SunTzu Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Tjenixen! Jag har nyligen fått tag på en LCD skärm, innan har jag kört med en 7 år gammal CRT, och jag sitter och funderar på om det är värt att skaffa fram en DVI kabel att köra med? Ni som har testat, är det någon märkbar skillnad, eller är det bara pytte-pet skillnad? Citera
SunTzu Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Skit, hade hoppats att du skulle säga att det var enooorm skillnad Tack iaf! Citera
allt Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Jag märkte ingen skillnad, men den allmänt erkända åsikten är att bilden blir bättre med dvi kabel. Citera
brainslicer Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Skillnad är det ju, men du ska ha typ vga+dvi ikopplad då, o klona samma film till båda skärmarna så ser man skillnad.... är de för poker så spelar de ingen större roll va du använder. Antagligen märks de mer skillnad destu bättre kvalite, tex 1080p (HD-DVD eller Blue Ray) Citera
Bubbla Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Jag har två likadana skärmar med olika kablar. Visst är det lite skillnad, men väldigt liten. Främst tycker jag färgerna blir lite klarare med dvi-kabeln. Tror inte någon av mina kompisar ens tänkt på det när dom suttit vid datorn. Citera
Steppwolf Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Det beror lite på vilken LCD du har. En del skärmar klarar pixelmapping dåligt med DVI medans det nästa alltid fungerar med VGA. Med den minimala skillnaden i bildkvalitet skulle jag alltså rekommendera att du kör på VGA. För att hitta vad som passar din TV bäst så kolla minhembio.com och sök på din modell. Citera
Recommended Posts