Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok, fi är bate_nasko, vinnande på nivån, ingen nutpeddler, brukar kunna göra lite konstiga spel och halvkassa syner och han e ganska lättiltad tror jag

Börjar med att han säger 25 utg, sitter med han på några NL600 bord också, och där raisar han 25 som standard, så jag antar att han gjorde nåt sorts missclick

Seat 4: enzo81 ($243.30 in chips)

Seat 5: aurelliux ($1,282.30 in chips)

Seat 6: _kindisen_ ($283.75 in chips)

Seat 7: HERO [ AH,QH ]($394 in chips)

Seat 8: bate_nasko ($577.35 in chips)

ANTES/BLINDS

_kindisen_ posts blind ($2), HERO posts blind ($4).

PRE-FLOP

bate_nasko bets $25, enzo81 folds, aurelliux folds, _kindisen_ folds, HERO calls $21.

FLOP [board cards 10 of Hearts,Queen of Clubs,4 of Spades ]

HERO checks, bate_nasko bets $40, HERO calls $40.

TURN [board cards 10 of Hearts,Queen of Clubs,4 of Spades,4 of Diamonds ]

HERO checks, bate_nasko bets $80, HERO calls $80.

RIVER [board cards 10 of Hearts,Queen of Clubs,4 of Spades,4 of Diamonds,9 of Clubs ]

HERO ?

Postad

Skulle köra en bett på runt 100 eftersom det inte är säkert att FI betar KQ,QJ men kan syna en bett.

Teoretiskt skulle jag nog bettfolda eftersom du nog ofta är slagen vid omslag men i praktiken är det svårt eftersom du har mer än halva stacken inne.

Postad

Du har lite över en potbet kvar i stacken.

Känns som att du i den här handen måste bestämma dig på turn om du vill gå hela vägen lr folda, då du i princip comittar dig vid turnsyn.

Fi representerar väl överpar här, och jag har svårt att se att han skulle kunna höja river om du bettar den, om ni var djupare.

Som det är nu, givet att du på turn förutsatt att du leder, måste du IMO dega in resten och hoppas att Fi sitter på sämre Q. Själv hade jag nog checkrejsat turn all in med det stackdjupet.

Postad

Att dega här måste väl heeeelt horrible? Vad ska Fi syna med som vi slår? Känns ju bra dumt att börja bluffa med TPTK.

Jag checkar och förväntar mig att Fi checkar bakom ofta. Betar han starkt ger jag honom cred för en hand och viker. Iaf i teorin, i praktiken är det svårt som fan. Men ur FI's sits är det en tuff bluff att köra mtp riverkort. Om inte annat så har Fi oftare någon form av hand här än inte. De flesta händer som du slår kommer att checka bakom, då det blir sjukt marignella spel att beta dem.

Detta är väl den typ av läge där det inte går att få värde av sämre händer utan att ge upp för mycket mot starkare.

Annars tycker jag att turn är dåligt spelad. Både B/3B, check/shove och C/F borde ge bättre utdelning. Som spelat så får du helt enkelt inget värde av sämre händer, men får en jävligt jobbig sits om han vågar VB'a de bättre.

Postad
Att dega här måste väl heeeelt horrible? Vad ska Fi syna med som vi slår? Känns ju bra dumt att börja bluffa med TPTK.

Resonemanget bygger på (givet tagen linje) att om vi synar turn o comittar oss, så har vi bestämt oss för att vi leder. Just av den anledningen vill vi inte ha check bakom på river, utan bettar, inte för bluff, utan för värde.

Skulle Fi pusha här måste vi förmodligen syna ändå och kostnaden är därmed redan inräknad i handen.

Personligen hade jag valt C/R turn.

Observera att river fyller KJ som är en tänkbar hand.

Postad
Resonemanget bygger på (givet tagen linje) att om vi synar turn o comittar oss, så har vi bestämt oss för att vi leder. Just av den anledningen vill vi inte ha check bakom på river, utan bettar, inte för bluff, utan för värde.

Den linjen är bara jättedålig.

Postad

check-syn eller check-fold är väl de enda alternativen som jag ser det. Beror liksom på hur ofta han tre-barrelar och hur tunt han värdebettar. Bra spelat fram tills river, check raise på turn för att "då du i princip comittar dig vid turnsyn" är förstås retarderat.

Postad
check-syn eller check-fold är väl de enda alternativen som jag ser det. Beror liksom på hur ofta han tre-barrelar och hur tunt han värdebettar. Bra spelat fram tills river, check raise på turn för att "då du i princip comittar dig vid turnsyn" är förstås retarderat.

Tror också check-syn/check-fold är det det bästa spelet. Värdebet känns lite långsökt då den enda handen vi eventuellt får syn av och slår är KQ.

Postad
Tror också check-syn/check-fold är det det bästa spelet. Värdebet känns lite långsökt då den enda handen vi eventuellt får syn av och slår är KQ.

Håller med.

Postad

Jag röstar för check-syn/check-fold. Om du checkar och han trycker slår du bara en bluff. Tror inte att han gör så med KQ. Så jävla comittad är man inte. Han skulle t o m kunna checka ett överpar, även om det är mindre troligt.

Får man fråga vad du nickar?

Postad
Så att han lägger de händer vi slår och synar då vi är slagna?

Bättre att check-syna ner alla gator eller check-fold på river?

Hur hade du spelat handen, alla gator?