stasjo Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Jag gillar att raisa flop mot en tight/passiv Fi. Om inte Fi drar monsterbets själv så får han nog svårast om du sätter raisen på flop Citera
JohnH Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Jag hade spelat likadant. Skillnaden att jag aldrig får vara med om fold från FI på turn då jag oftast ses som toklös floatare. Möjligen återhöjning på flop för o låssas ha 99,JJ (så som det ser ut i bettingen i ditt inlägg). Och nu snackar vi lösa spelet. Citera
maxinhoe Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 hur hade du spelat jj, qq, kk i samma läge? jag gillar raise >100 på flopp och sedan strax under pott på turn Citera
greywolf Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 wow snacka om att man kommer bluffa honom till döds efter att ha visat en sån tight fold. Citera
skalle88 Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 wow snacka om att man kommer bluffa honom till döds efter att ha visat en sån tight fold. sant han kommer nog få lite svåra turnbeslut efter den folden:) Citera
dlinder Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Floppen är väl inte direkt drömfloppen för ett set som är uppe mot AA.. vad ska du ha liksom?? Jadu. Vad sägs om JJ-KK? Citera
dlinder Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 LOL!Bra att lägga sig när man bara har 2 outs? Jag tycker i alla fall det. Sjukt snygg läggning, konstigt att du inte fick mer betalt! Konstigt att du är frirullare. Citera
Jerico Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Tycker som sagt att folden är ok mot rätt spelare, men att visa den är ju sjukligt dåligt. Citera
dlinder Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Tycker som sagt att folden är ok mot rätt spelare, men att visa den är ju sjukligt dåligt. Visst kan alla spel vara korrekta mot rätt spelare, men här känns det som att det behövs en read i hästväg. Citera
dddanne Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Tycker han spelar konstigt. Men bättre att bygga potten på floppen tycker jag. Då har han inte så stor chans att komma undan så billigt. Du kommer reraisa med JJ-KK ofta på den floppen och han kan därför inte lägga. Har han inte JJ-AA kommer du inte få något mer betalt ändå. Lika bra att köra på direkt IMO. Lite svårt att sätta HERO på jj-kk som dom spelat innan floppen!? Citera
ebisumaru Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Lite svårt att sätta HERO på jj-kk som dom spelat innan floppen!? Va, varför? Att 4-beta dom djupt mot en nit är fullständigt värdelöst. Eller det är värdelöst mot en nit med vilket stackdjup som helst utom jättekort. Citera
dddanne Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Va, varför? Att 4-beta dom djupt mot en nit är fullständigt värdelöst. Eller det är värdelöst mot en nit med vilket stackdjup som helst utom jättekort. syftade mer på de första beslutet han hade Citera
dlinder Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 syftade mer på de första beslutet han hade Sant ju, jag hade fått för mig att Hero 2-bettade och synade 3-bet. Men faktum kvarstår, Fi behöver en riktigt bra read på Hero som inkapabel att syna floppen med semiträff. Som Jerico säger, han måste veta att Hero är riktigt vek där trots djupa stackar. Citera
kaTTla Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 enda misstaget han gör e ju o visa den. Då vet ju hela bordet vem man skall hacka på, fast han kanske har en baktanke med det ockå Citera
Recommended Posts