kurtkatt Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 ok, jag vet inte om du orkar tänka igenom mina inlägg ordentligt eller om du bara är nöjd med att säga samma sak hela tiden utan att gå in på varför. ok, du har gått lite in på varför, stil/image skäl men inte så mkt speltekniskt eller vad man ska kalla det. ja kan hitta på en range här men den är så diversifierad så det är lite vanskligt. jag antar att fi har en hand han vill spela av någon anledning. scenario 1, han har en monsterhand, där han e "säker" på att vara i ledning, aa, 66, 77, ak, a7,a6. vi kan hitta på nån procentsiffra här, 40%, mer? scenario 2, han har en halvbra hand som han proberaisar med men vi leder mot, slowspelad kk, qq, ax. 30%. scenario 3, han har ett stegdrag och vill ha ett billigt river card, 10% scenario 4 aq, som vill se om du har ak+, 15% scenario 5, spazztestbluff med position, 5% ok range? ok, vi kan väl folda här och ja skulle inte säga så jäkla mkt om det, tycker inte det e helt bra men det är rätt ok. men om vi går med på en sån här range kommer vi ha bästa hand vid showdown, om vi tar oss dit, bättre än oddsen på synen. observera att jag foldar mot en ordentlig raise på turn. så en fold nu verkar fel. En reraise är "bra" mot ~25% av hans range, stegdrag, plus aq (när han lyckas folda den) och en del av ax (dvs om han har aj oxå och foldar). Poängen jag vill komma åt är reraise eller fold tänket som jag tror pajjar ditt ev. dvs då får du oftast bara mer pengar från en bättre hand och sällan från en sämre. Hört talas om vinna max, förlora minimum? edit: river inte turn card Citera
dlinder Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Antingen är vi slagna(som jag tror),då ska vi kasta och inte syna. Eller så leder vi, då är det väl lika bra att ösa in pengar och hoppas på syn. Fascinerande. Du har just ledit i bevis att man aldrig ska syna i poker. För antingen leder man, och då ska man höja, eller så ligger man efter, och då ska man folda. Ingen förespråkare för syn har fortfarande presenterat en vettig HD... I wait Inte du heller vad jag kan se? Såhär: Jag tror inte du förlorar jättemycket EV på att folda AJ här, även om jag tycker det är fel spel. Men vill du play it safe, så ok. Men när du säger att du oftast skulle reraisa med AQ här så visar det på en oerhört stor lucka i ditt spel, som verkar bygga på något slags aversion mot att syna. Reraise med AJ/AQ där är verkligen total katastrof. Fast vad vet jag, du kom ju femma i Millions. Citera
sulla Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Fascinerande. Du har just ledit i bevis att man aldrig ska syna i poker. För antingen leder man, och då ska man höja, eller så ligger man efter, och då ska man folda. Inte du heller vad jag kan se? Såhär: Jag tror inte du förlorar jättemycket EV på att folda AJ här, även om jag tycker det är fel spel. Men vill du play it safe, så ok. Men när du säger att du oftast skulle reraisa med AQ här så visar det på en oerhört stor lucka i ditt spel, som verkar bygga på något slags aversion mot att syna. Reraise med AJ/AQ där är verkligen total katastrof. Fast vad vet jag, du kom ju femma i Millions. Var lite ironiskt jag skrev det med att ligga under eller leda, kanske inte framgick... Reraise med AQ kastade jag väl ur mig lite väl snabbt, är inte säkert på att jag hade spelat den mycket mer annorlunda än AJ när jag tänker efter. Orkar inte riktigt argumentera mer ang denna hand men håller defintivt inte med KURT om %-satserna, anser att FI oftare har en hand som slår oss. Summerar med detta - Jag gillar inte att syn med i händer jag tror finns stor chans att jag måste lägga på senare gator oavsett bet, dessutom framkallar man på något vis ett cb på turn/river om man bara checksynar hela vägen. Så ofta tvingas vi vika om vi inte bestämt oss för att vi leder. - Ja, jag gillar att spela safe, speciellt i dyrare freezeouts. Tror på nåt vis att variansen är tillräckligt stor utan att vi ska leta upp marginella coinflips och göra den ännu större. Citera
pedro Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 som en novis så märker man tydligt att man ska hålla sig ifrån AJo i liknande situationer =) Citera
kurtkatt Postad 19 Maj , 2007 Rapport Postad 19 Maj , 2007 jo % kan nog vara lite skeva. kanske 50/20 på scenario 1 och 2 istället men skitsamma, vi kommer ändå ingen vart. Citera
Recommended Posts