa28 3 of Diamonds3 of Hearts

Dealt to Misterdany 9 of SpadesAce of Spades

Ldruw: Fold

Lisa28: Raise $12.00

Misterdany: Call $12.00

mirth1220: Call $12.00

kcobain5: Fold

EllandRoad99: Call $8.00

*** FLOP *** 7 of Spades2 of Hearts3 of Spades

EllandRoad99: Check

Lisa28: Bet $36.00

Misterdany: Raise $235.36

mirth1220: Fold

EllandRoad99: Fold

Lisa28: Call $199.36

*** TURN *** Jack of Hearts

*** RIVER *** 4 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $517.72 Rake $3.00

Misterdany: wins $517.72

 

Klart han settar!

 

GAME #882171953: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-03-10 19:08:39

Table Irene (No DP)

Seat 1: MDMWINS ($422.80 in chips)

Seat 3: Rattss ($442.10 in chips)

Seat 5: Lisa28 ($509.60 in chips)

Seat 6: Superjo40 ($435.05 in chips) DEALER

Seat 8: ArtOfDrinking ($743.18 in chips)

Seat 10: V1c2r14 ($346.00 in chips)

ArtOfDrinking: Post SB $2.00

V1c2r14: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Lisa28 Ace of DiamondsAce of Spades

Dealt to MDMWINS 2 of Diamonds2 of Hearts

MDMWINS: Call $4.00

Rattss: Call $4.00

Lisa28: Raise $24.00

Superjo40: Call $24.00

ArtOfDrinking: Fold

V1c2r14: Fold

MDMWINS: Call $20.00

Rattss: Fold

*** FLOP *** 10 of DiamondsKing of Diamonds2 of Spades

MDMWINS: Bet $92.00

Lisa28: Raise $204.00

Superjo40: Fold

MDMWINS: Raise $306.80

Lisa28: Call $194.80

*** TURN *** 3 of Clubs

*** RIVER *** 7 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $876.60 Rake $3.00

MDMWINS: wins $876.60

 

Klart den inte sitter!

GAME #881511582: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-03-10 11:27:21

Table Sirius

Seat 1: jesusfreak1 ($402.00 in chips)

Seat 3: Alfs ($390.90 in chips)

Seat 5: Laglos ($445.80 in chips)

Seat 6: Lisa28 ($397.60 in chips)

Seat 8: Gough87 ($63.40 in chips)

Seat 10: Sviestlols2k ($178.30 in chips) DEALER

jesusfreak1: Post SB $2.00

Alfs: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Alfs Ace of Clubs5 of Clubs

Dealt to Lisa28 6 of Clubs7 of Clubs

Laglos: Fold

Lisa28: Raise $16.00

Gough87: Fold

Sviestlols2k: Call $16.00

jesusfreak1: Fold

Alfs: Call $12.00

*** FLOP *** 8 of Clubs4 of Diamonds10 of Clubs

Alfs: Check

Lisa28: Bet $42.00

Sviestlols2k: Fold

Alfs: Raise $104.00

Lisa28: Call $62.00

*** TURN *** 3 of Diamonds

Alfs: Allin $270.90

Lisa28: Call $270.90

*** RIVER *** 10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $796.80 Rake $3.00

Alfs: wins $796.80

 

Jaha lätt och se?

 

GAME #881651834: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-03-10 13:38:23

Table Juring

Seat 3: mukku ($470.00 in chips)

Seat 5: Cryophilie ($1,530.80 in chips) DEALER

Seat 8: Lisa28 ($368.30 in chips)

Lisa28: Post SB $2.00

mukku: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Lisa28 Queen of Hearts9 of Hearts

Dealt to mukku 2 of HeartsAce of Hearts

Cryophilie: Fold

Lisa28: Call $2.00

mukku: Check

*** FLOP *** 8 of HeartsJack of Diamonds2 of Spades

Lisa28: Check

mukku: Bet $7.00

Lisa28: Call $7.00

*** TURN *** 6 of Hearts

Lisa28: Check

mukku: Bet $17.00

Lisa28: Call $17.00

*** RIVER *** King of Hearts

Lisa28: Bet $340.30

mukku: Call $340.30

*** SUMMARY ***

Total pot $734.60 Rake $2.00

mukku: wins $734.60

 

Klart han träffar top 2 när fisken å han synar 60$ pre?

J8s??????

 

GAME #881642472: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-03-10 13:30:46

Table Juring

Seat 1: suzetel ($450.00 in chips)

Seat 3: expekt46413 ($432.40 in chips)

Seat 5: Cryophilie ($538.60 in chips) DEALER

Seat 6: crist4929 ($1,316.92 in chips)

Seat 8: Lisa28 ($968.30 in chips)

Seat 10: leipos ($400.00 in chips)

crist4929: Post SB $2.00

Lisa28: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cryophilie Jack of Diamonds8 of Diamonds

Dealt to Lisa28 King of ClubsKing of Hearts

Dealt to expekt46413 10 of Hearts7 of Hearts

leipos: Raise $14.00

suzetel: Fold

expekt46413: Call $14.00

Cryophilie: Call $14.00

crist4929: Fold

Lisa28: Raise $56.00

leipos: Fold

expekt46413: Call $46.00

Cryophilie: Call $46.00

*** FLOP *** 8 of HeartsJack of Hearts6 of Clubs

Lisa28: Bet $180.00

expekt46413: Call $180.00

Cryophilie: Raise $478.60

Lisa28: Call $298.60

expekt46413: Allin $192.40

*** TURN *** 4 of Diamonds

*** RIVER *** Ace of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $1,522.60 Rake $3.00

Cryophilie: wins $1,522.60

 

3 outad såklart

 

GAME #881541787: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-03-10 11:59:40

Table Sirius

Seat 1: toshack1 ($425.50 in chips)

 

Hur fan spelar han denna då?

9Toff 132$ pre?

GAME #881499853: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2008-03-10 11:14:26

Table Sirius

Seat 1: Cryophilie ($522.00 in chips) DEALER

Seat 3: Alfs ($408.30 in chips)

Seat 6: Lisa28 ($420.00 in chips)

Seat 8: Gough87 ($45.40 in chips)

Alfs: Post SB $2.00

Lisa28: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cryophilie 9 of Diamonds10 of Spades

Dealt to Lisa28 King of HeartsKing of Clubs

Gough87: Fold

Cryophilie: Raise $14.00

Alfs: Raise $40.00

Lisa28: Raise $132.00

Cryophilie: Call $122.00

Alfs: Fold

*** FLOP *** 9 of SpadesJack of Hearts3 of Spades

Lisa28: Bet $284.00

Cryophilie: Call $284.00

*** TURN *** 10 of Hearts

*** RIVER *** 9 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $880.00 Rake $2.00

Cryophilie: wins $880.00

 

Klart han floppar nötflushen??

 

GAME #882085024: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2008-03-10 18:19:28

Table Bethal (No DP)

Seat 1: Lisa28 ($331.75 in chips) DEALER

Seat 3: jessica86 ($210.60 in chips)

Seat 5: MirrorEggs ($253.10 in chips)

Seat 6: nutu2 ($202.00 in chips)

Seat 8: JKSTILLDONTPLAY ($330.00 in chips)

Seat 10: fishbuster1 ($205.30 in chips)

jessica86: Post SB $1.00

MirrorEggs: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MirrorEggs Ace of DiamondsJack of Diamonds

Dealt to Lisa28 6 of Hearts6 of Spades

nutu2: Fold

JKSTILLDONTPLAY: Fold

fishbuster1: Fold

Lisa28: Raise $8.00

jessica86: Fold

MirrorEggs: Call $6.00

*** FLOP *** 7 of Diamonds6 of Diamonds9 of Diamonds

MirrorEggs: Check

Lisa28: Bet $14.00

MirrorEggs: Raise $42.00

Lisa28: Call $28.00

*** TURN *** 2 of Clubs

MirrorEggs: Bet $60.00

Lisa28: Raise $281.75

MirrorEggs: Allin $143.10

*** RIVER *** 4 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $582.85 Rake $3.00

Lisa28: wins $78.65

MirrorEggs: wins $504.20

 

Höjer med T7s??

 

GAME #882022414: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2008-03-10 17:43:49

Table Augustenborg

Seat 1: ChriStyle56 ($227.15 in chips)

Seat 3: Hanumani ($277.55 in chips) DEALER

Seat 5: Crazybastardo ($482.36 in chips)

Seat 6: Lisa28 ($561.60 in chips)

Seat 8: ImTheGoatian ($242.50 in chips)

Seat 10: klipptOduglig ($232.20 in chips)

Crazybastardo: Post SB $1.00

Lisa28: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Lisa28 5 of Clubs7 of Clubs

Dealt to Crazybastardo 10 of Spades7 of Spades

ImTheGoatian: Fold

klipptOduglig: Fold

ChriStyle56: Fold

Hanumani: Fold

Crazybastardo: Raise $6.00

Lisa28: Call $5.00

*** FLOP *** 8 of Hearts6 of Diamonds9 of Spades

Crazybastardo: Bet $10.00

Lisa28: Raise $28.00

Crazybastardo: Raise $78.00

Lisa28: Raise $526.60

Crazybastardo: Allin $387.36

*** TURN *** King of Spades

*** RIVER *** Jack of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $1,040.96 Rake $3.00

Crazybastardo: wins $961.72

Lisa28: wins $79.24

 

 

Jaha värsta backet ja varit med om back 3,8k$ inge skoj alls...inte skoj när man har nästan hela rullen på banken å bara 3.4k$ kvar på kontot! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...