svint0 Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Jag grindade NL 100 hela förra månaden, har hunnit spela totalt ~40k händer på denna nivå. Innan det har jag inte så jättestor erfarenhet av cashgame, mer än runt 20-25k händer på NL 50 B2B. Tänkte att jag börjar denna månaden på NL 100, kanske testar lite NL 200 om jag känner att jag spelar bra. Jag kanske hade spelat ~1400 händer totalt vid det här laget och det kändes riktigt bra (NL200 alltså) . Inte så jättestorskillnad på spelet mot NL 100 tyckte jag. Det var väl storleken på insatserna bara, lite rädd för att trycka in 200$ och så är jag väl. Men det ska jag försöka ändra på. Jag utvecklar gärna mitt spel lite grann, lägger till lite moves och prövar andra saker. FI1 har runt 50/10/0,6 i stats på de få händer jag har. Rätt dålig vad jag sett. FI2 är inte relevant. Han har t.ex. synat ner bet på turn och river med K högt, för att klonka river. Själv så spelar jag väl 22/13/3.5 eller något. Sen vill jag inte ha något whinande över att jag postar så "simpel" hand. Jag vill gärna bli bättre. Alla tycker olika. ** Haraway [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - FI2 sitting in seat 1 with $100.69 - HERO sitting in seat 2 with $198.00 - X sitting in seat 3 with $200.00 - FI1 sitting in seat 4 with $232.14 - X sitting in seat 5 with $136.10 - X sitting in seat 6 with $204.25 [Dealer] FI2 posted the small blind - $1.00 HERO posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to HERO: , FI1 called - $2.00 X folded X folded FI2 called - $2.00 HERO bet - $11.00 FI1called - $11.00 FI2 called - $11.00 ** Dealing the flop: , , FI2 checked HERO bet - $21.00 FI1 called - $21.00 FI2 folded ** Dealing the turn: HERO ? Citera
fhaugen Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Bra preflop men beta mer på flop och fortsätt beta på turn. Citera
animalplanet Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Betta mer floppen och ca 80% pott på turn, fold finns inte på kartan, varken på floppen eller turn. Dega in om du får. Enda vi inte vill se på river är väl J eller xH? Citera
svint0 Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2007 Är all-in på turn ett bra spel, om FI nu är den firre han är. Han synar säkerligen med AJ, KJ, QQ, KK, Färgdrag, set och ev. 2par om han nu gjort pissyn pre. Jag leder ju över hans HD vid syn, om han synar med de händer jag skrev. Borde inte push vara bra? Slippa ta beslut på river ifall färg eller annat scarekort kommer? Citera
_zed_ Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Synar han verkligen en push med AJ, KJ? Och limpar han UTG med QQ, KK?? Jag tycker man måste känna sin fisk väldigt bra för att ställa här! Känns annars som man endast får syn om man är slagen. Betta mer på floppen, typ $30, och som sagt ca 80% på turn. Vid omslag på turn hade jag nog lagt mig och vid syn hade jag lugnat ner mig på river, antingen b/f eller c/c, naturligtvis beroende på riverkort. Edit: Som vanligt får jag väl ursäkta eventuella dumheter i mitt inlägg med att jag spelar på lägre nivå... Citera
Djens Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 endast får syn om man är slagen. Emot dunderfiskar gäller inte sånt. Citera
brut Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 En variant som kan funka bra här är c/r all in. Fisken kommer att bettsyna vid något tillfälle med allt han kan ha här tror jag(möjligen att han b/f ett missat färgdrag på river) Citera
-PK- Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 En variant som kan funka bra här är c/r all in. Fisken kommer att bettsyna vid något tillfälle med allt han kan ha här tror jag(möjligen att han b/f ett missat färgdrag på river) Mot en aggressivare spelare, sure men en kille med de där statsen vill vi bara fortsätta betta emot. Citera
ebisumaru Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 En variant som kan funka bra här är c/r all in. Fisken kommer att bettsyna vid något tillfälle med allt han kan ha här tror jag(möjligen att han b/f ett missat färgdrag på river) C/r allin är bättre mot aggresiva fiskar. Den här har 0,6 i AF (även om det inte är så tillförlitligt över ett litet sample) så jag föredrar att bara beta 3/4 pott på turn. Citera
brut Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 C/r allin är bättre mot aggresiva fiskar. Den här har 0,6 i AF (även om det inte är så tillförlitligt över ett litet sample) så jag föredrar att bara beta 3/4 pott på turn. Ok är han så passiv ska man betta håller med. Citera
svint0 Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2007 Okej. Tack för kommentarerna. Känns som de flesta håller med om hur jag spelade handen. Och jag gjorde som de flesta sa. Men ångrar att jag inte ställde handen på turn, då han var fantastiskt dålig och synade verkligen allt. Han hade 98hj, fick färg på river förövrigt. Citera
Recommended Posts