Bogust Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Hej! En till hand här från NL200 på B2B. FI har statsen 23/13/1.5 i övrigt har jag inte några direkta reads på han. Game # 562765752 - Texas Holdem No Limit EUR 1/2 - Table "Swansea" Players(max 6): -DonS- (EUR 146.20 in seat 1) Lorko123 (EUR 204.00 in seat 2) harly119 (EUR 92.46 in seat 3) aaaalright (EUR 247.75 in seat 4) krugan (EUR 80.65 in seat 5) jleijon (EUR 44.55 in seat 6) Small Blind: aaaalright (1.00) Big Blind: krugan (2.00) Dealer: harly119 aaaalright was dealt: Qd - Ac jleijon Fold -DonS- Fold Lorko123 Raise (7.00) harly119 Fold aaaalright Raise (21.00) krugan Fold Lorko123 Call (15.00) Flop Ah - Ts - 9s aaaalright Bet (36.00) Lorko123 Call (36.00) Turn Ah - Ts - 9s - 6c aaaalright ??? Hur bör jag spela turn här? Floppen känns rätt standard men jag blir vilsen på turn Av möjliga Ess-kombinationer slår jag ju endast AJ här. Sen finns det ju även viss risk för 99 eller TT. Kan en checksyn vara rimligt här? Citera
Joe_21 Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Klurigt läge. Eftersom ni båda har en hyfsad stack och han har position på dig kan han ha synat ner din re-raise med en lite bredare HD än om det hade varit du som hade haft position. Jag tror att det bästa är att blockbeta turnen. Gör en bet, kanske 50% av potten och se vad FI gör. Slår han om nu är du nog oftast ganska slagen, och kan folda med gott samvete. Tycker det är ett bättre spel än att check-calla turnen. Synar han turn skulle jag nog checka river och omvärdera därifrån. Citera
Bogust Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Klurigt läge. Eftersom ni båda har en hyfsad stack och han har position på dig kan han ha synat ner din re-raise med en lite bredare HD än om det hade varit du som hade haft position. Jag tror att det bästa är att blockbeta turnen. Gör en bet, kanske 50% av potten och se vad FI gör. Slår han om nu är du nog oftast ganska slagen, och kan folda med gott samvete. Tycker det är ett bättre spel än att check-calla turnen. Synar han turn skulle jag nog checka river och omvärdera därifrån. Jo, betfold lät rätt okay där. Fast om han bara synar mitt bet och jag checkar rivern sen och han ställer så måste jag ju nästan syna där ändå? Citera
Joe_21 Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Om han ställer bakom din check på river vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Är det en spelare som kan göra moves kan det vara värt en syn ibland, men oftast är det nog bara att fimpa då om spelaren i fråga är tight. Citera
Bogust Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Om han ställer bakom din check på river vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Är det en spelare som kan göra moves kan det vara värt en syn ibland, men oftast är det nog bara att fimpa då om spelaren i fråga är tight. Mmm, finns ju ingen rimlig hand jag slår då egentligen. Är bara det att jag isf får rätt fina odds, typ 1:4 eller nåt. Fast känns som att man har bäst hand för sällan ändå. Citera
iamivar Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Checkfold måste väl vara jättestandard på turn? En vanlig passiv B2B-donk betar inga händer du slår där. Om han är vettig så synar han heller inte ett bet med något sämre än din hand. Check - Fold. Checkar han bakom så B/F river. Har han sämre än dig så vill han ha en billig showdown. Slå hårdare pre. Citera
Recommended Posts