Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag hade spelat likadant.

Skillnaden att jag aldrig får vara med om fold från FI på turn då jag oftast ses som toklös floatare.

Möjligen återhöjning på flop för o låssas ha 99,JJ (så som det ser ut i bettingen i ditt inlägg). Och nu snackar vi lösa spelet. :)

Postad
Tycker som sagt att folden är ok mot rätt spelare, men att visa den är ju sjukligt dåligt.

Visst kan alla spel vara korrekta mot rätt spelare, men här känns det som att det behövs en read i hästväg.

Postad
Tycker han spelar konstigt. Men bättre att bygga potten på floppen tycker jag. Då har han inte så stor chans att komma undan så billigt. Du kommer reraisa med JJ-KK ofta på den floppen och han kan därför inte lägga.

Har han inte JJ-AA kommer du inte få något mer betalt ändå. Lika bra att köra på direkt IMO.

Lite svårt att sätta HERO på jj-kk som dom spelat innan floppen!?

Postad
Lite svårt att sätta HERO på jj-kk som dom spelat innan floppen!?

Va, varför? Att 4-beta dom djupt mot en nit är fullständigt värdelöst. Eller det är värdelöst mot en nit med vilket stackdjup som helst utom jättekort.

Postad
Va, varför? Att 4-beta dom djupt mot en nit är fullständigt värdelöst. Eller det är värdelöst mot en nit med vilket stackdjup som helst utom jättekort.

syftade mer på de första beslutet han hade

Postad
syftade mer på de första beslutet han hade

Sant ju, jag hade fått för mig att Hero 2-bettade och synade 3-bet.

Men faktum kvarstår, Fi behöver en riktigt bra read på Hero som inkapabel att syna floppen med semiträff. Som Jerico säger, han måste veta att Hero är riktigt vek där trots djupa stackar.